Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik ben doodmoe, zware ( lichamelijke) werkweek gehad en slecht geslapen. Krijg het hele weekend logees. Gelukkig zijn we maandag ook een dagje vrij dan kunnen we bijkomen.

Yumi schreef op 14-08-2025 om 17:17:

[..]

Als deze pijnstillers onvoldoende werken, moet daar dan niet 'n keer naar gekeken worden? Of zijn er voor jou geen andere mogelijkheden, of wil je dat niet... dat kan natuurlijk ook.

Zijn weinig andere mogelijkheden. Ik heb een infarct gehad en gebruik bloedverdunners. Dus mag dingen  als ibuprofen, diclofenac enz niet. Heb een tijd amitriptylline gebruikt. Hielp redelijk maar werd er dik van . Ben ik mee  gestopt om af te vallen.  Er is 8 kg af maar meer lukt me helaas nog niet.

Sterkere dingen als oxycodon/ fentanyl of tramadol wil ik liever niet. ( sommige mag ik ook niet). In verband  met bijwerkingen en verslavings/ gewenningsrisico. Ik gebruik als extra wel sterke speciaal gemaakte cbdolie. Werkt over het algemeen  redelijk. Ik hou me staande en werkende. Niet fulltime maar toch. Alleen zijn er dagen dat het door weersomstandigheden  of overbelasting of soms zomaar niet genoeg werkt. Dat zijn mijn zware pijndagen en dan helpt weinig meer. De normale pijndagen ( die ik 24/7  heb ) kan ik onder controle houden met de cbdolie en paracetamol met extra codeïne.  Is wel een dure grap. Moet beide zelf bekostigen. Maar dan kan ik wel blijven werken en verdienen in elk geval. Zolang mijn pijnscore beneden de 4 blijft is het te doen. Met medicatie is het meestal  2/3. Maar soms dus 5 of hoger en dan red ik het niet meer.

Ondanks dat we net bij het 2'de leuke vakantiehuisje zijn aangekomen heb ik nu al wat te zeiken:

Ten eerste zijn ze hier een stukje verderop op het park aan het aanbouwen. Stond niks van op de site en ik ben echt een beetje ''allergisch'' voor dat soort dingen. Ik kom hier voor mijn rust, aanbouwen doe je maar lekker in de winter/rustiger seizoen.

Het 2de maak ik me wel iets minder druk om, maar: netjes een infobriefje dat ons huisje en hier in de omgeving maandagochtend een uurtje geen stroom hebben ivm verleggen elektriciteitskabels. Dat een specifiek tijdstip niet gaat lukken snap ik, maar in de ochtend vind ik nou niet echt een hele goede tijdsindicatie.

Koettie schreef op 15-08-2025 om 13:48:

[..]

Ja, dan snij ik mezelf in de vingers want dan moet ik weer een week wachten en betaal ik nog een keer bezorging.

Maar ga er zeker een mailtje aan wagen!

Snap ik! Zonde van je plannen wel.

Ik ergerde mij vandaag aan een vrouw in de supermarkt. Ik loop voor haar, ze wilt er graag langs met haar winkelwagentje en duwt mij bijna omver (ze raakt mij ook zachtjes) Dus ik reageer met de opmerking "haast zeker?" En net als ze bijna voorbij is, raakt ze mijn tas nogmaals met haar karretje. En als ik dan de opmerking maak "ja joh, anders raak je mij even twee keer met een winkelkarretje"  blijft ze ook nog heel verwaand kijken. 

Lieve mevrouw van mijn moeders leeftijd was het zo moeilijk om even te vragen of je erlangs mocht. Ik vind je nu in ieder geval een uit de hoogte gevallen tr*t

lientje69 schreef op 15-08-2025 om 16:37:

[..]

Zijn weinig andere mogelijkheden. Ik heb een infarct gehad en gebruik bloedverdunners. Dus mag dingen als ibuprofen, diclofenac enz niet. Heb een tijd amitriptylline gebruikt. Hielp redelijk maar werd er dik van . Ben ik mee gestopt om af te vallen. Er is 8 kg af maar meer lukt me helaas nog niet.

Sterkere dingen als oxycodon/ fentanyl of tramadol wil ik liever niet. ( sommige mag ik ook niet). In verband met bijwerkingen en verslavings/ gewenningsrisico. Ik gebruik als extra wel sterke speciaal gemaakte cbdolie. Werkt over het algemeen redelijk. Ik hou me staande en werkende. Niet fulltime maar toch. Alleen zijn er dagen dat het door weersomstandigheden of overbelasting of soms zomaar niet genoeg werkt. Dat zijn mijn zware pijndagen en dan helpt weinig meer. De normale pijndagen ( die ik 24/7 heb ) kan ik onder controle houden met de cbdolie en paracetamol met extra codeïne. Is wel een dure grap. Moet beide zelf bekostigen. Maar dan kan ik wel blijven werken en verdienen in elk geval. Zolang mijn pijnscore beneden de 4 blijft is het te doen. Met medicatie is het meestal 2/3. Maar soms dus 5 of hoger en dan red ik het niet meer.

