Huiskamer
Dolfje
22-11-2025 om 08:53
Nou lekker Yumi.
Het appartement boven ons is verkocht. Daar zijn ze nu al de hele week bezig met klussen. Wat ik snap. Maar ik ben niet zo blij met boren om 8 uur op zaterdagochtend...
Romir
22-11-2025 om 09:06
Dit is niet vandaag gebeurd, maar afgelopen week. Het zit me blijkbaar nog steeds dwars
Ik liep de AH uit en tegelijkertijd kwamen er een opa, oma en kleindochter van amper 2 jaar binnen. Het meisje kreeg een kinder winkelwagentje, maar was overduidelijk nog niet echt beheersd in het stuurwerk. Ze botste meteen tegen een medewerkster aan, die daarop vriendelijk tegen het kindje zei: ho, wel uitkijken he!
Daarop zei oma, terwijl ze gewoon doorliep de winkel in: "Dat doet ze wel hoor." En zachter erachteraan: "chagrijn..."
Ik denk niet dat de medewerkster dat laatste heeft gehoord. Maar ik was echt stomverbaasd. Lekker voorbeeld voor je kleinkind... Achteraf vind ik het stom van mezelf dat ik die oma niet aansprak.
Romir
22-11-2025 om 09:09
Oh en nog iets van diezelfde dag. Ik fietste langs een ouder echtpaar dat hun hond uitliet. De dame liep met iets roods in haar hand, keek even om zich heen en gooide toen met een grote zwaai dat rode ding in de bosjes. Het was denk ik een hondenpoepzakje. Ik heb die mevrouw heel lang aangekeken terwijl ik langs fietste en ze keek heel ongemakkelijk weer weg. Bizar. Neem dat zakje gewoon mee naar de volgende prullenbak of laat die poep dan gewoon liggen zodat het kan wegspoelen... Ook asociaal overigens, maar beter voor het milieu.
Ook hier had ik achteraf gewoon iets moeten zeggen 
SuzyQFive
22-11-2025 om 09:42
Romir schreef op 22-11-2025 om 09:09:
Oh en nog iets van diezelfde dag. Ik fietste langs een ouder echtpaar dat hun hond uitliet. De dame liep met iets roods in haar hand, keek even om zich heen en gooide toen met een grote zwaai dat rode ding in de bosjes. Het was denk ik een hondenpoepzakje. Ik heb die mevrouw heel lang aangekeken terwijl ik langs fietste en ze keek heel ongemakkelijk weer weg. Bizar. Neem dat zakje gewoon mee naar de volgende prullenbak of laat die poep dan gewoon liggen zodat het kan wegspoelen... Ook asociaal overigens, maar beter voor het milieu.
Je blik zei vast al wel genoeg 😬
Dolfje
22-11-2025 om 10:01
SuzyQFive schreef op 22-11-2025 om 09:42:
[..]
Je blik zei vast al wel genoeg 😬
Denk alleen niet dat dat helpt bij zulke mensen. Helaas.
kerst
22-11-2025 om 10:14
Mijn onderburen hebben kleine kinderen die huilen soms.Blowen met kleine kinderen in huis. Nu sinds de kinderen huilen de onderburen al een uur de muziek ( harder) gezet. En erdoorheen schreeuwen. Troep voor hun deur wordt al wekenlang niet opgeruimd.
(Blij dat ik hier maar tijdelijk woon.)
Bakblik
22-11-2025 om 13:43
Ik ga zometeen naar een concert kijken/luisteren in een kerk. Mijn zoon doet daar de technische ondersteuning qua licht en geluid. Stuurt hij mij net een appje: Mam doe je thermoshirt maar onder je truitje, het is hier nu 13 graden en warmer dan 15 gaan ze het niet krijgen voordat het concert begint. Als het concert begint gaat de kachel uit, die maakt teveel lawaai om door te laten draaien.
Ik ga me nu maar even snel omkleden, blouse en jasje verwisselen voor een lange mouwen shirt en warm vest. Ruim 2 uur in de kou heb ik geen zin in. Kijken of ik mijn maillot ook onder mijn broek kan aandoen, als die soepel over elkaar glijden kan dat.
LazyCat
22-11-2025 om 14:01
Bakblik schreef op 22-11-2025 om 13:43:
Ik ga zometeen naar een concert kijken/luisteren in een kerk. Mijn zoon doet daar de technische ondersteuning qua licht en geluid. Stuurt hij mij net een appje: Mam doe je thermoshirt maar onder je truitje, het is hier nu 13 graden en warmer dan 15 gaan ze het niet krijgen voordat het concert begint. Als het concert begint gaat de kachel uit, die maakt teveel lawaai om door te laten draaien.
Ik ga me nu maar even snel omkleden, blouse en jasje verwisselen voor een lange mouwen shirt en warm vest. Ruim 2 uur in de kou heb ik geen zin in. Kijken of ik mijn maillot ook onder mijn broek kan aandoen, als die soepel over elkaar glijden kan dat.
Zo had ik vorig jaar een kerstconcert wat in een kerk was. Koud!! De verwarming stond wel aan, maar dat hielp helemaal niks. Gelukkig ben je gewaarschuwd en kun je wat warms aantrekken. Veel plezier bij het concert.
Bakblik
22-11-2025 om 14:09
LazyCat schreef op 22-11-2025 om 14:01:
[..]
Zo had ik vorig jaar een kerstconcert wat in een kerk was. Koud!! De verwarming stond wel aan, maar dat hielp helemaal niks. Gelukkig ben je gewaarschuwd en kun je wat warms aantrekken. Veel plezier bij het concert.
Dank je! Ik sta nu mijn jas aan te trekken en schoenen aan te doen, heb het helemaal heet met een maillot en een thermoshirt onder mijn kleren. We gaan het zien hoe koud het is.
Broodjebrie
22-11-2025 om 14:20
Bakblik schreef op 22-11-2025 om 13:43:
Wel fijn dat hij je dit al meldt, het is helemaal balen als je daar pas achter komt dat het zo koud is
Dolfje
22-11-2025 om 14:23
Broodjebrie schreef op 22-11-2025 om 14:20:
[..]
Wel fijn dat hij je dit al meldt, het is helemaal balen als je daar pas achter komt dat het zo koud is
Nou inderdaad.
Yumi
22-11-2025 om 15:55
Romir schreef op 22-11-2025 om 09:09:
Dit zie ik hier heel vaak, dingen worden overal neer geslingerd.
Bakblik
22-11-2025 om 17:53
Broodjebrie schreef op 22-11-2025 om 14:20:
[..]
Zeker fijn. Ik heb de hele middag met mijn winterjas aan gezeten. Had medelijden met de zangers en zangeressen, die hadden geen jas aan. Was wel heel mooi gelukkig. Nu zit ik thuis met mijn rug tegen de radiator.
BlairW
23-11-2025 om 09:48
Aan mezelf dat ik het poetsen van de badkamer steeds heb uitgesteld. Nu moet het toch echt gebeuren, blegh…