Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Kampeerder; ik herken het…..
Ik heb nieuwe elektrische tandenborstels gekocht, en het Kabel van de oplader is 2cm korter….nu laden de tandenborstels in de slaapkamer. Terwijl het hetzelfde merk is als de vorigen

Yumi schreef op 30-01-2026 om 15:35:

[..]

Langer snoer aanzetten?

Ja, dat gaan we ook doen, maar is extra werk. 

mijn stuitje doet nu zeer ( is ooit gebroken geweest en daarna weer teruggegroeid😉) Wel knap dat moeder natuur dat gecorrigeerd heeft!
(Heb nu alleen last in houdingen tussen zitten en liggen. Dry needling heeft goed geholpen)

Ik ben moe. Is het al bedtijd?

Voor onderzoek naar de oogarts geweest, aantal jaar geleden is bij één oog een Meibomklierdysfunctie vastgesteld, nu ook bij het andere oog. (Omdat die kliertjes niet goed werken is de traanfilm slecht.) Toen is er een verhard bultje (chalazion) verwijderd, omdat deze het zicht vervormde. Daarnaast zaten er putjes in het hoornvlies door de droogte. Daardoor heb ik regelmatig ontstekingen en wisselend zicht. Nu blijkt dat ik dezelfde problemen heb bij het andere oog, alleen de verharding die bij dit oog zit, kreeg ze er niet uit. Wat ik al deed moet ik blijven doen, om de paar uur druppelen en warmtepads. Hopelijk gaat die verharding nog weg want ik zie slecht met dit oog. Oogarts zei dat al die verschillende sterktes in mijn bril niet nodig waren, en dat ik met mijn oude bril net zo goed kan zien als met mijn nieuwe....Het afgelopen jaar 5 x nieuwe glazen.. voor Jan joker! Verder konden ze niks voor me doen, ik kon overwegen om die meibomkliertjes te laten behandelen met ipl. Of het werkt is niet zeker, maar heb ik een keuze? Ik denk het niet, zal iets moeten, de kosten worden niet vergoed... Druppels en zalfjes en oogartsonderzoeken en scans wel, maar die werken niet....Goed geregeld 

Yumi schreef op 30-01-2026 om 19:49:

Voor onderzoek naar de oogarts geweest, aantal jaar geleden is bij één oog een Meibomklierdysfunctie vastgesteld, nu ook bij het andere oog. (Omdat die kliertjes niet goed werken is de traanfilm slecht.) Toen is er een verhard bultje (chalazion) verwijderd, omdat deze het zicht vervormde. Daarnaast zaten er putjes in het hoornvlies door de droogte. Daardoor heb ik regelmatig ontstekingen en wisselend zicht. Nu blijkt dat ik dezelfde problemen heb bij het andere oog, alleen de verharding die bij dit oog zit, kreeg ze er niet uit. Wat ik al deed moet ik blijven doen, om de paar uur druppelen en warmtepads. Hopelijk gaat die verharding nog weg want ik zie slecht met dit oog. Oogarts zei dat al die verschillende sterktes in mijn bril niet nodig waren, en dat ik met mijn oude bril net zo goed kan zien als met mijn nieuwe....Het afgelopen jaar 5 x nieuwe glazen.. voor Jan joker! Verder konden ze niks voor me doen, ik kon overwegen om die meibomkliertjes te laten behandelen met ipl. Of het werkt is niet zeker, maar heb ik een keuze? Ik denk het niet, zal iets moeten, de kosten worden niet vergoed... Druppels en zalfjes en oogartsonderzoeken en scans wel, maar die werken niet....Goed geregeld

Getver, wat een rotsituatie! Ik hoop sowieso voor je dat het beter wordt , en dan liefst zo goedkoop mogelijk🤞🏼.

Sterkte! 🌸

kerst schreef op 30-01-2026 om 17:33:

Ik ben moe. Is het al bedtijd?

