Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Beterschap helpdesk. En goede reis terug!

Hier ergernis naar man. Die verwacht dat ik elk moment  maar met een vingerknip tot zijn beschikking  sta.   heb nog  meer te doen hè...

lientje69 schreef op 26-09-2025 om 15:10:

Hier ergernis naar man. Die verwacht dat ik elk moment maar met een vingerknip tot zijn beschikking sta. heb nog meer te doen hè...

Blijf je grenzen aangeven hoor!!

Beterschap Helpdesk! Dat klinkt naar. 
Ik ben die klote keel echt spuugzat. Bijna twee weken afzien nu en het venijn zit in de staart. De eerste week was echt peanuts vergeleken bij nu. De korsten zijn aan het loskomen en verminderen maar god wat doet dat zeer. Eten is echt de hel nu. Slapen gaat net aan maar niet veel. Wat een ellende. Als het goed is hoef ik nog maar een paar dagen. Volgende week donderdag weer werken, hopen dat ik het haal. Ik had niet verwacht dat het zo lang zou duren. 
En ik mis de sportschool. Ik was zo lekker bezig en nu al twee weken niks. 

Dubbel

Jujubee schreef op 27-09-2025 om 09:27:

Beterschap Helpdesk! Dat klinkt naar.
Ik ben die klote keel echt spuugzat. Bijna twee weken afzien nu en het venijn zit in de staart. De eerste week was echt peanuts vergeleken bij nu. De korsten zijn aan het loskomen en verminderen maar god wat doet dat zeer. Eten is echt de hel nu. Slapen gaat net aan maar niet veel. Wat een ellende. Als het goed is hoef ik nog maar een paar dagen. Volgende week donderdag weer werken, hopen dat ik het haal. Ik had niet verwacht dat het zo lang zou duren.
En ik mis de sportschool. Ik was zo lekker bezig en nu al twee weken niks.

Misschien kan je trachitol nemen? Eerst even overleggen met de dienstdoende apotheek.

kerst schreef op 27-09-2025 om 13:05:

[..]

Misschien kan je trachitol nemen? Eerst even overleggen met de dienstdoende apotheek.

Als het goed is zou het maandag wel over moeten zijn dus ik zing het nog wel even uit. Maar lekker is anders. Ik neem wel mijn zware pijnstilling niet meer omdat ik ook net met de pil begonnen ben en ik dat niet durf te combineren, daarom heb ik wat meer pijn. Al begint het vandaag al iets af te nemen weer. De korsten zien er ook echt beter uit. Het kan helaas 1-3 weken duren voor de klachten helemaal weg zijn. Ik zit nu nog op vier keer paracetemol per dag en op zich is het te behappen. Ik ben het alleen zat na bijna twee weken. 

en ik ben ongesteld dus dan doet alles zeer. 

SuzyQFive schreef op 20-09-2025 om 01:19:

omg… Vier jaar geleden is een brug hier in de stad kapotgevaren. De brug is weggehaald want onherstelbaar beschadigd. Er waren al fietsloopbruggen maar een daarvan is nu fietsbrug gemaakt voor de doorstroom.
op een rustige dag zijn er 16.000 fietsbewegingen daar.
Nu blijkt het vervangen van de brug ineens 20 miljoen duurder uit te vallen en daarom gaan ze tijdens de bouw van de brug geen tijdelijke fietsbrug meer plaatsen want dat is dan te duur. Dat betekent dus dat hele wijken echt kilometers om moeten fietsen… drie jaar lang!

https://groningen.fietsersbond.nl/teken-voor-een-oversteek-zonder-omwegen/

ik ergerde me vandaag en ook vaker dan vandaag aan de statiegeld automaat bij de Lidl. Ten eerste dat dat ding de helft van de keren dat ik flessen bij me heb, buiten werking is. En dat er dan niemand van het winkelpersoneel in de buurt is. En ten tweede aan mensen (voor me) die 4 volle vuilniszakken of 8 big shoppers aan lege flessen en blikjes bij zich hebben. Ga alsjeblieft iets vaker je lege flessen meenemen zodat je geen kwartier bij dat apparaat bezig ben!!

