Huiskamer
Yumi
16-08-2025 om 18:37
Mama-Inge schreef op 16-08-2025 om 18:13:
De buurman is al een x aantal weken bezig met een carport bouwen
Ding is 4 meter hoog
Geen vergunning aangevraagd
We kijken er aan alle kanten van ons huis ertegenaan
En inmiddels heeft hij al 2 kanten dicht getimmerd en het zal waarschijnlijk niet lang duren voordat het helemaal dicht is, dus schuur/ garage
Ziet eruit als een bouwvallige schuur, foeilelijk
Voor 'n carport tot 4 m hoog, heb je geen vergunning nodig. Op voorwaarde dat hij op het achtererf geplaatst wordt. Het achtererf begint
1 meter vanaf de voorkant van het huis. Je hebt wel een meldingsplicht.
Maar ik begrijp je ergernis, zou er ook niet blij mee zijn.
Rozi
16-08-2025 om 18:39
Ik wilde vandaag wegrijden maar stond aardig ingebouwd door een auto waar je helemaal niet mocht staan. Zo irritant!
Kampeerder
16-08-2025 om 18:39
Netherfield schreef op 16-08-2025 om 18:31:
[..]
Ze heeft weer gebeld toen ze niemand kon krijgen en toen mocht ze zo ongeveer per God’s gratie zich ziek melden.
![]()
Jammer dat ze het toch geprobeerd heeft. Het hoeft niet, de werkgever mag het niet vragen, dus al die jongeren moeten het weigeren om het zo voor zichzelf en anderen beter te maken.
Schemerlampje
16-08-2025 om 18:40
Yumi schreef op 16-08-2025 om 18:37:
[..]
Voor 'n carport tot 4 m hoog, heb je geen vergunning nodig. Op voorwaarde dat hij op het achtererf geplaatst wordt. Het achtererf begint
1 meter vanaf de voorkant van het huis. Je hebt wel een meldingsplicht.
Huh, het kan best dat je gelijk hebt hoor, maar is dat niet alleen als je ook ruimte naast het huis hebt? Ik zou onze voortuin geen achtererf noemen.
Edit: ik heb het even opgezocht:
https://bouwadviesshop.nl/vergunning-carport/
Er zijn wat meer haken en ogen. Maar daar moet Mama-Inge dan zelf naar kijken of de buren hieraan voldoen. En ook als er geen vergunning nodig is, kun je als buren bezwaar maken tijdens of na de bouw.
Yumi
16-08-2025 om 19:14
Schemerlampje schreef op 16-08-2025 om 18:40:
[..]
Huh, het kan best dat je gelijk hebt hoor, maar is dat niet alleen als je ook ruimte naast het huis hebt? Ik zou onze voortuin geen achtererf noemen.
Edit: ik heb het even opgezocht:
https://bouwadviesshop.nl/vergunning-carport/
Er zijn wat meer haken en ogen. Maar daar moet Mama-Inge dan zelf naar kijken of de buren hieraan voldoen. En ook als er geen vergunning nodig is, kun je als buren bezwaar maken tijdens of na de bouw.
Dat doe ik toch ook niet, ik schreef de voorwaarden erbij 
Op voorwaarde dat hij op het achtererf geplaatst wordt. Het achtererf begint 1 meter vanaf de voorkant van het huis. Je hebt wel een meldingsplicht.
Schemerlampje
16-08-2025 om 19:16
Yumi schreef op 16-08-2025 om 19:14:
[..]
Op voorwaarde dat hij op het achtererf geplaatst wordt. Het achtererf begint 1 meter vanaf de voorkant van het huis. Je hebt wel een meldingsplicht.
Je hebt gelijk. Ik las het als vanaf 1 meter van het begin van de voortuin. 🤦♀️ Excuus!
Yumi
16-08-2025 om 19:17
Schemerlampje schreef op 16-08-2025 om 19:16:
[..]
Je hebt gelijk. Ik las het als vanaf 1 meter van het begin van de voortuin. 🤦♀️ Excuus!
Dacht ik al, geeft niks hoor!
