Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Rogue schreef op 01-12-2025 om 09:33:

[..]

ik heb heel lang in de retail gewerkt, en maandag was vrachtdag, dus ik was standaard vrij, tenzij er iemand ziek was of een noodgeval had, nu nog steeds ben ik graag vrij op maandag

vakantie-aanvragen, vriend moet ook zijn dagen doorgeven, zo irritant want het is redelijk seizoensgebonden, dus zijn flink aan het puzzelen

Vracht is hier op een andere dag gelukkig. Ook een dag dat ik zelden werk want dan pas ik op. Ja, ik vind maandag echt zo'n grafdag. Hoewel we wel later open gaan, dus dat is dan wel weer fijn. Maar ik werk bijna altijd zaterdag en een dag weekend is voor mij niet genoeg, zeker niet na de gekte van afgelopen zaterdag. Ik heb ook arbeidsbeperkingen en werk niet voor niets zo weinig. Meer trek ik gewoon niet. Dus op mijn grenzen blijven is best lastig af en toe. Zeker gezien ons kleine team en het feit dat er altijd wel weer wat is. 

lientje69 schreef op 01-12-2025 om 09:43:

[..]

Ik heb echt geen idee hoe dit in de cao staat, maar er wordt hier zeker niet binnen 2 weken goedgekeurd. Dit is ook echt de eerste werkgever waarbij ik meemaak dat ik al zó vroeg de vakantie moet doorgeven. Gewoon NL idd.

dat vroeg indienen vind ik niet zo erg, maar vervolgens jullie een half jaar op uitslag laten wachten mag simpelweg niet

Jujubee schreef op 01-12-2025 om 08:38:

[..]

Familielid van mijn collega is overleden vannacht. Dus tja, dan zeg je ook geen nee. Iets met menselijkheid en zo. Maar balen vind ik het wel. En dat vind ik dan weer egoistisch van mezelf want ik zou ook graag vrij willen als een familielid van mij overlijd.

Ik zou daar ook even heel hard van balen hoor. Totaal menselijk. Het is fijn dat je invalt maar je hoeft er niet meteen een stralend blij hartje van te hebben

Jujubee schreef op 01-12-2025 om 09:48:

[..]

Vracht is hier op een andere dag gelukkig. Ook een dag dat ik zelden werk want dan pas ik op. Ja, ik vind maandag echt zo'n grafdag. Hoewel we wel later open gaan, dus dat is dan wel weer fijn. Maar ik werk bijna altijd zaterdag en een dag weekend is voor mij niet genoeg, zeker niet na de gekte van afgelopen zaterdag. Ik heb ook arbeidsbeperkingen en werk niet voor niets zo weinig. Meer trek ik gewoon niet. Dus op mijn grenzen blijven is best lastig af en toe. Zeker gezien ons kleine team en het feit dat er altijd wel weer wat is.

wij gingen ook pas 11:00 open op maandag maar je was vanaf 09:00 al in de weer met alle vracht uitpakken en op hun plek zetten/de winkel aanvullen. 

in de rustige maanden was het wel fijn, want anders ging je dood van verveling. 

OT; erger me scheef aan de overvloed aan reclame op prime...., eerst kreeg je nog wel is een trailer van andere series, maar nu is het alsof ik naar YT zit tekijken ook tussen het kijken (tyf op!!!) toch maar wat extra geld er tegenaan gooien dan

Dat mijn hoofd  tegenwoordig  zo'n  zeef is.

Dat ik zo moe ben. Zijn net 2 weken terug van vakantie. Zette daar elke dag minstens 15.000 stappen en ben sinds we thuis zijn niet vooruit te branden. Ik zou het liefst een winterslaap houden. Maak mij 1 april maar wakker en dan liefst 10 kilo lichter

Dolfje schreef op 01-12-2025 om 21:31:

Dat ik zo moe ben. Zijn net 2 weken terug van vakantie. Zette daar elke dag minstens 15.000 stappen en ben sinds we thuis zijn niet vooruit te branden. Ik zou het liefst een winterslaap houden. Maak mij 1 april maar wakker en dan liefst 10 kilo lichter

Oh, dat herken ik Winterslaap niet per se (vind de winter op zich vaak een fijn seizoen), maar een paar maanden slapen en rust lijkt me heeeeerlijk. En die -10 kg zeg ik geen nee tegen 

Ik heb mijn oren dicht zitten. Hopelijk kan ik ze morgen laten uitspuiten want dit is heel vervelend.

