Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

SuzyQFive schreef op 22-08-2025 om 09:53:

[..]

Geen rijbewijs bij je?

Heeft ze niet.

Cle0 schreef op 22-08-2025 om 09:57:

[..]

Ik erger me dus aan deze posts over dit liedje😅. Na de eerste post ging ik naar bed met dit liedje, lag ik 's nachts nog even wakker met dit liedje in mijn hoofd en stond ik er 's ochtends weer mee op.

Inclusief dansje.

Sleep tomorrow, but tonight, go crazy 🎶

Broodjebrie schreef op 22-08-2025 om 09:58:

[..]

Heeft ze niet.

Oh haha, als ik op de fiets ben zeg ik eigenlijk nooit dat ik er voorbij reed maar voorbij fietste. Daar zal de verwarring zitten mijnerzijds 😬

Mijn rant van vandaag: 
1. Wéér een vakantiehulp (thuiszorg) die op het laatst afzegt. Jemig! Mijn vaste hulp is gestopt, dus laatste keer was ze hier vier weken geleden. De week erop zou er iemand komen, dan een week niet en dan weer twee weken wel. Ik gaf aan dat het voor mij onhandig was omdat ik net geopereerd was en nog minder in huis kon doen dan anders. 
Zouden ze zorgen dat het in orde kwam (vanuit het ziekenhuis hadden ze gezegd: moet eigenlijk twee keer per week maar ik zei: ach, heb al hulp sowieso en vakantietijd dus lukt wel zo). 
Ik heb daarnaast ook nog een tijdje verpleegkundige hulp gehad. Dat kon stoppen dus dat was mooi. 
Hadden ze me dus helemaal eruit gehaald. Dus die eerste vrijdag zonder mijn eigen hulp voor Piet snot zitten wachten. Moest ik zelf achteraan ook en toen kwamen ze daarachter. 
Ik zou teruggebeld worden. Konden ze alleen iemand voor ‘s middags vinden (snap ik) maar toen moest ik naar het zh. Ze zouden echt zorgen dat er iemand in de week erna zou komen, ze zouden zsm wat laten weten.
Niet dus… Ik die hele week maar geen echte afspraken plannen. Woensdagmiddag toch maar even gebeld. Hadden ze er helemaal niet meer naar gekeken. Belde ze vrijdags (dus de vrijdag dat er sowieso niemand zou komen). Dat ze iemand hadden voor de woensdag erop. Ik zeg: dat is wel erg kort op de vrijdag waarop er sowieso al iemand zou komen. Oh ja, ze ging verder kijken. Niks weer gehoord.

Was het vrijdag, eindelijk hulp! Niet dus
Hulp had migraine stuurde ze. Kan gebeuren. 
Dus ik weer bellen. Gelukkig konden ze iemand laten komen diezelfde ochtend nog maar dan alleen even voor de ‘ergste dingen’ maar dan maar 1,5u. Nou ja, beter iets dan niets toch? 
Laat ik het zo zeggen, alleraardigst meisje maar schoonmaken is niet zo haar ding denk ik (vakantiebaantje). De wc en badkamer waren redelijk schoon maar de vloeren en mijn slaapkamer waren niet echt goed schoon (niet zoals ik gewend ben zegmaar). 
Dan vandaag, yes! Eindelijk een goede poetsbeurt! 
Nee… weer ziek en vandaag geen vervanging. 
Met andere woorden: sinds ik uit het ziekenhuis ben heb ik 1,5u hulp gehad, in vakantietijd, ipv de 16 die ik eigenlijk had moeten hebben, sowieso. 
Ik was ontzettend tevreden met het bureau waar ik hiervoor bij zat. Toen ging de gemeente over op vier vaste aanbieders en dat werd verdeeld over de stad. Dus hier in het noordoostelijk deel moet thuiszorg A alles doen; in het zuidoosten B enz. Dit was precies waar ik bang voor was. Vooral het organisatorische rotzooi. 

En nog één:

gisteren bij de kapper geweest maar het is echt niet goed geknipt. Mijn dochter laatst ook al niet… zij heeft lang haar maar vond het echt alsof het gedaan was zoals in die filmpjes waar ze met een mes op een hakblok haar knippen. 

Bij mij is de linkerkant veel korter dan rechts en doordat het bovenop langer is, is mijn hoofd aan die kant net vierkant. 

SuzyQFive schreef op 22-08-2025 om 10:05:

[..]

Oh haha, als ik op de fiets ben zeg ik eigenlijk nooit dat ik er voorbij reed maar voorbij fietste. Daar zal de verwarring zitten mijnerzijds 😬

vergeten erbij te zeggen, zat in de tram  en ben later terug gegaan op de fiets. 

Wat is mijn moeder ook een zuur en jaloers mens. En ik weet dat ik de verwachtingen laag moet houden maar toch trap ik er iedere keer weer in.
Hoop ooit wat meer teflon te kweken.

Ik kreeg op facebook al reclame voor een kerstmarkt. Te vroeg! Zijn er trouwens al pepernoten? 

Netherfield schreef op 22-08-2025 om 15:07:

Ik kreeg op facebook al reclame voor een kerstmarkt. Te vroeg! Zijn er trouwens al pepernoten?

Jep! Bij de AH liggen ze al 

BlairW schreef op 22-08-2025 om 15:12:

[..]

Jep! Bij de AH liggen ze al

Kruidvat en action en bij Picnic ook.

Netherfield schreef op 22-08-2025 om 15:07:

Ik heb vandaag de reisfolder voor de najaarsreizen gekregen.  komende tijd eens op mijn gemak kijken naar welke kerstmarkt ik wil.

Dolfje schreef op 22-08-2025 om 15:14:

[..]

Kruidvat en action en bij Picnic ook.

Mijn gele J heeft ze nog niet.  Daar gaat over 2 weken eerst de kermis nog voor de deur en dan gaat hij nog even concurrentje spelen met de snoepkraam. Dan is het seizoensvak gevuld met kaneelstelen en zuurstokken.

Broodjebrie schreef op 22-08-2025 om 15:53:

[..]

Ik heb vandaag de reisfolder voor de najaarsreizen gekregen. komende tijd eens op mijn gemak kijken naar welke kerstmarkt ik wil.

Ik weet al naar welke kerstmarkt ik wil  wist ik voor de zomer al.

ik twijfel nog, ben 2x geweest, had vorig jaar al extreem vroeg geboekt vanwege de treintickets. 
maar als ik dit jaar nog wil gaan, ben al te ''laat'' denk ik 

Ik had afgelopen week vakantie en zoveel stomme afspraken de hele week door en echt midden op de dag allemaal! 
Ik probeer dit altijd juist buiten vakanties te plannen of helemaal aan het begin van de dag maar dit was of buiten mij om gepland of dingen die met spoed moesten (2 keer met dochter naar de ortho vanwege afgebroken haakjes e.d. 🙄)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.