Huiskamer
lientje69
06-12-2025 om 10:36
Hier erger ik me aan het feit dat ik weer zo naar werd van het boodschappen doen. Te veel prikkels blijkbaar. Ik weet het, ik moet niet zeuren, mijn hersenbloedingen zijn nog geen 2 maanden geleden en ik kan alweer best veel. Maar toch. Baal ervan. Zo naar in mijn hoofd.
Vooral ook dat ik niet kan voorspellen wanneer dit weg gaat. Kan ook nog nooit zijn. Als je weet , over 1 of 2 maanden is dit over heb je een stip op de horizon. Maar nu.... het is gewoon afwachten.
Wieder
06-12-2025 om 11:03
Blauwevis schreef op 06-12-2025 om 08:11:
Mijn kat die me elke nacht wakker maakt. Eerst rond 2 uur want dan liggen er 3 brokjes te weinig in het bakje, rond 4 uur omdat ze gezelschap wil tijdens het plassen en rond 5 uur krijgt ze een identiteitscrisis want dan sjeest ze als een olifant door het hele huis.
Vanaf 6 uur zit ik met mijn brakke hoofd aan de koffie, lekker op de tocht met de deur open want ze weet niet zeker of ze wel of niet naar buiten wil. Terwijl ik ondertussen het huis al aan kant heb ligt mevrouw ergens lekker te slapen.
En ik dacht dat het leuk was om na de tropenjaren en gebroken nachten met de kinderen een kat in huis te halen...
Hahaha, ik heb drie katten. Twee zijn er normaal en één loopt dag en nacht schreeuwend door het huis. Dat doet ze al haar hele leven, ze is volkomen gezond, ze is buitengewoon vocaal ingesteld. Ze heeft verschillende mauwtjes voor verschillende gelegenheden, mijn favoriete zijn de hoge gil als ze eten krijgt en de geperfectioneerde HALLOOOOWWW als ze tevreden door het huis scharrelt waardoor bezoek weleens vertwijfeld vraagt of er iemand boven aan het roepen is. Soms werkt ze me echt op de zenuwen maar meestal vind ik haar heel aandoenlijk
Nikki1973
06-12-2025 om 11:13
Broodjebrie schreef op 06-12-2025 om 10:33:
[..]
Je spam ook gecheckt?
Nee niks. 😟. Kan aan mij liggen maar ik vind t gek en beetje kort dag als ik wel een uitnodiging nog ga krijgen. Maar goed, wacht wel af.
Nikki1973
06-12-2025 om 11:17
lientje69 schreef op 06-12-2025 om 10:36:
Hier erger ik me aan het feit dat ik weer zo naar werd van het boodschappen doen. Te veel prikkels blijkbaar. Ik weet het, ik moet niet zeuren, mijn hersenbloedingen zijn nog geen 2 maanden geleden en ik kan alweer best veel. Maar toch. Baal ervan. Zo naar in mijn hoofd.
Vooral ook dat ik niet kan voorspellen wanneer dit weg gaat. Kan ook nog nooit zijn. Als je weet , over 1 of 2 maanden is dit over heb je een stip op de horizon. Maar nu.... het is gewoon afwachten.
Hé wat naar. Het is nu vast ook druk in de supermarkt dus heel gek lijkt het me niet.
Broodjebrie
06-12-2025 om 12:09
Nikki1973 schreef op 06-12-2025 om 11:13:
[..]
Nee niks. 😟. Kan aan mij liggen maar ik vind t gek en beetje kort dag als ik wel een uitnodiging nog ga krijgen. Maar goed, wacht wel af.
Ik duim voor je!
Nikki1973
06-12-2025 om 12:15
Broodjebrie schreef op 06-12-2025 om 12:09:
[..]
Ik duim voor je!
Lief, dank je. Ik heb een baan hoor, maar deze is leuker 😁
Yumi
06-12-2025 om 12:19
lientje69 schreef op 06-12-2025 om 10:36:
Je zeurt niet, maar waarom pas jij je manier van boodschappen doen nog steeds niet aan? Zelfs zonder long covid vond ik de zaterdagochtend te druk, en koos een ander moment. Je vindt online boodschappen doen niet prettig, maar de supermarkt tot 22.00u open. Dat die drukte wat met je hoofd doet weet je nu, voorkom het en je hoeft er ook niet van te herstellen. Kies een rustig moment op de avond vaak na 19u en je maakt het jezelf een stuk makkelijker. Ik begrijp echt hoe moeilijk het is om je leven aan te passen, ik worstel er al 5 jaar mee maar voel het meteen als ik over een grens ga. Hoop dat je mijn bericht niet als vervelend ervaart, ik herken je frustraties en bedoel het goed.