Bailey26 schreef op 02-12-2025 om 09:56:

Ik heb mijn oren dicht zitten. Hopelijk kan ik ze morgen laten uitspuiten want dit is heel vervelend.

Kauwgom kauwen?Door je neus uitademen waarbij je je neus dichtknijpt?

Ik wil in winterslaap minstens tot begin maart.Volgende week ook nog die stomme verhuizing.

kerst schreef op 02-12-2025 om 10:00:

[..]

Kauwgom kauwen?Door je neus uitademen waarbij je je neus dichtknijpt?

Ik wil in winterslaap minstens tot begin maart.Volgende week ook nog die stomme verhuizing.

Ja, dit! Of soms wil neusspray ook wel helpen. Hopelijk ben je er snel weer vanaf, Bailey! Ik vind het altijd behoorlijk vermoeiend als je minder goed kan horen

Ik ben ziek thuis en in de gelegenheid om veel te slapen. Alleen : het lukt niet. Ook irritant

Luttjetrut schreef op 27-11-2025 om 15:01:

Deels een ergernis, deels kan ik er hardop om lachen:

aangezien ik mijn loon nog niet had ontvangen had ik HR gevraagd of er misschien problemen waren. Krijg ik als antwoord dat ik even mijn nieuwe rekeningnummer moest checken. Ik: nieuw rekeningnummer? Ik heb er maar 1 en dat is mijn hele leven al hetzelfde.

Krijg ik vervolgens een printscreen gestuurd van een mail die ze begin deze maand van een of ander vaag gmail account hebben ontvangen met de vraag om voor de eerstvolgende betaling mijn rekeningnummer aan te passen. Dat dit een tot dan toe onbekend mailadres is, doet blijkbaar geen alarmbellen afgaan. HR heeft namelijk doodleuk op die mail geantwoord met "is dit trouwens je nieuwe mailadres?"...

Nu wordt het langzaamaan wel een ergernis:

HR blijft beweren dat ík gehackt zou zijn. Terwijl er bij mij niks gebeurd is, dit is ook zo bevestigd door de politie en de bank. HR is gewoon zo dom geweest om een onbekend e-mail adres en een gefotoshopte bankpas voor waar aan te nemen, maar dat lijken ze nog steeds niet te snappen. 

Ondertussen zit ik al een week op mijn loon te wachten, wat - wat ik net van hen heb vernomen - pas donderdag (!) handmatig gaat worden overgemaakt.

Luttjetrut schreef op 02-12-2025 om 12:31:

[..]

Nu wordt het langzaamaan wel een ergernis:

HR blijft beweren dat ík gehackt zou zijn. Terwijl er bij mij niks gebeurd is, dit is ook zo bevestigd door de politie en de bank. HR is gewoon zo dom geweest om een onbekend e-mail adres en een gefotoshopte bankpas voor waar aan te nemen, maar dat lijken ze nog steeds niet te snappen.

Ondertussen zit ik al een week op mijn loon te wachten, wat - wat ik net van hen heb vernomen - pas donderdag (!) handmatig gaat worden overgemaakt.

Wauw, wat slecht en onprofessioneel. 

Ik erger me aan het Sinterklaasjournaal, waarin ze laten zien dat ook de buurman de pakjes voor de deur kan zetten...

Netherfield schreef op 02-12-2025 om 13:07:

Ik erger me aan het Sinterklaasjournaal, waarin ze laten zien dat ook de buurman de pakjes voor de deur kan zetten...

heb je ook gekeken of alleen van horen zeggen?

ik heb me er inmiddels in verdiept en het is een beetje boel genuanceerder dan er nu geschreeuwd wordt en ik vind het wel erg leuk bedacht eigenlijk! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.