Huiskamer
HAHA!wait..what
31-07-2025 om 18:59
Broadway schreef op 31-07-2025 om 09:45:
[..]
ik volg het nieuws van Ruhpolding en die geven ook al waarschuwingen voor wateroverlast. succes ermee!
Dankjewel! Maar tot nu toe is het weer eigenlijk helemaal prima
op 1 dag (maandag) na. Af en toe een bui maar niet de hele dag door gelukkig 
kerst
31-07-2025 om 19:40
Wat duurt deze schoolvakantie weer lang.
Overal voorzieningen tijdelijk gesloten en aan het kindergeschreeuw komt maar geen eind.
SuzyQFive
31-07-2025 om 22:59
Dolfje schreef op 29-07-2025 om 19:01:
[..]
Hoe komt het?
Late reactie:
Ik werd zes weken voor de vakantie geopereerd dus ik mistte al het einde schooljaar, is een soort werken toe naar vakantie. Door complicaties in totaal 22 dagen in het ziekenhuis gelegen en toen ik eruit kwam en thuis was bijgekomen kwam het prutweer. En ik kan niet zoveel doen nog en ik ga ook niet op vakantie in de zomer.
Yumi
31-07-2025 om 23:11
SuzyQFive schreef op 31-07-2025 om 22:59:
[..]
Late reactie:
Ik werd zes weken voor de vakantie geopereerd dus ik mistte al het einde schooljaar, is een soort werken toe naar vakantie. Door complicaties in totaal 22 dagen in het ziekenhuis gelegen en toen ik eruit kwam en thuis was bijgekomen kwam het prutweer. En ik kan niet zoveel doen nog en ik ga ook niet op vakantie in de zomer.
Is het vervelend voor je dat je niet veel kont doen in je vakantie, of is het misschien ook wel lekker om thuis te zijn na alles wat je hebt meegemaakt? Kan me voorstellen dat het tijd kost om bij te komen van alles. Gaat het inmiddels goed met je?
Dolfje
01-08-2025 om 06:48
SuzyQFive schreef op 31-07-2025 om 22:59:
[..]
Late reactie:
Ah ja dat helpt allemaal niet mee inderdaad. Hopelijk gaat het herstel nu wel goed? Kan je misschien iets plannen in de herfstvakantie om iets te hebben om naar uit te kijken?
SuzyQFive
01-08-2025 om 10:08
Yumi schreef op 31-07-2025 om 23:11:
[..]
Is het vervelend voor je dat je niet veel kont doen in je vakantie, of is het misschien ook wel lekker om thuis te zijn na alles wat je hebt meegemaakt? Kan me voorstellen dat het tijd kost om bij te komen van alles. Gaat het inmiddels goed met je?
Ja, elke dag gaat gelukkig een beetje beter
Herstel heeft gewoon tijd nodig maar het hebben van een vakantiegevoel helpt voor mij altijd heel fijn. Heb gewoon zon nodig. ❤️
SuzyQFive
01-08-2025 om 10:11
Dolfje schreef op 01-08-2025 om 06:48:
[..]
Ah ja dat helpt allemaal niet mee inderdaad. Hopelijk gaat het herstel nu wel goed? Kan je misschien iets plannen in de herfstvakantie om iets te hebben om naar uit te kijken?
Ja, we gaan iets plannen voor in de herfst. Maar dan zonder kinderen, die gaan/zijn deze vakantie ook met de andere ouders op vakantie en een aantal gaan nog zelf of met een vriendin extra of op kamp dus die komen wel aan hun vakanties.
Ga dan ook buiten de herfstvakantie om en lekker naar de zon 😬. Dat boeken we dus ook wat later.
Bakblik
01-08-2025 om 11:10
Man heeft even snel de bankrekeningen nagekeken om te checken of er geen rare afschrijvingen zijn gedaan in de vakantie.
Globaal vallen de kosten die we gemaakt hebben heel erg mee. We zijn binnen budget gebleven. Top
Sluit hij af met de zin:
Gelukkig zijn we niet uit eten geweest, want dat maakt vakantie echt duur.
