Huiskamer
Koettie
26-01-2026 om 22:16
De kortzichtige opmerkingen over de pilot voor een verslavingsbehandeling.
En mn rib ging beter maar flink zitten niezen vandaag dus doet weer helemaal zeer.
Tuinfluiter
26-01-2026 om 22:29
Koettie schreef op 26-01-2026 om 22:16:
De kortzichtige opmerkingen over de pilot voor een verslavingsbehandeling.
En mn rib ging beter maar flink zitten niezen vandaag dus doet weer helemaal zeer.
Was vanavond een item over in het nos journaal. Vond het interessant en vroeg mij af of ze ook niet gelijk de toekomstige vader op dezelfde manier konden stimuleren om te stoppen.
Beterschap met je ribben.
Yumi
26-01-2026 om 22:41
Mick87 schreef op 26-01-2026 om 22:10:
[..]
Ik woon in 076 😉
Maar denk inderdaad dat het op veel plekken zo is. Vraag me oprecht af hoe dat komt?
024
Hoe het komt? De groeiende bevolking, gedragsverandering, geen respect voor de natuur en/of gezag en een generatie waarvan een deel de pest heeft aan regels. En dan is er een groep die afvalscheiding belachelijk vind en/of de kosten te hoog en overgaat op dumpen.
Daarnaast kan de afvalverwerker de enorme afval stroom niet meer aan. Vandaag halen ze het afval op, en morgen ligt het er weer. Veel mensen gooien hier die afvalzak zodra hij vol is direct op straat. Geen controle dus het kan....
Miepjecody
27-01-2026 om 06:53
Yumi schreef op 26-01-2026 om 22:07:
[..]
Zou bijna denken dat we bij elkaar in de buurt wonen, maar ik vrees dat een groot deel van NL hetzelfde beeld laat zien.
Overigens realiseer ik me, dat sommige mensen het niet zien. Die lopen gewoon voorbij aan gedumpte dozen/zakken met afval, de enorme bende rondom glas en kledingcontainers en afvalbakken. En die hondenpoep, 'n hond poept tussen de 1 en 5 keer per dag. We hebben 1,9 miljoen honden dus het is niet zo raar dat je steeds moet opletten waar je loopt, alhoewel het op sommige stukken niet te missen is vanwege de schijtlucht
![]()
" een groot deel van Nederland "
Echt niet!
Bakblik
27-01-2026 om 08:14
Geërgerd aan de man. Hij kon niet slapen en heeft dan een sterke drang om dat iedere minuut te laten merken. Kreunen, zuchten, steunen, wapperen met het dekbed, iedere 30 seconden luidruchtig omdraaien dus ik kon ook niet slapen.
Toen we eindelijk sliepen, ergens na 02.00 ging hij snurken op het niveau dat ik er wakker van werd, hij niet.
Mijn god wat had ik een brakke nacht. Ik moet zo sporten, moet aangekleed raken maar zit nog lekker aan een kop thee bij de verwarming.
lientje69
27-01-2026 om 08:28
De opmerkingen die je te horen krijgt als je ziek bent:
Ach, geef het wat tijd.
Het wordt vanzelf weer beter.
Er gaat binnenkort een jongetje van 12 dood, dat is veel erger!
Je zit tenminste niet in een rolstoel!
Het had veel erger gekund.
Je bent er tenminste nog.
Wees positief anders wordt je nooit beter.
Lekker toch, jij hoeft tenminste niet om 6 uur al op en door het slechte weer.
En zo nog een aantal.
Ik las laatst iets wat me raakte: als je onzichtbaar ziek bent : lever je 2 gevechten. Eén met jezelf ,en één met de wereld die zegt dat het allemaal wel meevalt. En zo is het.
Bakblik
27-01-2026 om 09:00
lientje69 schreef op 27-01-2026 om 08:28:
Ach, geef het wat tijd.
En zo nog een aantal.
