Huiskamer
Thora
29-05-2025 om 16:25
Het ergert mij dat op Facebook, als er ook maar iets over de tweede wereldoorlog wordt gepost. Meestal op themasites, bijvoorbeeld oude foto's of over geschiedenis, er altijd bijna direct iemand is die het nodig vindt om Gaza erbij te halen.
Zo had iemand een foto van de zus van Anne Frank geplaatst, Margot Frank. Met een klein verhaaltje over haar rol in het achterhuis. Een van de eerste reacties gaat dan over Gaza. Ook bij andere Joodse mensen die in de oorlog vergast zijn waar een foto van geplaatst wordt met een verhaaltje. Hup, gelijk Gaza erbij.
Hoe erg het ook is wat in Gaza gebeurt, dit slaat helemaal nergens op.
Loulou39
29-05-2025 om 19:16
Dat het katje dat ik op internet had gevonden (betrouwbare site uiteraard, geen marktplaats ofzo) een nieuw huisje heeft: superblij voor het katje, hij is vrij oud al, en gewoon een schatje. Hij was niet helemaal compleet qua pootjes etc, maar zo zelfredzaam..
Maar ik wilde mijn huidige katje tijd geven om te rouwen om haar broertje, even rust gunnen en het verlies een plekje geven. Maar ze is zo alleen, en ik moet vanaf volgende week wat meer (wisselende dagen) op kantoor werken, dus ik dacht dan moet ik het nu doen, want dan kan ik er nog een paar dagen bij zijn (is altijd even op proef een nieuw katje via die site).
Ik wilde net contact opnemen voor meer informatie, en nu is hij weg!!
Ginevra
29-05-2025 om 21:21
Loulou39 schreef op 29-05-2025 om 19:16:
Hij was niet helemaal compleet qua pootjes etc,
Dolfje
29-05-2025 om 21:32
Thora schreef op 29-05-2025 om 16:25:
Het ergert mij dat op Facebook, als er ook maar iets over de tweede wereldoorlog wordt gepost. Meestal op themasites, bijvoorbeeld oude foto's of over geschiedenis, er altijd bijna direct iemand is die het nodig vindt om Gaza erbij te halen.
Hoe erg het ook is wat in Gaza gebeurt, dit slaat helemaal nergens op.
Ik zie overal van zulke reacties, bij kookfilmpjes van die " get ready with me", overstromingen etc etc.
jerilla
29-05-2025 om 22:25
Gisteren vraagt een kennis of ik morgen af wil spreken. Aangezien ze al een aantal keer een afspraak met mij heeft afgezegd kort van tevoren ben ik al wat terughoudend, maar vooruit.
Intussen komt er een tweede afspraakverzoek voor morgen van iemand anders. Deze lijkt mij ook heel leuk, maar zeg ik af, aangezien ik de andere afspraak al heb staan. En ja hoor… vanavond zegt de kennis die eerste afspraak af. Zo stom, ik had het kunnen weten. En nu baal ik dat ik de tweede afspraak heb afgezegd… (en erger me aan haar en aan mezelf dat ik er weer ingetrapt ben)
lientje69
29-05-2025 om 22:28
jerilla schreef op 29-05-2025 om 22:25:
Gisteren vraagt een kennis of ik morgen af wil spreken. Aangezien ze al een aantal keer een afspraak met mij heeft afgezegd kort van tevoren ben ik al wat terughoudend, maar vooruit.
Intussen komt er een afspraakverzoek voor morgen van iemand anders. Deze lijkt mij ook heel leuk, maar zeg ik af, aangezien ik de andere afspraak al heb staan. En ja hoor… vanavond zegt de kennis die afspraak af. Zo stom, ik had het kunnen weten. En nu baal ik dat ik de andere afspraak heb afgezegd… (en erger me aan haar en aan mezelf dat ik er weer ingetrapt ben)
Zo irritant dat soort dingen. Ik heb dat ook met iemand gehad. Op een gegeven moment sprak ik maar gewoon niet meer af met die persoon. Dikke vriendschap is inmiddels kennis geworden. Erg jammer. Gezien we vlakbij elkaar wonen en al jaren goede vrienden waren. Maar als het steeds van een kant moet komen en als je dan eindelijk wat heb staan het weer niet doorgaat..
jerilla
29-05-2025 om 22:32
lientje69 schreef op 29-05-2025 om 22:28:
[..]