Dat ik dus 18 dagen de avondmaaltijd heb moeten bedenken, alles bij elkaar zoeken in de Franse supermarkt en ook op de camping de boel heb moeten coördineren last bij hem geen belletje rinkelen dat ik niet ontzorgd ben. Ja ze hebben alle vier geholpen maar soms zo mijn advies in de wind geslagen dat ik in olie "gekookte" hamburgers heb gegeten en aangebrande aardappelkoeken.
Voor €200 1 keer (4 personen) uit eten had nog steeds binnen budget gebleven en had mijn ook een keer ontzorgd.
Uit eten in Frankrijk, ik heb het echt gemist deze vakantie.
BlairW
01-08-2025 om 13:35
Bakblik schreef op 01-08-2025 om 11:10:
Man heeft even snel de bankrekeningen nagekeken om te checken of er geen rare afschrijvingen zijn gedaan in de vakantie.
Globaal vallen de kosten die we gemaakt hebben heel erg mee. We zijn binnen budget gebleven. Top
Sluit hij af met de zin:
Dat ik dus 18 dagen de avondmaaltijd heb moeten bedenken, alles bij elkaar zoeken in de Franse supermarkt en ook op de camping de boel heb moeten coördineren last bij hem geen belletje rinkelen dat ik niet ontzorgd ben. Ja ze hebben alle vier geholpen maar soms zo mijn advies in de wind geslagen dat ik in olie "gekookte" hamburgers heb gegeten en aangebrande aardappelkoeken.
Voor €200 1 keer (4 personen) uit eten had nog steeds binnen budget gebleven en had mijn ook een keer ontzorgd.
Wat irritant ja! Zo sta ik elke avond de caravan te vegen, want het ligt vol met naalden hier. En inderdaad, ik kook ook elke avond en moet meehelpen afwassen. En als argument komt man dan aan met “ja, maar ik moet met de caravan rijden”. Ach man! Heel vermoeiend ja, die 200km die je moest rijden vorige week 😒
Overigens zijn wij met 6en uit eten geweest gisteren voor €153,-
bij de Buffalo grill in Frankrijk. Dus het kan nog goedkoper!
Herfstappeltaart
01-08-2025 om 14:54
Bakblik schreef op 01-08-2025 om 11:10:
Sluit hij af met de zin:
Ik zou thuis een week in kookstaking gaan. Wat een weinig invoelende houding zeg
Yumi
01-08-2025 om 15:07
Dat is nou de reden dat ik niet wil kamperen, dat gedoe met die kampeer uitrusting of caravan op orde brengen. Daarnaast wil ik op vakantie ontspannen en me niet bezighouden met het huishouden. Elke dag uit eten anders krijg je mij niet mee. Maar waarschijnlijk willen kampeerders weer niet in een hotel en dat is ook helemaal prima!
Hoop dat jullie ondanks het mindere weer, toch een fijne vakantie hadden/hebben.
BlairW
01-08-2025 om 15:09
Yumi schreef op 01-08-2025 om 15:07:
Dat is nou de reden dat ik niet wil kamperen, dat gedoe met die kampeer uitrusting of caravan op orde brengen. Daarnaast wil ik op vakantie ontspannen en me niet bezighouden met het huishouden. Elke dag uit eten anders krijg je mij niet mee. Maar waarschijnlijk willen kampeerders weer niet in een hotel en dat is ook helemaal prima!
Hoop dat jullie ondanks het mindere weer, toch een fijne vakantie hadden/hebben.
Ik vind beide prima. Maar elke dag uit eten is het sowieso nooit bij ons. Met 3 weken vakantie zijn we dan al veel te veel kwijt voor alleen eten. En dan komt er nog lunch bij ook, dat gaat hem niet worden qua kosten.
Herfstappeltaart
01-08-2025 om 15:16
BlairW schreef op 01-08-2025 om 15:09:
[..]
Ik vind beide prima. Maar elke dag uit eten is het sowieso nooit bij ons. Met 3 weken vakantie zijn we dan al veel te veel kwijt voor alleen eten. En dan komt er nog lunch bij ook, dat gaat hem niet worden qua kosten.