Ik las laatst iets wat me raakte: als je onzichtbaar ziek bent : lever je 2 gevechten. Eén met jezelf ,en één met de wereld die zegt dat het allemaal wel meevalt. En zo is het.
Dat gevecht met de wereld valt dan nog uiteen in twee soorten: De familie, vrienden en bekenden die zeggen dat het allemaal wel mee valt en de instanties als school, werk, gemeente die niet willen meewerken aan eventuele aanpassingen waar je recht op hebt tijdens je reïntegratie. Dat je letterlijk moet vechten voor ieder "ding". Of dat nou toetstijdverlenging is of een aangepaste werkplek of een extra pauze; je moet overal zelf achteraan en steeds maar weer bewijs aanleveren.
Heel veel sterkte ik leef met je mee.
Caroline80
27-01-2026 om 09:20
Ach, geef het wat tijd.
En zo nog een aantal.
Een standaard opmerking bij mijn moeder is "Er zijn nog wel ergere dingen." Dit heeft er toe geleid dat ik veel dingen ook niet meer zeg tegen mijn moeder.
Anna76
27-01-2026 om 09:29
Ach, geef het wat tijd.
En zo nog een aantal.
"Ja, je moet wel vechten hè". Hoe dan??!!!!
Ik ben gelukkig niet ziek meer, al heel lang niet meer, maar mensen kunnen rare dingen zeggen.
lientje69
27-01-2026 om 09:50
Ja zei al enzenz. Er zijn nog veel meer van die " rare " opmerkingen als je ziek bent. Die van Anna en Caroline ook gehoord inderdaad
Mick87
27-01-2026 om 10:09
Vast goedbedoeld die opmerkingen maar pijnlijk. Je hebt er ook niets aan. Als ik iets heb geleerd nadat een naaste ernstig ziek werd en overleed is het wel dat je alleen maar erkenning wil. Geen goedbedoelde adviezen of toxische positiviteitsboodschappen. Je wil dat je leed gezien en erkend wordt. Dingen als "blijf positief" of gebagatalliseer is niet helpend.
Rogue
27-01-2026 om 10:56
Bakblik schreef op 27-01-2026 om 08:14:
Geërgerd aan de man. Hij kon niet slapen en heeft dan een sterke drang om dat iedere minuut te laten merken. Kreunen, zuchten, steunen, wapperen met het dekbed, iedere 30 seconden luidruchtig omdraaien dus ik kon ook niet slapen.
Toen we eindelijk sliepen, ergens na 02.00 ging hij snurken op het niveau dat ik er wakker van werd, hij niet.
Mijn god wat had ik een brakke nacht. Ik moet zo sporten, moet aangekleed raken maar zit nog lekker aan een kop thee bij de verwarming.
mijn vriend doet dat ook, maar vooral de hele tijd omdraaien zoo irritant.
LazyCat
27-01-2026 om 11:06
Ach, geef het wat tijd.
En zo nog een aantal.
Erg is dat he! Om gek van te worden.
Of zoals de opmerking die ik werkelijk meerdere keren kreeg: "ohhhh ik kende ook iemand die dat had en die is eraan doodgegaan. Zo erg voor je!". Echt waar?!? Het is niet eens een dodelijke ziekte, waarom vind je het in godsnaam nodig om dit tegen me te zeggen
lientje69
27-01-2026 om 11:36
LazyCat schreef op 27-01-2026 om 11:06:
[..]
Erg is dat he! Om gek van te worden.
Of zoals de opmerking die ik werkelijk meerdere keren kreeg: "ohhhh ik kende ook iemand die dat had en die is eraan doodgegaan. Zo erg voor je!". Echt waar?!? Het is niet eens een dodelijke ziekte, waarom vind je het in godsnaam nodig om dit tegen me te zeggen
![]()
Oe dat is helemaal een heftige opmerking zeg!
Ergernis nu: wachten op telefoontje bedrijfsarts. Ze bellen tussen 9 en 17 uur. Huisarrest dus.