Zo irritant dat soort dingen. Ik heb dat ook met iemand gehad. Op een gegeven moment sprak ik maar gewoon niet meer af met die persoon. Dikke vriendschap is inmiddels kennis geworden. Erg jammer. Gezien we vlakbij elkaar wonen en al jaren goede vrienden waren. Maar als het steeds van een kant moet komen en als je dan eindelijk wat heb staan het weer niet doorgaat..
Ik ga nu ook niet meer afspreken. Ben er even helemaal klaar mee. En het erge is dat het initiatief steeds vanuit haar komt. Van mij hoeft het eigenlijk niet eens zo nodig…
Rogue
30-05-2025 om 07:20
aan de metro, blijkbaar moet ik
Dat van tevoren ook checken. Moet nu met een omweg naar werk en hopen dat ik nog optijd ben 🫠
BlairW
30-05-2025 om 08:24
jerilla schreef op 29-05-2025 om 22:32:
[..]
Ik ga nu ook niet meer afspreken. Ben er even helemaal klaar mee. En het erge is dat het initiatief steeds vanuit haar komt. Van mij hoeft het eigenlijk niet eens zo nodig…
Waarom zeg je dat dan niet tegen haar? Zeg wat je dwars zit en dat je om deze reden geen zin meer hebt om af te spreken.
oudmaarnognietkoud
30-05-2025 om 08:55
Zojuist in Goedemorgen Nederland. Een item over de schaarste aan betaalbare koopwoningen. Een meneer heeft het over "eenvloerswoningen" en "eensgezinswoningen". brrrrrrrrr
Herfstappeltaart
30-05-2025 om 09:13
BlairW schreef op 30-05-2025 om 08:24:
[..]
Waarom zeg je dat dan niet tegen haar? Zeg wat je dwars zit en dat je om deze reden geen zin meer hebt om af te spreken.
Dit zou ik ook doen. Gewoon recht voor z'n raap. Misschien komt het aan en betert ze haar leven.
Thora
30-05-2025 om 09:14
oudmaarnognietkoud schreef op 30-05-2025 om 08:55:
Zojuist in Goedemorgen Nederland. Een item over de schaarste aan betaalbare koopwoningen. Een meneer heeft het over "eenvloerswoningen" en "eensgezinswoningen". brrrrrrrrr
Eensgezinswoning vind ik ook zo erg als iemand dat zegt. Maar op TV is het nog veel erger.
kerst
30-05-2025 om 10:45
Gisteren mijn whatsapp opnieuw geïnstalleerd. Verzend hij nog niet een bericht van vanmorgen.
Moet iedere keer eerst telefoon herstarten.
Dolfje
30-05-2025 om 14:50
Wij liepen net een restaurant /hotel binnen om te lunchen. Ik zat al aan de tafel en man vraagt aan de serveerster waar de wc is. Hij kreeg als antwoord " daar buiten is een openbaar toilet, hier is alleen voor gasten " man zegt dat hij een gast is en dat mens zegt " daar is de deur meneer" Nou dus mooi niet dat wij daar gaan eten dus he. Wat een raar mens.
Broodjebrie
30-05-2025 om 15:24
Dolfje schreef op 30-05-2025 om 14:50:
Wij liepen net een restaurant /hotel binnen om te lunchen. Ik zat al aan de tafel en man vraagt aan de serveerster waar de wc is. Hij kreeg als antwoord " daar buiten is een openbaar toilet, hier is alleen voor gasten " man zegt dat hij een gast is en dat mens zegt " daar is de deur meneer" Nou dus mooi niet dat wij daar gaan eten dus he. Wat een raar mens.
Huh wat een rare situatie.