Huiskamer
Yumi
05-11-2025 om 10:16
SuzyQFive schreef op 05-11-2025 om 10:09:
[..]
Hier vragen ze zelfs of je echt niet een buur oid kan inschakelen om ze op te halen… pas als dat allemaal echt niet kan komt een koerier het brengen.
Ze bezorgen hier zelfs standaard, vond het niet handig omdat ik niet altijd thuis ben. Haal het tegenwoordig uit de automaat en ook dan, krijg ik een tikkie als de zorgverzekering het niet volledig vergoed.
Loulou39
05-11-2025 om 10:53
kerst schreef op 05-11-2025 om 08:55:
Hoe gaat het nu, Loulou?
Wat zijn jullie lief!
Ik ben vannacht maar één keer wakker geweest, maar had wel koorts. Dat is nu weer gezakt. Verder voel ik me nog niet stabiel, duizelig en ik heb pijn in mijn spieren.
Gelukkig heb ik gisteren het water en bouillon binnen gehouden en de crackers en gekookte worteltjes ook. Het smaakte me totaal niet, maar blij dat ik wat binnen heb. Dus dat is positief.
Loulou39
05-11-2025 om 10:57
Yumi schreef op 04-11-2025 om 22:38:
[..]
Ik heb al gelezen dat je een tip kreeg om zelf ORS te maken. Mocht je in de toekomst weer zoiets nodig hebben, de meeste apotheken bezorgen medicijnen. Nu is dat meestal op recept zijn, maar als je zo ziek bent als jij komen ze die wel brengen. Je krijgt dan een tikkie voor die ors of paracetamol zetpillen, die hier door iemand werden geadviseerd.
Wat jammer dat de laatste huisartsen bezoeken vervelend waren, misschien kan je overstappen naar een andere praktijk in de buurt? Ik hoop dat je vannacht goed kunt slapen en het morgen een stuk beter met je gaat. 🍀
Dank je wel!🌸
De apotheek hier is niet fijn, zwaar onderbezet geloof ik ook. Er zijn sowieso veel klachten over. Ik had een keer met spoed antibiotica nodig, de huisarts zou regelen dat ik het dezelfde dag nog zou krijgen. De volgende dag ben ik naar de apotheek toe gegaan en daar zeiden ze, o ja het staat inderdaad in de computer en kreeg ik het gelukkig toen wel meteen mee, al was het een dag te laat.
De huisartspraktijken zitten hier allemaal vol. De praktijk waar ik bij zit heeft verschillende huisartsen, maar meestal krijg ik (toevallig?) altijd dezelfde. Die lacht dan bijvoorbeeld een blessure weg en schrijft een zalfje voor, maar besluit dan later dat het wel ernstig is. Dat soort dingen steeds. Dat zou toch andersom moeten zijn.
lientje69
05-11-2025 om 11:02
Loulou39 schreef op 05-11-2025 om 10:53:
[..]
Wat zijn jullie lief!
Ik ben vannacht maar één keer wakker geweest, maar had wel koorts. Dat is nu weer gezakt. Verder voel ik me nog niet stabiel, duizelig en ik heb pijn in mijn spieren.
Gelukkig heb ik gisteren het water en bouillon binnen gehouden en de crackers en gekookte worteltjes ook. Het smaakte me totaal niet, maar blij dat ik wat binnen heb. Dus dat is positief.
Kijk dat gaat gelukkig de goede kant op. Misschien lukt vandaag dan wel een beschuitje met jam en een kopje thee. Beterschap Loulou!
Loulou39
05-11-2025 om 11:03
lientje69 schreef op 05-11-2025 om 11:02:
[..]
Kijk dat gaat gelukkig de goede kant op. Misschien lukt vandaag dan wel een beschuitje met jam en een kopje thee. Beterschap Loulou!
🌸
Hemke
05-11-2025 om 11:17
bij het boodschappen halen, bij de Lidl dat een jongere vrouw, heel haar hond mee de winkel in en in het winkelkarretje plaats .
Hondje (boomertje) een spoor van losse haartjes achter in het winkelkarretje.
Personeel kijkt, zegt er niets van.
lientje69
05-11-2025 om 11:57
Hemke schreef op 05-11-2025 om 11:17:
bij het boodschappen halen, bij de Lidl dat een jongere vrouw, heel haar hond mee de winkel in en in het winkelkarretje plaats .
