Huiskamer
Rogue
04-08-2025 om 18:42
oudmaarnognietkoud schreef op 04-08-2025 om 16:53:
[..]
Die wind daar baal ik ook van. Mijn balkon is op het Zuiden en de wind uit het Westen. Alle blaadjes waaien van mijn geraniums af en de lampionnetjes heb ik maar even binnen gehaald anders waaien die stuk.
en het waait nog steeds, mijn planten worden zowat uit hun bak geschud,
Bailey26
04-08-2025 om 20:31
Hebben een heerlijk plekje op de camping. Maar ik word helemaal gek van die rot muggen. Ik blijf maar gestoken worden. Vervelende rotzakken
mut
05-08-2025 om 08:32
Bailey26 schreef op 04-08-2025 om 20:31:
Hebben een heerlijk plekje op de camping. Maar ik word helemaal gek van die rot muggen. Ik blijf maar gestoken worden. Vervelende rotzakken
Ik leef met je mee. Ik herinner mij een vakantie dat ik 160 bulten telde bij mijzelf. Een andere vakantie, ander land, kwamen ze 1x per week over de camping met een spuit/ sproeier achter de trekker met gif of iets minder schadelijks. Dan hing er eventjes een soort mist over het terrein.
JtM
05-08-2025 om 12:17
De (ijsberg)sla wordt tegenwoordig zo snel slecht. Gisteren een zakje opengemaakt en vanochtend was deze al bruinig. Het is dat ik wat sla nodig had, maar je proeft het wel echt helaas.
Naar mijn idee werd sla 'vroeger' echt niet zo snel al slecht.
lientje69
05-08-2025 om 12:26
JtM schreef op 05-08-2025 om 12:17:
De (ijsberg)sla wordt tegenwoordig zo snel slecht. Gisteren een zakje opengemaakt en vanochtend was deze al bruinig. Het is dat ik wat sla nodig had, maar je proeft het wel echt helaas.
Naar mijn idee werd sla 'vroeger' echt niet zo snel al slecht.
Ijsbergsla verkleurt snel. Eigenlijk al binnen een uur na het snijden. De speciaal gestalde zakjes met verpakkingsmateriaal houden het groen en knapperig maar zo gauw als je hem open maakt komt er zuurstof bij en gaat het verkleuren.
Bij gewone sla heb je dit niet zo snel. Als je echt voorgesneden wilt adviseer ik gewone sla te nemen of de ijsbergsla snel op te eten. Ik neem altijd een krop ijsbergsla. Als je blaadje voor blaadje eraf haalt en snijdt , blijft het erg lang goed. Als je echter zo het mes erin zet, verkleurt het en kan je de rest van de krop snel weggooien.
snjokorn
05-08-2025 om 12:32
Ik rol de aangesneden ijsbergsla in krantenpapier en zo de groentenla weer in. Blijft zo een paar dagen langer goed.
Dolfje
05-08-2025 om 12:44
Een collega die haar eigen zaakjes niet op orde heeft en dat probeert op mij af te schuiven. Iets met niet kunnen plannen en niet duidelijk communiceren. Zoek het lekker uit. Ik heb de rest van de middag vrij genomen 
kerst
05-08-2025 om 14:55
Ik ben moe en de dag is nog niet voorbij.
Geen puf voor verhuisdozen inpakken.
Heb een uitje voor de activiteiten club georganiseerd komend weekend.Opkomst is groot, maar waarom moet ik dit soort dingen altijd organiseren. Ik haak ook liever aan bij een bestaande activiteit...
Koettie
05-08-2025 om 17:56
Afgelopen twee nachten kwam ik maar niet in slaap dus ben echt tien tinten gaar
Yumi
05-08-2025 om 17:59
kerst schreef op 05-08-2025 om 14:55:
Ik ben moe en de dag is nog niet voorbij.
Geen puf voor verhuisdozen inpakken.Heb een uitje voor de activiteiten club georganiseerd komend weekend.Opkomst is groot, maar waarom moet ik dit soort dingen altijd organiseren. Ik haak ook liever aan bij een bestaande activiteit...
Aangeven dat je het lang genoeg hebt gedaan, maar graag wilt overdragen?
Als je geen puf hebt om verhuisdozen in te pakken, iets wat noodzakelijk is als er binnenkort een verhuiswagen komt voorrijden, waarom dan wel energie besteden aan iets waar je geen zin in hebt? 🤔
Dolfje
05-08-2025 om 21:37
Keelpijn en oorpijn in een oor. Voel me verder gelukkig wel ok en ben morgen vrij dus hopelijk blijft het hierbij.
Yumi
05-08-2025 om 22:16
Vervelend Dolfje, hoop dat het snel beter gaat!
Terwijl de hitte weer voor de deur staat is het nog steeds 24 graden in mijn huis, het koelt maar niet af. Zo klaar mee!
Pooh-Bear
05-08-2025 om 23:47
Yumi schreef op 05-08-2025 om 22:16:
Vervelend Dolfje, hoop dat het snel beter gaat!
Terwijl de hitte weer voor de deur staat is het nog steeds 24 graden in mijn huis, het koelt maar niet af. Zo klaar mee!
Hier precies hetzelfde. En er staat steeds best veel wind en als het even kan zet ik dan alles open, maar ik krijg het niet onder de 24°.
Lichtbron
06-08-2025 om 00:00
Dolfje schreef op 05-08-2025 om 21:37:
Keelpijn en oorpijn in een oor. Voel me verder gelukkig wel ok en ben morgen vrij dus hopelijk blijft het hierbij.
Had ik een paar weken geleden ook. Huisarts geweest en fikse keelontsteking geen oorontsteking want keel neus en oor staan in verbinding met elkaar. Antibioticakuur meegekregen en ibuprofen van 600 MG. Binnen 6 dagen was het over.