Ik herken het meeste van wat je schrijft. Mag ook geen ibuprofen, vanwege familiegeschiedenis. Amitriptyilline heb ik geweigerd, omdat ik bij een vriendin dezelfde bijwerkingen zag en ze was zichzelf niet meer. Tramadol met tussenperiode bij ernstige pijnklachten gebruikt, tot ik er naar van werd. Oxycodon, daar zag ik dingen van die er niet waren. Cbdolie misselijk en diarree en ik was klaarwakker, slaap moeilijk maar toen helemaal. Paracetamol slik ik om het gevoel te hebben dat ik nog iets doe, verder verdoof ik de pijn met icepacks/gels. Dus ik kan zeggen, ik leef en voel met je mee Sterkte Lientje!

Hè, wilde ik net eens lekker gaan zitten voor 'een huis vol' en 'woeste grond'.....komt het pas om half negen.

een van mijn oortjes doet het niet, en de AH to go op het eerste station is dicht   
En Mijn haar zit niet 

ochtend begint weer goed 

Rogue schreef op 16-08-2025 om 08:56:

een van mijn oortjes doet het niet, en de AH to go op het eerste station is dicht
En Mijn haar zit niet

ochtend begint weer goed

Bij mijn oortjes helpt het om weer even in de oplader te doen, maar ja, je wilt nù graag luisteren...

Aan dochter’s werk. Ze belt om zich ziek te melden voor vanavond (bediening). Antwoord: dat had voor 09:00 gemoeten. Wist ze niet, ze werkt er ook nog niet zo lang. Hadden ze geen boodschap aan, nu moet ze zelf vervanging regelen. Voor 13:00. En anders moet ze maar komen werken. Ze is ziek!!!

Netherfield schreef op 16-08-2025 om 11:55:

Aan dochter’s werk. Ze belt om zich ziek te melden voor vanavond (bediening). Antwoord: dat had voor 09:00 gemoeten. Wist ze niet, ze werkt er ook nog niet zo lang. Hadden ze geen boodschap aan, nu moet ze zelf vervanging regelen. Voor 13:00. En anders moet ze maar komen werken. Ze is ziek!!!

Dit mag ze gewoon weigeren. De werkgever moet 'gepaste sancties' geven bij het niet juist volgen van een procedure tot ziekmelding, en het weigeren van de ziekmelding is dat niet. 

Netherfield schreef op 16-08-2025 om 11:55:

Dit gedoe hebben we ook bij Action gehad met mijn dochter. Daar heb ik mij toen mee bemoeid. Ziekmelden is ziekmelden en dan houdt de verantwoordelijkheid wat dat betreft op voor de werknemer. De werkgever moet zelf vervanging zoeken. Ze deden moeilijk toen en ik heb ze toen even met de arboregels om de oren gesmeten. Ben er zo zat van dat werkgevers die jonge meiden en jongens zo misbruiken steeds. 
Hou je gewoon aan de regels zeg. 

SuzyQFive schreef op 16-08-2025 om 16:04:

[..]

Dit gedoe hebben we ook bij Action gehad met mijn dochter. Daar heb ik mij toen mee bemoeid. Ziekmelden is ziekmelden en dan houdt de verantwoordelijkheid wat dat betreft op voor de werknemer. De werkgever moet zelf vervanging zoeken. Ze deden moeilijk toen en ik heb ze toen even met de arboregels om de oren gesmeten. Ben er zo zat van dat werkgevers die jonge meiden en jongens zo misbruiken steeds.

Nou dit.

Even bellen als ouder en ze met de arboregels om de oren slaan. Dochter hier ook weleens moeten helpen in haar eerste baantje toen ze net geen 16 was. Die had daarna een bestand op haar telefoon om zich meteen met wetsartikelen te kunnen verdedigen als de baas zich weer eens van zijn slechtste kant liet zien.

Dat baantje heeft ze uiteindelijk opgezegd die man zei letterlijk dat hij geen boodschap had aan de regels. 

Mezelf. Ben mega brak en moe. 

De buurman is al een x aantal weken bezig met een carport bouwen
Ding is 4 meter hoog 
Geen vergunning aangevraagd 
We kijken er aan alle kanten van ons huis ertegenaan 
En inmiddels heeft hij al 2 kanten dicht getimmerd en het zal waarschijnlijk niet lang duren voordat het helemaal dicht is, dus schuur/ garage 
Ziet eruit als een bouwvallige schuur, foeilelijk 

SuzyQFive schreef op 16-08-2025 om 16:04:

[..]

Ze heeft weer gebeld toen ze niemand kon krijgen en toen mocht ze zo ongeveer per God’s gratie zich ziek melden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.