Huiskamer
Loulou39
11-05-2025 om 12:02
Friezinnetje schreef op 11-05-2025 om 10:52:
dat ik ineens een soort van zonneallergie heb ontwikkeld. Rode huid, bultjes, jeuk. Bah, vind het zo lekker om in de zon te zitten met een boek. Maar even bij de huisarts langs
Dat is echt irritant inderdaad!
Ik heb ook ineens weer zonneallergie sinds vorige week. Bij mij helpt Aloe Vera zalf (een beetje) ter verkoeling.
kerst
11-05-2025 om 12:12
Friezinnetje schreef op 11-05-2025 om 10:52:
dat ik ineens een soort van zonneallergie heb ontwikkeld. Rode huid, bultjes, jeuk. Bah, vind het zo lekker om in de zon te zitten met een boek. Maar even bij de huisarts langs
Lucivitaal zonneallergie crème kopen.
Evaluna
11-05-2025 om 12:29
Ik heb gister teveel gedaan en ben nu uitgeschakeld
Vrijdag gewerkt, gister geklust en afgesloten met 2 wijntjes. Vandaag hoofdpijn, misselijk en ik wil alleen maar slapen.
Het knapt iets op, maar poe, ik wilde lekker wandelen, naar het zwembad, van het mooie weer genieten!
Schoondochter
11-05-2025 om 13:31
Dolfje schreef op 11-05-2025 om 10:50:
Er stond net iemand op de loopband naast mij zo ontzettend hard te stinken van oud zweet dat ik er onpasselijk van werd. Helaas was de rest van de apparaten bezet en ik wilde wel mijn training afmaken. Dit is echt regelmatig, heb het idee dat sommige mensen echt meerdere keren met hun sport outfit doen.
Blegh!
Yumi
11-05-2025 om 22:48
Dolfje schreef op 11-05-2025 om 10:50:
Er stond net iemand op de loopband naast mij zo ontzettend hard te stinken van oud zweet dat ik er onpasselijk van werd. Helaas was de rest van de apparaten bezet en ik wilde wel mijn training afmaken. Dit is echt regelmatig, heb het idee dat sommige mensen echt meerdere keren met hun sport outfit doen.
Dat klopt, echt heel smerig.
Het komt regelmatig voor dat mensen hun tas open doen in de kleedkamers, en dan weet je gewoon dat die kleding er niet uit is geweest....
Ik heb weleens aan de balie iemand die ze stonk gemeld, die liepen er dan heen en spraken iemand erop aan. Een keer meegemaakt dat ze iemand vroegen weg te gaan en met schone kleding terug te komen.
Zilver_gray
11-05-2025 om 22:53
Yumi schreef op 11-05-2025 om 22:48:
[..]
Dat klopt, echt heel smerig.
Het komt regelmatig voor dat mensen hun tas open doen in de kleedkamers, en dan weet je gewoon dat die kleding er niet uit is geweest....
Ik heb weleens aan de balie iemand die ze stonk gemeld, die liepen er dan heen en spraken iemand erop aan. Een keer meegemaakt dat ze iemand vroegen weg te gaan en met schone kleding terug te komen.
Ohh wat gênant! Ik zou huilend weggaan en nooit meer terugkomen
Grindelwald
12-05-2025 om 07:47
Zilver_gray schreef op 11-05-2025 om 22:53:
[..]
Ohh wat gênant! Ik zou huilend weggaan en nooit meer terugkomen
![]()
Zeker gênant. Maar makkelijk te voorkomen. Was je sportkleding uit nadat je naar de sportschool bent geweest.
oudmaarnognietkoud
12-05-2025 om 12:31
Zonet even een stukje teruggekeken "Opgelicht in de liefde". Het programma zelf kon mij niet echt boeien. Wat ik ergerlijk vond is dat Elly Lust in de auto zit met die privé detective en dat beiden geen autogordel dragen. En zij heeft nog wel bij de politie gewerkt. 
Bakblik
12-05-2025 om 13:11
Dat we gisteren autopech hadden in onze eigen straat was al niet echt lekker de auto deed echt helemaal niks meer en stond niet netjes geparkeerd. Met al dat bouwverkeer dat er langs moet niet echt handig.
Komt er net zo'n bergingsbedrijf om hem op te halen, die man kruipt onder de auto, maakt dingen vast en trekt met een lier onze auto op de zijne. Als ik de foto's van een onbeschadigde auto op die bergingsauto heb goedgekeurd. Regelt hij de "papierwinkel" op een tablet die al lekker vet is van olierestanten aan zijn vingers. Ik moet een digitale handtekening maken dat wordt een hele rare, want mijn droge vingers op dat vette scherm maken niet echt goed contact.