Yumi
06-12-2025 om 12:21
Nikki1973 schreef op 06-12-2025 om 12:15:
[..]
Lief, dank je. Ik heb een baan hoor, maar deze is leuker 😁
Die baan is leuk, maar een bedrijf dat jou niets laat weten is misschien minder leuk dan je denkt. Hoop dat je alsnog snel een uitnodiging krijgt!
Broodjebrie
06-12-2025 om 12:24
Yumi schreef op 06-12-2025 om 12:21:
[..]
Die baan is leuk, maar een bedrijf dat jou niets laat weten is misschien minder leuk dan je denkt. Hoop dat je alsnog snel een uitnodiging krijgt!
Hier sluit ik me bij aan
lientje69
06-12-2025 om 12:41
Yumi schreef op 06-12-2025 om 12:19:
[..]
Je zeurt niet, maar waarom pas jij je manier van boodschappen doen nog steeds niet aan? Zelfs zonder long covid vond ik de zaterdagochtend te druk, en koos een ander moment. Je vindt online boodschappen doen niet prettig, maar de supermarkt tot 22.00u open. Dat die drukte wat met je hoofd doet weet je nu, voorkom het en je hoeft er ook niet van te herstellen. Kies een rustig moment op de avond vaak na 19u en je maakt het jezelf een stuk makkelijker. Ik begrijp echt hoe moeilijk het is om je leven aan te passen, ik worstel er al 5 jaar mee maar voel het meteen als ik over een grens ga. Hoop dat je mijn bericht niet als vervelend ervaart, ik herken je frustraties en bedoel het goed.
Het is zaterdagochtend vroeg niet druk. Het zijn de lichten en vele kleuren die me triggeren.
Rockstar
06-12-2025 om 12:59
kerst schreef op 03-12-2025 om 10:26:
[..]
Oren uitspuiten is meestal vrij pijnloos. Paar dagen van te voren even voren druppelen met wat (zonnebloem)olie.
Ik laat het elk jaar gratis door de doktersassistente doen, omdat ik elke nacht oordoppen gebruik die het oorsmeer verder naar binnen duwen..
(Er zitten dan ook elk jaar wel wat oorproppen in)
Als je oren ontstoken zijn doet het zeer inderdaad.
De huisarts doet het met een waterspuit en de KNO arts doet het met een mini stofzuiger. De mini stofzuiger is echt veeeeeeeeeeeel fijner want dan hebje niet het idee dat het water je hersenen in gespoten worden en als je drama oren hebt zoals ik, moeten ze 1000x spuiten en dan moet je meerdere keren bij de huisarts terug komen voor nóg meer spuiten en dan gaat het er nog niet echt uit en zijn je oren ontstoken door het vele spuiten en…Nou ja, KNO arts is fijner bij drama oren maar daar mag je dus alleen heen als het bij de huisarts niet lukt.
Dorestad
06-12-2025 om 13:02
lientje69 schreef op 06-12-2025 om 12:41:
[..]
Het is zaterdagochtend vroeg niet druk. Het zijn de lichten en vele kleuren die me triggeren.
Helpt een zonnebril misschien enigszins?
Evaluna
06-12-2025 om 13:45
Vandaag de kerstboom opzetten. De bank is al een kwart gedraaid, alles is weer stofvrij, overal staat wat en de kerstboom heeft geen gat, waardoor ik eerst naar de kringloop moet voor een andere standaard.
Pff zo geen zin in. Had gister een drukke werkdag en had behalve de kerstboom opzetten gehoopt even rustig aan te doen.
Lichtbron
06-12-2025 om 13:51
lientje69 schreef op 06-12-2025 om 12:41:
[..]
Lientje, kun je dan niet een zonnebril opzetten? Misschien komt het dan wat minder binnen...