Huiskamer
Loulou39
02-01-2026 om 13:37
Buienradar!
Ik moet boodschappen doen en ik zit te wachten op een droge(-re) periode maar elke keer verschuiven de buien weer een uur vooruit. Dat kunnen ze toch wel een paar uur vooruit zien?
Eerst zou het om 14:00 droog zijn, toen 15:00 en nu na 16:00…(maar dat vertrouw ik ook niet meer).
kerst
02-01-2026 om 20:34
Gladheid op de weg, dat vind ik een van de irritanste zaken in de winter.
En laat die gelukkig nieuwjaar wensen ook maar zitten buiten familie/ vrienden om dan.
Dolfje
02-01-2026 om 22:50
Mijn man snurkt door verkoudheid ontzettend. Hoor het door mijn oordoppen heen.
Mama-Inge
03-01-2026 om 03:09
Ik vind sneeuw heel mooi.
Maar moet zo werken en vind die gladheid ook niet fijn.
Jujubee
03-01-2026 om 08:02
Mama-Inge schreef op 03-01-2026 om 03:09:
Ik vind sneeuw heel mooi.
Maar moet zo werken en vind die gladheid ook niet fijn.
Hier nog een. Ik vind het alleen leuk als ik de deur niet uit hoef. Mooi om naar te kijken maar er door heen? No thanks. Maar ja, ik zal wel moeten want ik moet ook werken. Dus dat wordt weer lopen. Gisteren ging het nog wel op de fiets maar nu ligt er een flinke sneeuwlaag dus dat durf ik niet aan. En weer niet zo lekker geslapen dus nog enorm brak. En vrachtdag vandaag. Daar heb ik nooit zin in, zeker niet op zaterdag. Bleh. Is het al vijf uur?
Broodjebrie
03-01-2026 om 08:34
ik ben ook echt niet blij met die sneeuw.
Mijn vader ligt in het ziekenhuis en dat is nog een eindje rijden vanaf hier.. morgen wil ik weer naar hem toe dus ik hoop dat het morgen wel beter te doen is qua weer.
Vannacht was het ook spekglad toen we weggingen uit het ziekenhuis
Jujubee
03-01-2026 om 08:46
He jakkes, wat naar Broodjebrie. Sterkte voor jou en je vader. Dat is helemaal rot dan, als je vaak naar het ziekenhuis moet in de sneeuw. Hier staat nog de hele week sneeuw en kou op de agenda zie ik en ik woon in het westen. Zo geen zin in.
SuzyQFive
03-01-2026 om 09:07
Loulou39 schreef op 02-01-2026 om 13:37:
Buienradar!
Ik moet boodschappen doen en ik zit te wachten op een droge(-re) periode maar elke keer verschuiven de buien weer een uur vooruit. Dat kunnen ze toch wel een paar uur vooruit zien?
Eerst zou het om 14:00 droog zijn, toen 15:00 en nu na 16:00…(maar dat vertrouw ik ook niet meer).
Buienradar is geen voorspeller, ook al gebruiken veel mensen dat wel zo.
Buienradar kan alleen goede duidelijke regen en buien weergeven en ook alleen maar op dat moment. Miezerregen is bijvoorbeeld al heel moeilijk te zien door een radar. Er is een bepaalde dichtheid voor nodig.
Dit weer geeft heel veel verstoringen op de radar en ook de hoogte van wolken geeft een verkeerd beeld. Bij hele hoge wolken denkt de radar al snel dat er veel neerslag is. Daarnaast gaat het om buien, ligt er sneeuw/hagel/water op de grond. Tussen de wolken door schijnt de zon die erg weerkaatst op de lichte oppervlakken en daardoor is de radar alweer in de war want het denkt dat het een wolk is (en wolken bestaan uit waterdruppels). Zelfs vogels kunnen de radar verstoren.
Een paar uur vooruit kijken heeft alleen maar zin als er een duidelijk front is, dat is nu niet zo.
Auwereel
03-01-2026 om 10:14
Goed omschreven Suzy! Bovendien zijn buien notoir slecht te voorspellen.
Auwereel
03-01-2026 om 10:19
Ik erger me aan PostNL (wie niet).
Een pakje zou vandaag bij het ophaalpunt bezorgd worden. De app geeft aan "ontvangen door PostL", niet gesorteerd, niet onderweg, niet ontvangen op ophaalpunt, maar staat wel op Bezorgd: Gisteren.
Ligt het nu wel of niet bij het ophaalpunt?
Grindelwald
03-01-2026 om 10:34
Waarom moet ik weer wachten op mijn man.
Altijd is er wel wat als we weg willen. Hij moet naar de wc, eten, nu staat hij met een buurman te lullen.
Mama-Inge
03-01-2026 om 11:37
Jujubee schreef op 03-01-2026 om 08:02:
[..]
Hier nog een. Ik vind het alleen leuk als ik de deur niet uit hoef. Mooi om naar te kijken maar er door heen? No thanks. Maar ja, ik zal wel moeten want ik moet ook werken. Dus dat wordt weer lopen. Gisteren ging het nog wel op de fiets maar nu ligt er een flinke sneeuwlaag dus dat durf ik niet aan. En weer niet zo lekker geslapen dus nog enorm brak. En vrachtdag vandaag. Daar heb ik nooit zin in, zeker niet op zaterdag. Bleh. Is het al vijf uur?
De wegen waren ook niet schoon. Hier in de straat word niet gestrooid, maar zelfs de hoofdwegen waren helemaal wit. Moet bij 1 dorp, na een rotonde, een stukje omhoog, daar had de auto moeite mee. En het was dus ook echt met een gangetje van 40 a 50 rijden op de hoofdwegen en in de dorpen hooguit 20. Ben een half uur langer onderweg geweest. Fiets heb ik maar thuis gelaten en de auto gepakt, want fietsen met dit weer zie ik ook niet zitten
Yumi
03-01-2026 om 13:04
Gisteren geen tijd om brood te halen, en vandaag durf ik er niet uit met die sneeuw
Zit aan de havermout, maar aangezien dit nog dagen kan duren, zal ik er toch keer uit moeten....
Broodjebrie
03-01-2026 om 13:25
ik erger me enorm aan de sneeuw. Nu hoef ik vandaag de deur niet uit (als het goed is)
Morgen weer naar mijn vader en dat is dus een eindje rijden, maar met deze ellendige sneeuw ben ik langer onderweg. De timing is wat dat betreft echt beroerd