Mama-Inge
16-08-2025 om 21:51
Yumi schreef op 16-08-2025 om 19:14:
[..]
Het is hier in de gemeente 3 meter
En zijn bouwval staat ter hoogte van de achtermuur
Hij had gevraagd aan de woningbouwvereniging of hij een carport mocht bouwen, toen hebben we gelijk al aangegeven het niet eens te zijn met de hoogte
Maar hij drijft gewoon zijn zin door, of hij toestemming heeft of niet, boeit hem ook niet.
En hij heeft inmiddels al 2 kanten dicht, dus het is geen carport meer
Yumi
16-08-2025 om 22:50
Mama-Inge schreef op 16-08-2025 om 21:51:
[..]
Het is hier in de gemeente 3 meter
En zijn bouwval staat ter hoogte van de achtermuur
Hij had gevraagd aan de woningbouwvereniging of hij een carport mocht bouwen, toen hebben we gelijk al aangegeven het niet eens te zijn met de hoogte
Maar hij drijft gewoon zijn zin door, of hij toestemming heeft of niet, boeit hem ook niet.
En hij heeft inmiddels al 2 kanten dicht, dus het is geen carport meer
Ik las dat het landelijke regels waren, maar blijkbaar klopt dat niet. Via de woningbouw is het sowieso een ander verhaal. Heb je al doorgegeven aan de wb dat hij dat ding er al heeft staan?
Rogue
17-08-2025 om 08:54
Auwereel schreef op 16-08-2025 om 09:23:
[..]
Bij mijn oortjes helpt het om weer even in de oplader te doen, maar ja, je wilt nù graag luisteren...
hij was niet goed opgeladen, dus heb et schoongemaakt en in het hoesje/case gedaan en na 10 min deed die het weer
Mama-Inge
17-08-2025 om 09:30
Yumi schreef op 16-08-2025 om 22:50:
[..]
Ik las dat het landelijke regels waren, maar blijkbaar klopt dat niet. Via de woningbouw is het sowieso een ander verhaal. Heb je al doorgegeven aan de wb dat hij dat ding er al heeft staan?
Ja
Zoals ik al zei: hij heeft schijt aan de regels
Is ook regelmatig aan het vuurtje stoken (vlammen die over de schutting heen te zien zijn) is geen uitzondering.
Er mag vanwege de droogte geen vuur gestookt worden, is aan hem medegedeeld door de woningbouwvereniging, maar hij doet het toch. Gisteravond ook weer en de wind stond op de woningen, stinken...
Bailey26
17-08-2025 om 11:19
Volgens buienradar blijft het droog. Toch regent het. En nu weet ik niet of ik straks mijn was kan buiten hangen. Zijn vannacht terug gekomen van vakantie dus ik heb veel was.
FaithfulDuck87
17-08-2025 om 11:28
Bailey26 schreef op 17-08-2025 om 11:19:
Volgens buienradar blijft het droog. Toch regent het. En nu weet ik niet of ik straks mijn was kan buiten hangen. Zijn vannacht terug gekomen van vakantie dus ik heb veel was.
hier hetzelfde, al hoef ik niet te wassen. Maar zo'n vies miezerregentje, blijft dat komen, of wordt het straks droog zodat ik even een wandeling kan maken?
Broodjebrie
17-08-2025 om 12:08
ik voel me een beetje meh. Vandaag is mijn moeder jarig en ik heb geen contact meer met haar, maar toch voel ik me onrustig. Straks maar even een eind gaan wandelen.
JanaDana
17-08-2025 om 12:22
Aan de onvindbare slak die ons al 3 maanden bezighoudt. Bijna elke ochtend slakkensporen op het vloerkleed. Alles al een paar keer ondersteboven gekeerd, geen slak te vinden. Altijd als ik 's nachts naar de wc ga check ik of ik hem zie. Is het 4 uur in de ochtend, zie je niets. Sta je 2 uur later op, kleed weer vol sporen
Schaaltje bier wordt genegeerd. Sinaasappelschil wil ik niet doen ivm fruitvliegjes. Nu maar eens slakkenkorrels onder de bank en kast gestrooid, hopelijk houdt het dan een keer op.