Wij huren altijd een grote stacaravan en meestal kook ik zelf en we halen een keer of twee per week iets af. Mooie tussenweg. Maar bij mij is dat eigen keus. Ik maak het mezelf ook wel makkelijk met bijvoorbeeld lekker brood met smeersels en een soepje. Of gebakken aardappeltjes met een salade. Weinig werk dus.
Bakblik
01-08-2025 om 15:31
BlairW schreef op 01-08-2025 om 13:35:
[..]
Wat irritant ja! Zo sta ik elke avond de caravan te vegen, want het ligt vol met naalden hier. En inderdaad, ik kook ook elke avond en moet meehelpen afwassen. En als argument komt man dan aan met “ja, maar ik moet met de caravan rijden”. Ach man! Heel vermoeiend ja, die 200km die je moest rijden vorige week 😒
Overigens zijn wij met 6en uit eten geweest gisteren voor €153,-
bij de Buffalo grill in Frankrijk. Dus het kan nog goedkoper!
Herfstappeltaart schreef op 01-08-2025 om 14:54:
[..]
Ik zou thuis een week in kookstaking gaan. Wat een weinig invoelende houding zeg
![]()
Bedankt voor het medeleven dames.
Het was ook een beetje het lot dat uit eten gaan niet lukte. We waren en dag in Avignon en willen daar uitgebreid op een terras een Franse waarmee lunch doen en dan op de camping en avond brood eten. Alles vol en gereserveerd en gaan tegen kwart over twee maar belegde stokbroodjes gehaald en op de kade bij de pont d' Avignon op zien eten met ons zelf meegebrachte water.
Later nog een keer een poging gedaan en werd het weer een picknick in een stad.
Zelfs een drankje op een terras was moeilijk als je niet gereserveerd had. Lang leve het massatoerisme,..........niet dus.
Dat geporrel op de camping met een barbecue en 2 pitten is echt leuk hoor en daar maak ik ook echt lekkere dingen. Gelukkig was de traiteur van de Leclerc in Lux nog op hetzelfde niveau als ik mij herrinerde van 8 jaar geleden dat was opwarmen/afbakken en genieten.
Een keer uit eten daar kan ik ook zo van genieten. Dingen eten die je zelf niet maakt of die hier minder lekker zijn, de gesteeepte meloenen met oranje vruchtvlees hier zijn zo smakeloos in vergelijking met de Franse.
Man vindt uitt eten al gauw zonde van het geld. Hij is het buitenshuis eten ook niet gewend vanuit zijn jeugd.
De kinderen hadden corvee die moesten afwassen. Daar zijn ze ook oud genoeg voor.
Als het goed is gaan we eind augustus nog een weekje samen en dan ga ik 2 dagen in staking met koken.
BlairW ik voel met je mee. Wij stonden in het Rohnedal met veel wind en heel stoffig. Ik haalde iedere dag een doekje over de keuken van de combi-camp. Niemands die dat ook deed maar dan wel piepen dat er in de schone kopjes die uit de open laatjes komen stof zit.
Dolfje
01-08-2025 om 15:37
Herfstappeltaart schreef op 01-08-2025 om 15:16:
[..]
Wij huren altijd een grote stacaravan en meestal kook ik zelf en we halen een keer of twee per week iets af. Mooie tussenweg. Maar bij mij is dat eigen keus. Ik maak het mezelf ook wel makkelijk met bijvoorbeeld lekker brood met smeersels en een soepje. Of gebakken aardappeltjes met een salade. Weinig werk dus.
Als ik al kook op vakantie is het ook zoiets maar wij gaan meestal wel uit eten of zitten all inclusive. Pakken dan meestal wel alleen hoofdgerecht en 1 drankje en zaten dan dus op zo'n 30-35€ voor zijn tweeën tijdens de laatste vakantie een hoofdgerecht was onder de 10€. Ontbijt en lunch haalden we wel bij de supermarkt.