Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Netherfield schreef op 02-11-2025 om 19:26:

[..]

Dat moest vandaag idd. We werken allebei 5 dagen (ik twee uur minder dan hij) maar ik doe het leeuwendeel van het huishouden. Dat was logisch toen ik 3 dagen werkte, maar nu niet meer. Laatst hebben we het erover gehad maar er is niks veranderd helaas. En als ik dan denk, dan doe ik het wel niet, heb ik er zelf het meest last van. Want hem boeit het niet als hij zijn truien van de lijn of uit de mand moet vissen.

Oh bah, wat onaantrekkelijk. 

@Koettie, wat akelig, een huisdier verliezen, sterkte.

En ik weet niet wie schreef over de COVID prik voor haar moeder. Is het een optie dat je moeder de prik bij een priklocatie krijgt? Want dan kun je via planjeprik.nl een afspraak plannen (geldt overigens voor iedereen, je hoeft niet op een uitnodiging te wachten). 

Netherfield schreef op 02-11-2025 om 19:26:

[..]

Dat moest vandaag idd. We werken allebei 5 dagen (ik twee uur minder dan hij) maar ik doe het leeuwendeel van het huishouden. Dat was logisch toen ik 3 dagen werkte, maar nu niet meer. Laatst hebben we het erover gehad maar er is niks veranderd helaas. En als ik dan denk, dan doe ik het wel niet, heb ik er zelf het meest last van. Want hem boeit het niet als hij zijn truien van de lijn of uit de mand moet vissen.

En hem vragen (of beter nog; commanderen😜) of hij iets van dat lijstje wil doen? Dus iets van; ik ga nu boodschappen doen, wil jij in die tussentijd even de was opvouwen?

Zo doe ik het meestal. Ik had beneden alles gestofzuigd vandaag en ik vroeg of man de trap en boven de overloop even wilde stofzuigen want ik ging verder met de was (en hij zat op de bank). Dit scheelt echt een heleboel ergernis. Vaak heb jij wel door wat er nog moet gebeuren maar man niet. Irritant maar wel waar 😉

HAHA!wait..what schreef op 02-11-2025 om 22:31:

[..]

En hem vragen (of beter nog; commanderen😜) of hij iets van dat lijstje wil doen? Dus iets van; ik ga nu boodschappen doen, wil jij in die tussentijd even de was opvouwen?

Zo doe ik het meestal. Ik had beneden alles gestofzuigd vandaag en ik vroeg of man de trap en boven de overloop even wilde stofzuigen want ik ging verder met de was (en hij zat op de bank). Dit scheelt echt een heleboel ergernis. Vaak heb jij wel door wat er nog moet gebeuren maar man niet. Irritant maar wel waar 😉

Tja, het is ook gewoon zijn huishouden natuurlijk. Wij hebben hier gewoon ieder onze vaste taken voor wat betreft de grotere klussen. En verder door de dag doen we steeds ieder iets dat op dat moment moet. (Vaatwasser, tafeldekken etc) 

Het kan dus prima zijn dat de een op de bank zit en de ander bezig is, die ene heeft zijn vaste taken dan al klaar of doet ze op een later moment. Voor de dagelijkse dingen geldt, dat je niet gaat zitten voor de ander klaar is. Wie het eerst thuis is begint met koken, en totdat na het eten de keuken is opgeruimd zijn we samen bezig. Of zitten we samen aan tafel. 

Bellebelle schreef op 02-11-2025 om 20:56:

@Koettie, wat akelig, een huisdier verliezen, sterkte.

En ik weet niet wie schreef over de COVID prik voor haar moeder. Is het een optie dat je moeder de prik bij een priklocatie krijgt? Want dan kun je via planjeprik.nl een afspraak plannen (geldt overigens voor iedereen, je hoeft niet op een uitnodiging te wachten).

Ze kan niet reizen, is bedlegerig nu.  De GGD komt altijd thuis prikken, maar ze is nu in een zorgcentrum in een andere GGDregio dan waar ze woont.

Kampeerder schreef op 03-11-2025 om 03:58:

[..]

Tja, het is ook gewoon zijn huishouden natuurlijk. Wij hebben hier gewoon ieder onze vaste taken voor wat betreft de grotere klussen. En verder door de dag doen we steeds ieder iets dat op dat moment moet. (Vaatwasser, tafeldekken etc)

Het kan dus prima zijn dat de een op de bank zit en de ander bezig is, die ene heeft zijn vaste taken dan al klaar of doet ze op een later moment. Voor de dagelijkse dingen geldt, dat je niet gaat zitten voor de ander klaar is. Wie het eerst thuis is begint met koken, en totdat na het eten de keuken is opgeruimd zijn we samen bezig. Of zitten we samen aan tafel.

