Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

lientje69 schreef op 25-05-2025 om 14:33:

[..]

Codeïne tabletjes bij de huisarts halen? Of vlieg je morgen al vroeg? Je woont niet bij mij in de buurt denk anders had ik nog wel wat voor je.

Of noscapect. Bij drogist verkrijgbaar. Werkt ook wel redelijk.

De huisarts adviseerde broomhexine, omdat ik het heel benauwd had vanwege het slijm. Codeïne dempt toch het hoesten, loop ik dan niet het risico dat alles weer vast gaat zitten? 

Yumi schreef op 25-05-2025 om 15:23:

[..]

De huisarts adviseerde broomhexine, omdat ik het heel benauwd had vanwege het slijm. Codeïne dempt toch het hoesten, loop ik dan niet het risico dat alles weer vast gaat zitten?

Als er slijm vast zit, moet je geen codeine of noscapect nemen. Juist die broomhexine zorgt dat het slijm los komt en dat wil je op kunnen hoesten. En waarschijnlijk komt die hoestprikkel door het slijm. Codeine en noscapine zijn bij kriebelhoest, die dempen die kriebel waardoor je niet meer steeds moet hoesten. 

Mijn wasmachine blijft elke keer maar aangeven dat de wasverzachter op is. Bakje er uit gehaald en helemaal schoongemaakt. Gevuld en op starttoets gedrukt want dat moet dan blijkbaar maar nog elke keer geeft hij dat aan. Mijn ergernis is dat ik zulke functies onnodig vind, ik kan zelf ook in dat bakje kijken en bijvullen.

BlairW schreef op 25-05-2025 om 16:29:

[..]

Als er slijm vast zit, moet je geen codeine of noscapect nemen. Juist die broomhexine zorgt dat het slijm los komt en dat wil je op kunnen hoesten. En waarschijnlijk komt die hoestprikkel door het slijm. Codeine en noscapine zijn bij kriebelhoest, die dempen die kriebel waardoor je niet meer steeds moet hoesten.

Bedankt BlairW, merk dat ik veel kwijt ben waardoor ik sinds vanmiddag meer lucht krijg. Blij mee, ga proberen of 1 broomhexine om de 8 uur met paracetamol ook voldoende is.

Yumi schreef op 25-05-2025 om 16:46:

[..]

Bedankt BlairW, merk dat ik veel kwijt ben waardoor ik sinds vanmiddag meer lucht krijg. Blij mee, ga proberen of 1 broomhexine om de 8 uur met paracetamol ook voldoende is.

Fijn om te horen! Slijm dat vast zit is zo irritant. Paracetamol kan je het beste 4 keer per dag standaard nemen. Dan bouw je een spiegel op succes in ieder geval! En gewoon op vakantie gaan hoor!

Bijna ongesteld, voel al mn energie wegstromen. Wordt weer een pittige week. Gelukkig maar drie dagen werken. 

[..]

Als ik last heb van vastzittend slijm, leg ik een paar nachten een gesneden ui naast mijn bed. Misschien een tip .

Ik erger me aan mijn ene oosterse kat die nogal kieskeurig is met blikvoer . Mevrouw wil alleen vis uit een net opengemaakt blik🙄

[..]

Kan

Maar daar kan je ook een siroop voor nemen.  En omdat je zei dat je dacht dat alles er wel uit was nu, had ik het idee dat je vooral last van de hoestbuien had? Met codeïne slaap je ook beter. En herstel je sneller dan.

BlairW schreef op 25-05-2025 om 17:13:

[..]

Fijn om te horen! Slijm dat vast zit is zo irritant. Paracetamol kan je het beste 4 keer per dag standaard nemen. Dan bouw je een spiegel op succes in ieder geval! En gewoon op vakantie gaan hoor!

Bedankt voor het advies 

lientje69 schreef op 25-05-2025 om 17:31:

[..]

Kan

Maar daar kan je ook een siroop voor nemen. En omdat je zei dat je dacht dat alles er wel uit was nu, had ik het idee dat je vooral last van de hoestbuien had? Met codeïne slaap je ook beter. En herstel je sneller dan.

Ahh oké, denk dat het meeste er wel uit is maar bij mij gaat het altijd snel vast zitten, dus ga minderen maar stop nog niet. Bedankt!

een blijkbaar nieuwe buurman met harde muziek op het balkon. 🤯

Ik zeg zojuist een vriendin af omdat ik door mijn rug ben gegaan. Lopen gaat met moeite en zitten is op den duur ook niet meer zo fijn.
Wil zij zelf langskomen. Nee, ik heb pijn. snap dat dan!

Pfff ben zo lusteloos, down en onrustig. Ben maar aan het marktplaatsshoppen voor mn huis. 

aan de stucadoor, die komt om 8:10 binnen, zet al zijn spullen klaar en vraagt dan om een bak koffie en gaat op zijn gemak aan tafel zitten tot 9 uur. 
je had echt wel koffie van mij gehad, maar niet als je nog niets hebt gedaan zeg.
En wat kan die man praten zeg, ik had (heb) daar zo geen zin in in dat sociale gedoe.

Ik had vis meegenomen op de markt voor bij de lunch.  Wat gerookte zalmsnippers. Nu 50 minuten na de lunch ben ik toch wat misselijk. Ik wilde nog zoveel doen vanmiddag 😪

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.