Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Nehalennia schreef op 31-01-2026 om 13:40:

[..]

Wat ik ook zo gek vind aan snurken is dat het overduidelijk extreem hinderlijk is voor je partner(en in veel gevallen ook echt een teken dat er iets moet veranderen bij jezelf fysiek) maar dat maar weinig mensen(vaak mannen) het echt serieus nemen en verantwoordelijkheid nemen voor het vinden van een oplossing.

Ik heb die van mij gedwongen om er iig onderzoek naar te laten doen. Hij bleek ook slaapapneu te hebben. Het snurken bij hem wordt veroorzaakt doordat al zijn zachte weefsels wegzakken in zijn keel. 
Bij sommige mensen komt het door een te lange huig (dat kan geopereerd worden) of bij enkel een wegzakkende tong kan het met een bitje verholpen worden. En sommige mensen hebben chronisch licht ontstoken slijmvliezen of allergie. 

Ik heb geen last meer van een snurkende vriend, alleen heel soms van een lawaaimakende slang van de cpap wanneer hij teveel met die slang knuffelt in zijn slaap (dwz: gezichtsmasker sluit dan minder goed aan of er zit iets voor het filterdeel (hand, kussen, deken). 

Ik vind normaal gesproken de winter niet zo erg maar dit jaar wel. Het weer werkt niet mee. Constant waarschuwing voor gladheid. Ik heb nergens zin in. Voel me vaak onrustig en gespannen. Kon ik maar een winterslaap houden of zo.

Caroline80 schreef op 01-02-2026 om 08:54:

[..]

Ja hier ook. Januari is zo’n vreselijke saaie maand. Met dit jaar ook nog eens weinig zon. Heb gisteren ook een daglicht lamp gekocht en slik het hele jaar door al vitamine D. Heb nergens echt zin in. Uit bed komen lukt me prima (ben een ochtendmens), maar na het avondeten zou ik wel weer kunnen slapen.

Tip voor volgend jaar: al in september beginnen met je daglichtlamp (tenminste ik neem aan dat je een therapielamp bedoelt?), elke ochtend een kwartier voor gaan zitten, lezen bijvoorbeeld, en er af en toe inkijken. 

Mijn ex had winterdepressies en moest altijd dit vroeg in het jaar al doen. 

kerst schreef op 01-02-2026 om 08:16:

Al weken last van erge winterdip.
Lichtbril en vitamine D helpen niet genoeg.
Ik sleep mezelf naar (sociale) afspraken.
Half uur beweging per dag doe ik ook.
Ik wil graag in winterslaap tot het voorjaar.

Morgen naar mondhygiëniste, en daar zeker wel een half uur nodig voor veel tandsteen..

Ik heb daar ook last van, ik ben al langere tijd depressief en nu ook een burn-out, dus een winterslaap lijkt me heerlijk!

En vorige week kregen we een uitnodiging voor een feestje van kennissen die we eigenlijk al heel lang niet gezien hebben. In een feestzaal met band. Ik dacht daar kom ik wel onderuit. Heeft man al toegezegd dat we komen 🙄

Herfstappeltaart schreef op 01-02-2026 om 09:27:

Het is februari vandaag! Op naar de lente. Meer daglicht, daar hebben we allemaal behoefte aan. Je hoort het al aan de vogeltjes ook!

🌾💐🌷

Ik had vanmorgen ook dat op naar de lente gevoel, totdat het hier hard begon te regenen en ik een geplande activiteit in het water zag vallen. Door je berichtje zie ik het weer wat lichter in🌷

Herfstappeltaart schreef op 01-02-2026 om 09:27:

Het is februari vandaag! Op naar de lente. Meer daglicht, daar hebben we allemaal behoefte aan. Je hoort het al aan de vogeltjes ook!

🌾💐🌷

Niet allemaal hoor. Ik baal ervan dat de dagen weer langer worden. 

lente zou leuk zijn maar hier liggen nog best veel sneeuwresten en de voorspellingen voor komende week zijn ook niet zo lekker. Ergernis van vandaag. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.