Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Grindelwald schreef op 29-11-2025 om 15:21:

[..]

Ik moest het al voor 16 november doorgeven. Ook de losse vrije dagen. Alsof ik op 16 november weet wat ik bv op 14 april ga doen. Echt zo irritant. Ik ben nog lang niet met de vakantie van 2026 bezig. Mijn man hoeft het pas in februari door te geven.

Wij hier voor 1 december.   Voor vakantie t/ m 1 januari  2027. Belachelijk  vind ik het . Zo ver van te voren heb ik nog echt geen idee eigenlijk..

lientje69 schreef op 29-11-2025 om 17:26:

[..]

Wij hier voor 1 december. Voor vakantie t/ m 1 januari 2027. Belachelijk vind ik het . Zo ver van te voren heb ik nog echt geen idee eigenlijk..

Ik vind het ook belachelijk. Doe het per 3/4 maanden of zo.

Kan niet in de Abnamro app komen, krijg steeds een melding dat ik mijn paslimiet moet instellen. Dat heb ik een paar maanden geleden al gedaan, en vanavond meerdere keren. Maar als ik opnieuw probeer in te loggen dan begint weer het zelfde riedeltje. Klantenservice, u heeft waarschijnlijk een oude versie van de app, nee want mijn telefoon update automatisch en dat heb ik gecontroleerd, ik heb de laatste versie. Dan zal het aan u telefoon liggen, mijn telefoon is een half jaar oud, want jullie nieuwe beveiliging vereiste een andere telefoon anders kon ik de app niet meer gebruiken. Dan moet u de app verwijderen en opnieuw installeren. Zucht, dat koste me vorige keer dik een uur want het scannen van mijn paspoort, was een heel gedoe. Dan komt u volgende week maar 'n keer langs.  Ingelogd via de laptop, zie meerdere meldingen dat ik mijn paslimiet opnieuw heb ingesteld 

Dolfje schreef op 29-11-2025 om 17:42:

[..]

Ik vind het ook belachelijk. Doe het per 3/4 maanden of zo.

Ja dit. Of per half jaar. 

Alleen al dat plannen een jaar van te voren: daarom zou je de zorg niet meer in willen

Ik zit niet eens in de zorg en ook niet in een bedrijf met een winstoogmerk. Maar ja nieuw management dus er is in de laatste paar jaar veel veranderd. 

Schemerlampje schreef op 29-11-2025 om 17:08:

[..]

Ze zegt toch helemaal niet dat ze wat teveel is weggooit?

Indirect wel, anders is er geen ergernis 2

Ted68 schreef op 29-11-2025 om 20:59:

Alleen al dat plannen een jaar van te voren: daarom zou je de zorg niet meer in willen

Het stomme is: je rooster mogen ze je tot max een maand van tevoren geven.... en dan je vakantie  een jaar van te voren

Spreekuurtje schreef op 29-11-2025 om 21:40:

[..]

Indirect wel, anders is er geen ergernis 2

Hu? 

Je kunt je toch ook ergeren als je weer iets moet invriezen omdat je weggooien zonde vindt? Als je er weer een lunch van staat te maken omdat je weggooien zonde vindt? 

Spreekuurtje schreef op 29-11-2025 om 16:00:

[..]

Je weet dat je eten in kan vriezen?
Sorry, maar ik kan dit niet negeren. Ik ben namelijk heel erg tegen voedselverspilling en dit soort teksten doen mijn handen altijd jeuken.

Neemt niet weg dat ik ergernis 1 begrijp hoor!

Bedankt voor de tip maar ik was eigenlijk van plan het te bewaren tot ik een keer meer eters heb. De THT is ongeveer juni 2027. Ik had nog geen kip enzo erbij gekocht en het pak bestaat uit twee zakjes droge kruidenmix en 8 kleine tortilla's alles verpakt. Had ik wel al kip gekocht dan had ik er waarschijnlijk iets anders mee gemaakt. Maar het zijn gebakken eieren geworden. Het bleek dat ik er daar nogal wat van had dus dat kwam mooi uit. Ik kan zelf namelijk ook erg slecht tegen voedselverspilling  Het siert je wel dat je de Knorr wereldmaaltijden niet kent

De rest wil ik bedanken voor de bijval 

Bellebelle schreef op 29-11-2025 om 10:58:

[..]

Dat had ik misschien ook moeten doen. Of thuis laten bezorgen. Het is ook geen wereldprobleem, maar gewoon irritant. @Jujubee, hopelijk heb je het een beetje overleefd vandaag. Ik begon ooit in een winkel gedurende de kerstperiode, dat was een soort shocktherapie, wat een drukte. Ik voelde mijn voeten niet meer aan het einde van de dag.

Ik heb het overleefd. Het was de hele dag vrij rustig maar het venijn zit altijd in de staart, dus van drie tot vijf was het ineens heel druk en om een over vijf deed ik eindelijk de winkel dicht. Hij stond om vier voor vijf nog helemaal vol met klanten. Ik baalde als een stekker want met twee kassa's tellen ( had ik ook nog nooit gedaan ) ben je wel even zoet en tijd is tijd dus dan ben je blij als je niet om tien over daar nog staat af te rekenen met klanten. 

Oh, ja ik kan me voorstellen dat als je net begint in een winkel rond de kerst dat dat een flinke vuurdoop is. Ik moet er niet aan denken om in zo'n drukke Bijenkorf te werken rond de kerst. Gelukkig hebben wij een klein filiaal en is de drukte meestal goed te doen. Van cadeautjes inpakken krijg ik dan wel weer enorme stress, want dat kan ik gewoon niet goed. Ik heb een hele grove motoriek en ben super onhandig, zeker als er dan een rij staat achter die klant. Dan raak ik in paniek en dan ziet het er helemaal niet meer uit. Mijn kerstcadeautjes herkent de hele familie ook van een kilometer afstand. Het is zo niet mijn ding. Gelukkig hebben we meestal inpakzakjes en daar doen we dan een strikje op, dat lukt prima. Maar dozen inpakken, pfff. Dozen met rare vormen? pffffff. 

Ik erger me een beetje aan post.nl. Ik vraag specifiek om pakjes te brengen op dagen dat ik vrij ben, sturen ze het al de hele week toch een dag eerder of later, waardoor ik telkens mis grijp. En ik vind dat sneu voor mijn aardige bezorger, die komt dan voor niets. Ik vind het zo stom dat je het bezorgmoment niet meer aan kan passen, ook niet via de app. De bezorgers hebben het al zo druk. En dit ging om een zwaar, wollen dekbed wat ik niet meekrijg op de fiets ( heb geen auto ) dus daarom gekozen voor thuisbezorging, op maandag, komt het gisteren al. Dus nu ligt het op een afhaalpunt. Dat systeem is niet zo handig, geef klanten gewoon de mogelijkheid de dag aan te passen of de tijd. 

nou gelukkig dat je deze dag weer hebt gehad jujubee. Hopen dat de decembermaand rustiger is...

mijn koffieapparaat heeft weer gelekt. Laatst ook al.. toch maar even in de gaten houden 

Ik snap de vakantie ergernis maar toen ik schoolgaande kinderen had wilde ik ook in december weten waar ik aan toe was om op tijd te kunnen boeken. Dus ik begrijp de vraag wel.

Nog steeds reclame van Black Friday 
Wanneer is het nou eens afgelopen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.