Weeer drie dagen te vroeg ongesteld. En lag wakker van de menstruatiepijn, dat is lang geleden. Toch maar weer tripje huisarts ook al zal dat weer nergens op uit lopen. 

Ik denk dat ik gisteren 1 drankje teveel op heb 

Koettie schreef op 28-09-2025 om 08:54:

Weeer drie dagen te vroeg ongesteld. En lag wakker van de menstruatiepijn, dat is lang geleden. Toch maar weer tripje huisarts ook al zal dat weer nergens op uit lopen.

Dat is zo klote, die slapeloze nachten omdat je zo'n pijn hebt. Heb je wel eens aan endometriose gedacht? Ik kende het zelf niet maar bleek het ook te hebben en zo zijn er zoveel vrouwen die denken dat barsten van de pijn erbij hoort maar die eigenlijk gewoon endometriose hebben. Ik zou het eens voorstellen aan je huisarts, er komt steeds meer kennis over, gelukkig. Maar de hel is het wel. Ik had ook zo'n grafnacht weer, maar hier komt de menstruatie nog niet op gang, terwijl ik me wel ongesteld voel. Maar ben net met de pil begonnen dus ik vrees dat ik het een beetje ontregeld heb nu. 

Ik ga hem weer doorslikken omdat ik de PMS klachten en de pijn rond de menstruatie echt niet meer trek. Ik ga er aan onderdoor, vooral mentaal maar ook lichamelijk. 

Jujubee schreef op 28-09-2025 om 11:38:

[..]

Dat is zo klote, die slapeloze nachten omdat je zo'n pijn hebt. Heb je wel eens aan endometriose gedacht? Ik kende het zelf niet maar bleek het ook te hebben en zo zijn er zoveel vrouwen die denken dat barsten van de pijn erbij hoort maar die eigenlijk gewoon endometriose hebben. Ik zou het eens voorstellen aan je huisarts, er komt steeds meer kennis over, gelukkig. Maar de hel is het wel. Ik had ook zo'n grafnacht weer, maar hier komt de menstruatie nog niet op gang, terwijl ik me wel ongesteld voel. Maar ben net met de pil begonnen dus ik vrees dat ik het een beetje ontregeld heb nu.

Ik ga hem weer doorslikken omdat ik de PMS klachten en de pijn rond de menstruatie echt niet meer trek. Ik ga er aan onderdoor, vooral mentaal maar ook lichamelijk.

Ja, heb ik. An sich is het de afgelopen paar jaar wel te doen, als ik maar goed rond mn menstruatie plan en veel rust neem. Maar het is nu onregelmatig de afgelopen maanden en kan niets plannen zo, waardoor de klachten ook weer verergeren. 

Jeetje Jujubee je hebt er lang last van. Slecht slapen en door de pijn niet kunnen eten is zo vervelend. Ik hoop dat er vanaf nu snel verbetering voor je komt.

Hier Oost West Thuis best. De terugvlucht viel me mee en tegen. Op het vliegveld stond ik te tollen op m’n benen en ben maar op mijn bagage gaan zitten bij gebrek aan zitplaatsen. Direct na het opstijgen gingen m’n oren dicht. Normaal werkt flink gapen om m’n oren te klaren maar deze keer niet. Bij de daling werd het vervelender maar toch door steeds m’n neus te snuiten en het verhogen van al m’n astmamedicatie (puf,ontstekingsremmer en ook neusspray) viel de schade mee. Geen pijn in m’n oren ondanks de luchtdruk. Bij hoge uitzondering een taxi naar huis genomen.
Eenmaal thuis ben ik op de bank in slaap gevallen en daarna in bed de hele nacht doorgeslapen. Dat lukte ondanks keelpijn. Nog steeds voel ik me ziek, oren zitten nog wat dicht, hoest meer, rillerig en spieren doen pijn. Even naar buiten voor wat boodschappen (straat ligt open dus bezorgen is geen optie) vond ik zwaar. Mentaal voel ik me verder wel oké. Uitzieken nu.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.