Als hij klaar is geeft hij mij een hand ten afscheid. Dan heb ik ook smeerolie aan mijn hand en nagels.
Welke fles uit mijn gifkabinet zal ik daar op loslaten?
Blauwevis
12-05-2025 om 13:37
Mijn sociale netwerk wat ik niet heb. Heb zoveel troep wat naar de stort moet maar heb geen vervoer, op laten halen kan niet en een container huren is te duur. De ruimte wat mijn slaapkamer zou worden staat nu volgebouwd met zooi en had me zo verheugd om die kamer op te knappen zodra het vakantiegeld binnen is.
Yumi
12-05-2025 om 13:42
Bakblik schreef op 12-05-2025 om 13:11:
Dat we gisteren autopech hadden in onze eigen straat was al niet echt lekker de auto deed echt helemaal niks meer en stond niet netjes geparkeerd. Met al dat bouwverkeer dat er langs moet niet echt handig.
Komt er net zo'n bergingsbedrijf om hem op te halen, die man kruipt onder de auto, maakt dingen vast en trekt met een lier onze auto op de zijne. Als ik de foto's van een onbeschadigde auto op die bergingsauto heb goedgekeurd. Regelt hij de "papierwinkel" op een tablet die al lekker vet is van olierestanten aan zijn vingers. Ik moet een digitale handtekening maken dat wordt een hele rare, want mijn droge vingers op dat vette scherm maken niet echt goed contact.
Als hij klaar is geeft hij mij een hand ten afscheid. Dan heb ik ook smeerolie aan mijn hand en nagels.
Welke fles uit mijn gifkabinet zal ik daar op loslaten?
Zo herkenbaar, kan me best voorstellen dat ze er zelf totaal niet (meer) aandenken.
Zit te wachten op iemand voor de riolering. Kan me de vorige keer maar al te goed herinneren. Die man had zulke vieze gore handen en die nagels.... daarmee zat hij steeds in zijn hals en gezicht te krabben waar de uitslag er flink ontstoken uitzag. Met die zelfde handen, zat hij zonder handschoenen in de afvoer van de toilet, haalde de afvoer machet eraf die hij op mijn schone vloer neerlegde. De druppels die eraf liepen werden weggeveegd met een doekje, waarvan ik niet wil weten waar dat allemaal was geweest. Af en toe ging hij staan en met zijn hand ergens tegenaan leunend gaf hij uitleg. Ik wou eigenlijk weggaan, maar het idee dat hij me achterna kwam, met die schoenen in mijn woonkamer
Dus ik zit met dit weer binnen, afspraak tussen 12 en 17.30u, en weet dat ik straks een goor klusje krijg.
Naminokurashi
12-05-2025 om 13:46
Sinds zaterdag een stijve en pijnlijke linkerknie. Kan amper lopen. Ik heb al Ibuprofen gel gesmeerd, paracetamol genomen. Helpt geen donder
stokstaart
12-05-2025 om 13:47
ik moet in deze super drukke week ook nog naar de huisarts. In mijn linker onderbeen heeft last van oedeem en de huisarts wilde het toch even zien. Het was gisteravond best wel dik. Heb er geen last van en voel me prima dus wat het is weet ik niet.
mijn tactiek was “gaat wel weer over” maar dat gaat het maar steeds niet.
Bakblik
12-05-2025 om 13:50
Yumi schreef op 12-05-2025 om 13:42:
[..]
Zo herkenbaar, kan me best voorstellen dat ze er zelf totaal niet (meer) aandenken.
Zit te wachten op iemand voor de riolering. Kan me de vorige keer maar al te goed herinneren. Die man had zulke vieze gore handen en die nagels.... daarmee zat hij steeds in zijn hals en gezicht te krabben waar de uitslag er flink ontstoken uitzag. Met die zelfde handen, zat hij zonder handschoenen in de afvoer van de toilet, haalde de afvoer machet eraf die hij op mijn schone vloer neerlegde. De druppels die eraf liepen werden weggeveegd met een doekje, waarvan ik niet wil weten waar dat allemaal was geweest. Af en toe ging hij staan en met zijn hand ergens tegenaan leunend gaf hij uitleg. Ik wou eigenlijk weggaan, maar het idee dat hij me achterna kwam, met die schoenen in mijn woonkamer
![]()
Dus ik zit met dit weer binnen, afspraak tussen 12 en 17.30u, en weet dat ik straks een goor klusje krijg.
Ik had dan een gelukje bij een ongeluk, die man van het bergingsbedrijf bleef buiten. Ik was net geen meegelopen naar waar de auto was gestrand. Inmiddels heb ik mijn hand schoon met slaolie en daarna afwasmiddel.
Succes met je riolering! Dat kan ook heel vies zijn.