Hondje (boomertje) een spoor van losse haartjes achter in het winkelkarretje.
Personeel kijkt, zegt er niets van.
Gatver Hemke, alleen hulphonden mogen toch mee naar binnen dacht ik? Staat altijd bij de deur aangegeven.
Herfstappeltaart
05-11-2025 om 14:32
Loulou39 schreef op 05-11-2025 om 10:53:
[..]
Wat zijn jullie lief!
Fijn Loulou, gelukkig toch ietsje beter. Lekker even uitzieken 🌷
Loulou39
05-11-2025 om 15:30
Herfstappeltaart schreef op 05-11-2025 om 14:32:
[..]
Fijn Loulou, gelukkig toch ietsje beter. Lekker even uitzieken 🌷
Lief, dank je wel 🌸
Koettie
05-11-2025 om 18:03
Nav inslapen van de kat afgelopen weekend. Mn zusje belde vanmiddag dat de vaste dierenarts (niet de spoed waar we waren) gebeld had om sterkte te wensen. Ze had het dossier gelezen en vond dat ze het goed gedaan hadden en dat ze eigenlijk al stervend was toen ze binnenkwam en inslapen de juiste keuze was.
Zusje is helemaal opgelucht en bevestigd dar het goed was en ik voel me toch een potje kut dat we eerst nog die onderzoeken hebben laten doen ipv meteen laten inslapen. Blegh.
Ginevra
05-11-2025 om 18:10
Koettie schreef op 05-11-2025 om 18:03:
Nav inslapen van de kat afgelopen weekend. Mn zusje belde vanmiddag dat de vaste dierenarts (niet de spoed waar we waren) gebeld had om sterkte te wensen. Ze had het dossier gelezen en vond dat ze het goed gedaan hadden en dat ze eigenlijk al stervend was toen ze binnenkwam en inslapen de juiste keuze was.
Zusje is helemaal opgelucht en bevestigd dar het goed was en ik voel me toch een potje kut dat we eerst nog die onderzoeken hebben laten doen ipv meteen laten inslapen. Blegh.
Wat naar. Maar ik denk dat als er geen onderzoek was geweest je misschien had afgevraagd of je niet toch eerst had moeten laten kijken naar zus of zo.
Het is gewoon rot, zoiets.
Ginevra
05-11-2025 om 18:14
Geërgerd aan een jongen die voor Save the Children aan de deur kwam. Ik wil best iets bijdragen, maar dan eenmalig of in een collectebus.
Nu kwam hij met een eindeloos onduidelijk verhaal, en bij elke vraag kwam er weer een nieuw eindeloos onduidelijk verhaal. Pas toen ik hem zo ongeveer het mes op de keel zette met een: "En jij garandeert mij dat de afschrijving eenmalig is?" kwam het hoge woord eruit, dat ik dus zou tekenen voor een maandelijks bedrag.
Maarrrrrr ik kon er altijd van af en ze zouden alles verantwoorden.
Lullig om zo iemand na een heel verhaal toch met lege handen weg te sturen, en ze speculeren er natuurlijk op dat je dat niet doet, maar dat heb ik toch gedaan.
Normaliter laat ik het zo ver niet komen en kap ik ze binnen 10 seconden al af, maar deze jongen beweerde dat hij één straat verderop woonde en dan vond ik het toch wat onaardig om het verhaal meteen af te kappen.
Maar wat een methoden. Zó irritant. Terwijl ik echt niet te beroerd ben om wat goede doelen te steunen.
Koettie
05-11-2025 om 18:29
Ginevra schreef op 05-11-2025 om 18:10:
[..]
Wat naar. Maar ik denk dat als er geen onderzoek was geweest je misschien had afgevraagd of je niet toch eerst had moeten laten kijken naar zus of zo.
Het is gewoon rot, zoiets.
Heb geen moment twijfel gehad. Het was echt klaar. Was vooral omdat ik zus niet wilde forceren en die wel die bevestiging nodig had maar ik had haar het liefst meteen laten gaan ipv nog drie uur lijden en twee onderzoeken. Kan het dus ook niet delen met zus want die heeft nu juist wat vrede ermee.
Loulou39
05-11-2025 om 19:10
kerst schreef op 05-11-2025 om 16:58:
Fijn Loulou dat het iets beter gaat🙂
Lief!