Huiskamer
Herfstappeltaart
27-01-2026 om 12:46
lientje69 schreef op 27-01-2026 om 08:28:
De opmerkingen die je te horen krijgt als je ziek bent:
Ach, geef het wat tijd.
Het wordt vanzelf weer beter.
Er gaat binnenkort een jongetje van 12 dood, dat is veel erger!
Je zit tenminste niet in een rolstoel!
Het had veel erger gekund.
Je bent er tenminste nog.
Wees positief anders wordt je nooit beter.
Lekker toch, jij hoeft tenminste niet om 6 uur al op en door het slechte weer.
En zo nog een aantal.
Ik las laatst iets wat me raakte: als je onzichtbaar ziek bent : lever je 2 gevechten. Eén met jezelf ,en één met de wereld die zegt dat het allemaal wel meevalt. En zo is het.
Ja heel stom. Als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niks.
Ik heb vaak te horen gekregen i.v.m. mijn migraine-aanvallen: ja zeg, ik heb ook wel eens hoofdpijn, daar hoef je toch niet voor thuis te blijven/in bed te gaan liggen
Echt, mensen kunnen zo onnozel reageren op andermans ziekte.
Sterkte Lientje.
oudmaarnognietkoud
27-01-2026 om 12:57
Caroline80 schreef op 27-01-2026 om 09:20:
[..]
Een standaard opmerking bij mijn moeder is "Er zijn nog wel ergere dingen." Dit heeft er toe geleid dat ik veel dingen ook niet meer zeg tegen mijn moeder.
Mijn pa (zaliger): gaat wel over voor je een jongetje wordt óf gauw naar de dokter voor het over is.
Thora
27-01-2026 om 13:04
Dat heb je ook als je zwanger bent. Dan komen allerlei mensen met verhalen over miskramen en vreselijke bevallingen. Voor mij al heel lang geleden maar ik vergeet dat nooit. Waarom doen ze dat toch????
mut
27-01-2026 om 15:38
Thora schreef op 27-01-2026 om 13:04:
Dat heb je ook als je zwanger bent. Dan komen allerlei mensen met verhalen over miskramen en vreselijke bevallingen. Voor mij al heel lang geleden maar ik vergeet dat nooit. Waarom doen ze dat toch????
andersom kan ook. Ik heb (vooral) bij de eerste heel veel overgegeven, ben 6 kilo afgevallen toen. Maar mijn schoonmoeder had nooit ergens last van gehad want ze was zo blij geweest met haar zwangerschappen.
Kampeerder
27-01-2026 om 15:48
mut schreef op 27-01-2026 om 15:38:
[..]
andersom kan ook. Ik heb (vooral) bij de eerste heel veel overgegeven, ben 6 kilo afgevallen toen. Maar mijn schoonmoeder had nooit ergens last van gehad want ze was zo blij geweest met haar zwangerschappen.
Oh ja dit!
Precies zo. Vervolgens had schoonmoeder één opvlieger per jaar in haar overgang dus hoezo had ik er soms zes/zeven per uur? Misschien moest ik maar wat minder-strakke shirts dragen......🥴
Vrouwen die hormonen nemen in de overgang, hoezo? Vroeger moesten wij er ook doorheen zien te komen zonder al dat moderne gedoe......
Wat niet weet wat niet deert. Ze denkt dat ik nu aardig door de opvliegers heen ben. Dat van die 💊💊💊 weet ze niet.
mut
27-01-2026 om 17:17
Dat van geen opvliegers hebben herken ik dan weer wel, maar zal een ander geen advies geven om minder strakke truitjes te dragen of wat dan ook voor ander advies. Zal juist zeggen dat ik geen advies KAN geven omdat ik er geen last van heb en daarom geen ervaring mee. Je ergernis kan ik juist wel meevoelen al is de reden dus anders.
Kampeerder
27-01-2026 om 17:46
mut schreef op 27-01-2026 om 17:17:
Dat van geen opvliegers hebben herken ik dan weer wel, maar zal een ander geen advies geven om minder strakke truitjes te dragen of wat dan ook voor ander advies. Zal juist zeggen dat ik geen advies KAN geven omdat ik er geen last van heb en daarom geen ervaring mee. Je ergernis kan ik juist wel meevoelen al is de reden dus anders.
Nou inderdaad, gewoon zeggen dat je het niet herkent maar het wel vervelend vindt voor de ander.