Natuurlijk is het ook zijn huishouden. Maar als hij blijkbaar niet ziet/weet wat er moet gebeuren en maar gaat zitten.. Dan kun je je ergeren dat jij alles alleen moet doen of je praat er over en benoemt wat er moet gebeuren en vraagt wat hij op zich gaat nemen. 

Vaste taken helpen hierbij ook maar als je dat niet hebt, dan kun je daar toch met elkaar over praten? Ik heb ook zo'n man die nooit uit zichzelf de stofzuiger zou pakken of de badkamer gaat schoonmaken (tuin en vuilnis doet hij dan wel weer). Als ik vraag of hij dat wil doen, dan is dat geen probleem en hoef ik me niet te ergeren

HAHA!wait..what schreef op 03-11-2025 om 09:51:

[..]

Natuurlijk is het ook zijn huishouden. Maar als hij blijkbaar niet ziet/weet wat er moet gebeuren en maar gaat zitten.. Dan kun je je ergeren dat jij alles alleen moet doen of je praat er over en benoemt wat er moet gebeuren en vraagt wat hij op zich gaat nemen.

Vaste taken helpen hierbij ook maar als je dat niet hebt, dan kun je daar toch met elkaar over praten? Ik heb ook zo'n man die nooit uit zichzelf de stofzuiger zou pakken of de badkamer gaat schoonmaken (tuin en vuilnis doet hij dan wel weer). Als ik vraag of hij dat wil doen, dan is dat geen probleem en hoef ik me niet te ergeren

Tja, ik ben niet zijn werkgever dus ik ga mijn man geen taken geven. Hij is een volwassen man met een huishouden voor twee personen. Wij hebben de taken verdeeld, hij doet zijn deel, ik het mijne en af en toe praten we daarover. We kijken of het nog goed gaat, wie mogelijk iets meer moet doen of iets minder als onze werkuren wijzigen of voor de korte planning als de hulp op vakantie gaat. Verder nooit. Is geen leuk gespreksonderwerp, vinden wij. 

Ik ben vannacht zo verschrikkelijk ziek geworden, zo’n pijn in mijn maag, ik weet niet hoe ik moet zitten of liggen. Verschrikkelijk.
Koorts en ik tril helemaal, ik kan bijna niet staan en ik red nog net het stukje naar het toilet.

Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen, bij de gedachte aan eten of water moet ik alweer overgeven.
Waardeloos dit zeg!

Loulou39 schreef op 03-11-2025 om 10:22:

Ik ben vannacht zo verschrikkelijk ziek geworden, zo’n pijn in mijn maag, ik weet niet hoe ik moet zitten of liggen. Verschrikkelijk.
Koorts en ik tril helemaal, ik kan bijna niet staan en ik red nog net het stukje naar het toilet.

Ik weet ook niet zo goed wat ik moet doen, bij de gedachte aan eten of water moet ik alweer overgeven.
Waardeloos dit zeg!

Ah wat rot, veel beterschap! Hopelijk voel je je snel wat beter

Loulou39 schreef op 03-11-2025 om 10:22:

Waardeloos dit zeg!

Oh wat naar zeg!!

Van harte beterschap en sterkte Loulou!

Aan de alomtegenwoordige aandacht voor Jetten z’n relatie. Ik vind het serieus geweldig dat we straks waarschijnlijk een homoseksuele premier hebben en fijn voor m dat ie een leuke relatie heeft, maar ik begrijp niet waarom ik op de NOS moet lezen dat ie op zondag bij de hockeywedstrijd van z’n geliefde gaat kijken. 

Dank jullie voor de lieve reacties 💕

Loulou, beterschap 

Ik moest vanmiddag overgeven.
Gaat er iets rond?

kerst schreef op 03-11-2025 om 16:15:

Loulou, beterschap

Ik moest vanmiddag overgeven.
Gaat er iets rond?

Dank je wel🌸

Ik weet niet of er iets rond gaat, mijn buurjongetje heeft buikgriep, maar bij mij is het echt in m’n maag, ik hou niets binnen, heb koorts, en kan niet lang rechtop staan want dan wordt het zwart voor m’n ogen.

Lig al de hele dag in bed, even naar de badkamer, en voor de rest niets 😝.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.