Precies mijn gedachte net 😅.

Yumi schreef op 30-01-2026 om 19:49:

Kijk hier anders ook eens. https://drogeogeninstituut.nl/droge-ogen-onderzoek-en-indicatiestelling/ 
Dit is een gezaghebbende deskundige op het gebied van droge ogen, weet er meer van dan veel oogartsen en heeft meegeschreven aan de richtlijn. 

Loulou39 schreef op 30-01-2026 om 19:58:

[..]

Getver, wat een rotsituatie! Ik hoop sowieso voor je dat het beter wordt , en dan liefst zo goedkoop mogelijk🤞🏼.

Sterkte! 🌸

Dank je, hoop ook dat het beter wordt want dit is zo vermoeiend 😫

Ginevra schreef op 30-01-2026 om 20:53:

[..]

Kijk hier anders ook eens. https://drogeogeninstituut.nl/droge-ogen-onderzoek-en-indicatiestelling/
Dit is een gezaghebbende deskundige op het gebied van droge ogen, weet er meer van dan veel oogartsen en heeft meegeschreven aan de richtlijn.

Dank je, ik was deze in mijn zoektocht al tegen gekomen, ziet er goed uit en biedt (meer) mogelijkheden. Qua afstand in combinatie met longcovid en ov, helaas onhaalbaar. Oogarts heeft mee een kliniek aanbevolen die op 'n uur afstand ligt, is eigenlijk al teveel, maar Boskoop is voor mij 3 uur enkele reis. 

Yumi schreef op 30-01-2026 om 22:31:

[..]

Dank je, ik was deze in mijn zoektocht al tegen gekomen, ziet er goed uit en biedt (meer) mogelijkheden. Qua afstand in combinatie met longcovid en ov, helaas onhaalbaar. Oogarts heeft mee een kliniek aanbevolen die op 'n uur afstand ligt, is eigenlijk al teveel, maar Boskoop is voor mij 3 uur enkele reis.

Is Utrecht bereisbaar voor je? 

Aan mijn man die om 3u naar bed kwam. Ik lag lekker te slapen, maar na het wakker schrikken, schoot  mijn hoofd aan en heb ik amper nog geslapen en om 630 schrok ik weer wakker toen hij opstond en zich ging aankleden 

Mijn man heeft de halve nacht liggen snurken en andere rare geluiden gemaakt. Kwam dwars door mijn oordoppen heen. En dan gromt hij nu tegen mij " telefoon uit". Nou draai je maar om zei ik.

Dolfje schreef op 31-01-2026 om 08:35:

Mijn man heeft de halve nacht liggen snurken en andere rare geluiden gemaakt. Kwam dwars door mijn oordoppen heen. En dan gromt hij nu tegen mij " telefoon uit". Nou draai je maar om zei ik.

Wat is dat toch met snurken? 

Zou bijna een topic waard zijn. Ik kan door zoveel geluiden heen gewoon in slaap vallen maar snurken 

Ik kan het niet hebben....

Camping aan een doorgaande weg, aan een spoor, of waar enorme rijnaken met zware motoren voorbij varen? Ik slaap! 

Disco in de verte tot diep in de nacht? Buiten kletsende buren? Ik slaap, tot er iemand gaat snurken. 

mut

mut

31-01-2026 om 10:28

Happyapple schreef op 31-01-2026 om 07:46:

Aan mijn man die om 3u naar bed kwam. Ik lag lekker te slapen, maar na het wakker schrikken, schoot mijn hoofd aan en heb ik amper nog geslapen en om 630 schrok ik weer wakker toen hij opstond en zich ging aankleden

Dan hebben jullie allebei een heel korte nachtrust gehad, niet fijn

Ginevra schreef op 31-01-2026 om 00:45:

[..]

Is Utrecht bereisbaar voor je?

1uur en 20 minuten om op station Utrecht te komen, vind ik ook veel gezien de drukte en alle prikkels...hoezo?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.