Huiskamer
Ginevra
02-11-2025 om 16:50
Netherfield schreef op 02-11-2025 om 16:14:
Wat is dat toch met mannen. Dan hebben ze op zondagochtend gesport (2 uur op de mountainbike in mijn man’s geval) en dan doen ze de rest van de dag niks meer. “Want ik heb gefietst.” Hele middag sport kijken en tussendoor in slaap vallen. Ik hoor dit van meer mannen, nooit van vrouwen. Zijn die van jullie ook zo, of kennen jullie een vrouw die dit doet?
Ja hoor. Ik heb een beperkte energie en als ik gesport heb, soms zelfs maar 1 uur, lig ik soms ook de hele dag verder op apegapen.
Ginevra
02-11-2025 om 16:51
Koettie schreef op 02-11-2025 om 16:16:
Update na de dierenarts. Echo gehad en vocht aangeprikt. Sceptische buikontsteking. Voor de oorzaak zou ze onder het mes moeten met alle kans dat ze het niet zou halen. Poes net rustig ingeslapen, fijne dierenarts die veel ruimte gaf ondanks de drukte. Ze ligt nu in de achtertuin onder een mooie plant. Heel verdrietig maar fijn dat ze geen pijn meer heeft.
Ach gos. Arme poes, maar dit lijkt me de beste beslissing. Sterkte ermee.
Kampeerder
02-11-2025 om 16:51
Wat is dat toch met mannen. Dan hebben ze op zondagochtend gesport (2 uur op de mountainbike in mijn man’s geval) en dan doen ze de rest van de dag niks meer. “Want ik heb gefietst.” Hele middag sport kijken en tussendoor in slaap vallen. Ik hoor dit van meer mannen, nooit van vrouwen. Zijn die van jullie ook zo, of kennen jullie een vrouw die dit doet?
En wat had hij dan moeten doen volgens jou?
Kijk als er nog vanalles moet vandaag is het gek als jij loopt te rennen en hij zit op zijn kont. Maar als er niks precies vandaag hoeft, laat dan lekker zitten.
Dit is ook hoe wij regelmatig onze zondagen besteden. Toen er geklust was een paar weken hebben we op zondag samen schoongemaakt en opgeruimd, zodat het daarna weer helemaal ons huis was een geen halve bouwplaats meer.
Schoondochter
02-11-2025 om 16:52
Deze vrouw doet dat ook, lekker zo'n zondagmiddag luieren. Ik prijs me gelukkig met mijn partner die dat gewoon fijn vindt voor me.
Dus 'die van hem is ook zo', ja.
Yumi
02-11-2025 om 17:29
Anderhalf uur gedaan over een busritje dat normaal 25 min duurt. Complete chaos weer, in 1 rit, 2 keer hetzelfde busstation gezien, station dat daarna komt, kan ik normaal blijven zitten. Maar er kwam 'n chauffeur melden dat we moesten overstappen naar een andere bus, die over 2 min zou vertrekken. Ee stond een bus maar geen chauffeur, deuren dicht, uiteraard wisten collega's het ook niet. Na half uur wachten, stukje met andere bus en kwartier gelopen.
lientje69
02-11-2025 om 18:12
Mijn ergernis: het is me vanmiddag niet gelukt om te slapen. Inmiddels ben ik bekaf. Hoop op een goede nacht dan maar.
Netherfield
02-11-2025 om 18:53
Kampeerder schreef op 02-11-2025 om 16:51:
[..]
En wat had hij dan moeten doen volgens jou?
Kijk als er nog vanalles moet vandaag is het gek als jij loopt te rennen en hij zit op zijn kont. Maar als er niks precies vandaag hoeft, laat dan lekker zitten.
Dit is ook hoe wij regelmatig onze zondagen besteden. Toen er geklust was een paar weken hebben we op zondag samen schoongemaakt en opgeruimd, zodat het daarna weer helemaal ons huis was een geen halve bouwplaats meer.
Nou dat is het dus vooral. Ik heb alle was opvouwen, huis opgeruimd, boodschappen gedaan, voor kind gekookt die vroeg moest werken en hij ligt te maffen.
BlairW
02-11-2025 om 18:57
Netherfield schreef op 02-11-2025 om 18:53:
[..]
Nou dat is het dus vooral. Ik heb alle was opvouwen, huis opgeruimd, boodschappen gedaan, voor kind gekookt die vroeg moest werken en hij ligt te maffen.
Dat gebeurt hier ook vaak. Maar ik werk maar 24 uur en man gewoon 40 of meer. Dus ik vind het niet meer dan normaal dat ik dan die klussen doe.
Kampeerder
02-11-2025 om 19:01
[..]
En dat moest allemaal vandaag een vanmiddag? Er was niks dat tot een ander moment kon wachten?
Daar zou ik inderdaad ook niet tegen kunnen, maar dat gebeurt hier dus niet. Man zat vanmiddag ook sport te kijken, terwijl ik stond te strijken maar daarna heeft hij de vaatwasser uitgeruimd, de was opgeruimd etc. Daarna hebben we samen gekookt.
Netherfield
02-11-2025 om 19:26
Kampeerder schreef op 02-11-2025 om 19:01:
[..]
En dat moest allemaal vandaag een vanmiddag? Er was niks dat tot een ander moment kon wachten?
Daar zou ik inderdaad ook niet tegen kunnen, maar dat gebeurt hier dus niet. Man zat vanmiddag ook sport te kijken, terwijl ik stond te strijken maar daarna heeft hij de vaatwasser uitgeruimd, de was opgeruimd etc. Daarna hebben we samen gekookt.
Dat moest vandaag idd. We werken allebei 5 dagen (ik twee uur minder dan hij) maar ik doe het leeuwendeel van het huishouden. Dat was logisch toen ik 3 dagen werkte, maar nu niet meer. Laatst hebben we het erover gehad maar er is niks veranderd helaas. En als ik dan denk, dan doe ik het wel niet, heb ik er zelf het meest last van. Want hem boeit het niet als hij zijn truien van de lijn of uit de mand moet vissen.
Grindelwald
02-11-2025 om 19:39
Netherfield schreef op 02-11-2025 om 19:26:
[..]
Dat moest vandaag idd. We werken allebei 5 dagen (ik twee uur minder dan hij) maar ik doe het leeuwendeel van het huishouden. Dat was logisch toen ik 3 dagen werkte, maar nu niet meer. Laatst hebben we het erover gehad maar er is niks veranderd helaas. En als ik dan denk, dan doe ik het wel niet, heb ik er zelf het meest last van. Want hem boeit het niet als hij zijn truien van de lijn of uit de mand moet vissen.
Logisch dat je dan geïrriteerd bent. Zou ik ook zijn.
Yumi
02-11-2025 om 19:46
[..]
Als je dat lijstje na het sporten bij hem neerlegt en zegt dit moet vandaag gedaan worden. Geef aan, dat er de rest vd geen tijd voor is, samen met de vraag welk deel ga jij doen? Sommige mannen/vrouwen hebben geen overzicht qua huishouden, dus die moet je onder licht druk ertoe zetten
Zou dat misschien helpen?
Koettie. Afscheid nemen van je lieve huisdier is altijd moeilijk.