Huiskamer
kerst
18-01-2026 om 20:44
Stomme vuurwerk is blijkbaar nog niet op hier
Mijn katten hebben er vooral last van.
lientje69
18-01-2026 om 20:56
kerst schreef op 18-01-2026 om 20:44:
Stomme vuurwerk is blijkbaar nog niet op hier
![]()
Mijn katten hebben er vooral last van.
Heb begrepen dat Marokko vanavond moet voetballen en er stond een waarschuwing op Facebook dat er door het hele land vuurwerk afgestoken kon worden daarom. En dat je dus goed op je huisdieren moet letten
Herfstappeltaart
19-01-2026 om 08:42
lientje69 schreef op 18-01-2026 om 20:56:
[..]
Heb begrepen dat Marokko vanavond moet voetballen en er stond een waarschuwing op Facebook dat er door het hele land vuurwerk afgestoken kon worden daarom. En dat je dus goed op je huisdieren moet letten
Die rotzooi is het hele jaar door te koop. En vinden ze het hier niet, dan wel op internet of over de grens
Yumi
19-01-2026 om 09:42
Slecht geslapen, om 2.30 nog klaar wakker, daarnaast was gisteren mijn ene oog geïrriteerd, vandaag is het bovenste ooglid zo gezwollen dat het bijna dicht zit. Maar ik moet zo naar de mondhygiënist en de tandarts, dat maakt het maandagochtend gevoel compleet 
Thora
19-01-2026 om 12:40
Bellebelle schreef op 18-01-2026 om 17:30:
O ja, en ik heb me er vandaag aan geërgerd dat ik hooikoorts klachten heb. Zo vroeg in het jaar. Ik woon helaas in het uiteinde van NL dat rood kleurde op de kaart van hooikoorts radar. Ik dacht eerst dat ik 'gewoon' verkouden was, maar toen ik vanochtend wakker werd met één geïrriteerd oog, vermoedde ik dat het hooikoorts zou kunnen zijn.
Ik zit de hele ochtend al te niezen. Waarschijnlijk ook hooikoorts. Maar waarvan? Er zouden nu toch geen pollen in de lucht moeten zitten nog.
Kampeerder
19-01-2026 om 12:52
Thora schreef op 19-01-2026 om 12:40:
[..]
Ik zit de hele ochtend al te niezen. Waarschijnlijk ook hooikoorts. Maar waarvan? Er zouden nu toch geen pollen in de lucht moeten zitten nog.
Hazelaar en els kunnen nu al bloeien, en dus pollen verspreiden. Zo heel gek is het niet. Haar hier thuis ook al twee snotteraars
lientje69
19-01-2026 om 12:58
Yumi schreef op 19-01-2026 om 09:42:
Slecht geslapen, om 2.30 nog klaar wakker, daarnaast was gisteren mijn ene oog geïrriteerd, vandaag is het bovenste ooglid zo gezwollen dat het bijna dicht zit. Maar ik moet zo naar de mondhygiënist en de tandarts, dat maakt het maandagochtend gevoel compleet
Blue monday hè vandaag...
lientje69
19-01-2026 om 13:02
Hier een beetje geërgerd aan moeder. Belde me op toen ik net lag te rusten met de vraag of ik een telefoonnummer voor haar vriendin kon opzoeken. Mijn broer van 46 woont nog thuis, had ze het kunnen vragen. Andere broer werkt bij dat bedrijf , had ze ook kunnen bellen. Zus is ook elke ochtend thuis ( werkt middag en avond ) . En dan belt ze mij. Vriendin heeft notabene een smartphone maar zelf iets intikken is lastig blijkbaar.
Vraagt even zijdelings hoe het gaat met me voor de vorm en als ik dan eerlijk zeggen: niet zo goed, krijg ik de standaard reactie : ach komt vanzelf wel goed hoor. Je wandelt toch ook elke dag een stukje?
Broadway
19-01-2026 om 13:13
lientje69 schreef op 19-01-2026 om 13:02:
Hier een beetje geërgerd aan moeder. Belde me op toen ik net lag te rusten met de vraag of ik een telefoonnummer voor haar vriendin kon opzoeken. Mijn broer van 46 woont nog thuis, had ze het kunnen vragen. Andere broer werkt bij dat bedrijf , had ze ook kunnen bellen. Zus is ook elke ochtend thuis ( werkt middag en avond ) . En dan belt ze mij. Vriendin heeft notabene een smartphone maar zelf iets intikken is lastig blijkbaar.
Vraagt even zijdelings hoe het gaat met me voor de vorm en als ik dan eerlijk zeggen: niet zo goed, krijg ik de standaard reactie : ach komt vanzelf wel goed hoor. Je wandelt toch ook elke dag een stukje?
dit alles is makkelijk te voorkomen door tijdens je dutje je telefoon op stil te zetten. je zit in een enorm herstelproces dus je hebt je dutjes wél nodig en lastige moeders, op zo'n moment, niet.
Herfstappeltaart
19-01-2026 om 13:15
Broadway schreef op 19-01-2026 om 13:13:
[..]
dit alles is makkelijk te voorkomen door tijdens je dutje je telefoon op stil te zetten. je zit in een enorm herstelproces dus je hebt je dutjes wél nodig en lastige moeders, op zo'n moment, niet.
![]()
Klopt, doe ik 's nachts ook sinds de studententijd van mijn kinderen. Die hadden nog wel eens de gewoonte om om half twaalf 's avonds te appen ofzo.
Ginevra
19-01-2026 om 13:45
Mijn moeder kon ook rustig om 23.30 nog bellen met een kletspraatje over de buurvrouw, terwijl ik de volgende dag moest werken en dan dus al lang in bed lag. Ik schrok me elke keer wezenloos, want op dat tijdstip dacht ik aan ongelukken, dood, ambulances en dat soort dingen. En dan was ik dus weer minstens een uur wakker van schrik en ergernis.
Ik heb dus idd de telefoon toen op stil gezet na mijn bedtijd. En dat ook aan mijn moeder medegedeeld. Die snapte het niet echt en was ook een beetje gekwetst want zij was haar hele leven een nachtbraker geweest en kon het op latere leeftijd niet meer goed bevatten dat anderen dat niet zijn.
Het was niet leuk om dat zo te doen, maar wel noodzakelijk. In haar laatste levensfase ging de telefoon weer altijd aan, want toen waren telefoontjes daadwerkelijk een kwestie van leven of dood.
Moraal van het verhaal: kies voor jezelf en zet de telefoon op stil, en accepteer dat oude moeders vaak niet meer kunnen begrijpen dat dat noodzaak is. Het is kennelijk iets wat bij die leeftijd hoort.
Dolfje
19-01-2026 om 14:06
Mijn telefoon staat ook altijd op stil sinds mijn moeder ook heel laat en midden in de nacht ging bellen met de meest stupide dingen.
lientje69
19-01-2026 om 14:27
Broadway schreef op 19-01-2026 om 13:13:
[..]
![]()
Was op de vaste telefoon
denk dat de oudjes zo ongeveer de enige zijn die daar nog op bellen
Herfstappeltaart
19-01-2026 om 14:32
lientje69 schreef op 19-01-2026 om 14:27:
[..]
Was op de vaste telefoon
denk dat de oudjes zo ongeveer de enige zijn die daar nog op bellen
![]()
Die hebben wij de deur uit gebonjourd
Broodjebrie
19-01-2026 om 14:44
Thora schreef op 19-01-2026 om 12:40:
[..]
Oooh dat verklaart dus, dat ik ook de hele dag al loop te niezen!