Huiskamer
Bakblik
02-05-2025 om 10:36
Zoon die als zzp'er werkt naast zijn mbo opleiding heeft nu, van opdrachtgevers waar hij vaker voor werkt, bedrijfskleding gekregen die hij thuis mag wassen/bewaren zodat hij in de kleren naar de klus kan komen en niet ter plekke hoeft om te kleden. Heel fijn voor hem maar 2 van die hoodies (niet dezelfde kleur) laten "pluis" los in de was. Dat pluis kleeft aan de andere was maar vormt ook dotjes op de vloer. Het zal wel over gaan maar op dit moment blijf ik dotjes rapen. Van de mat, van het badkamerkleedje...... dotje groen, dotje oranje. Vandaag en morgen gaat hij weer aan een klus voor de weekenden in mei beginnen, waar hij ook al eerder heeft gewerkt, dan komt er nog knalblauw bij. Ik hoop stiekem op het zelfde setje als vorige keer en niet weer een nieuwe uit de verpakking. Gelukkig begint school dinsdag weer dan is de was weer donkerblauw/zwart en al vaker gewassen dus niet pluizend.
Yumi
02-05-2025 om 10:49
Tuinfluiter schreef op 02-05-2025 om 10:10:
[..]
Wespen zijn ook niet fijn. Voor een bestrijder moet je zelf meestal wel weten waar het nest precies zit. Als ze alleen rondvliegen en hout knagen voor de bouw van het nest kun je ze niet echt bestrijden. Een bestrijder spuit een giftig poeder in het nest.
Goed om te weten bedankt. Voor nu lijkt het dichtmaken met staalwolsponsjes al resultaat te geven. Ze waren hierdoor duidelijk in de war. Gisteren en vandaag weinig thuis, hoop het weekend te zien dat ze zijn verdwenen, om ergens anders hun nieuwe onderkomen te bouwen. Contact met de ws liep niet lekker, maar mijn mail met uitleg, moet voldoende duidelijkheid scheppen.
Koettie
02-05-2025 om 10:52
Zou als het echt niet anders kon op mn nichtje passen morgen. Ze appt net dat ze niemand anders kon vinden dus morgen idd oppassen. En stuurt even casual dat het van 8:30 tot 18:00 is. 
Neweve
02-05-2025 om 10:59
Koettie schreef op 02-05-2025 om 10:52:
Zou als het echt niet anders kon op mn nichtje passen morgen. Ze appt net dat ze niemand anders kon vinden dus morgen idd oppassen. En stuurt even casual dat het van 8:30 tot 18:00 is.
Als je alleen fut hebt voor korter zou ik gewoon appen dat je graag oppast maar pas beschikbaar bent vanaf 10.00 of tot 16.00.
Als ouder zou ik balen dat ik eerder terug moet (of later weg), maar tegelijkertijd kan ik wel op pad.
Koettie
02-05-2025 om 11:35
Neweve schreef op 02-05-2025 om 10:59:
[..]
Als je alleen fut hebt voor korter zou ik gewoon appen dat je graag oppast maar pas beschikbaar bent vanaf 10.00 of tot 16.00.
Als ouder zou ik balen dat ik eerder terug moet (of later weg), maar tegelijkertijd kan ik wel op pad.
Ja kan niet, ze moet werken en had al ja gezegd maar toen wist ik nog niet hoe lang.
Tuinfluiter
02-05-2025 om 11:39
Yumi schreef op 02-05-2025 om 10:49:
[..]
Goed om te weten bedankt. Voor nu lijkt het dichtmaken met staalwolsponsjes al resultaat te geven. Ze waren hierdoor duidelijk in de war. Gisteren en vandaag weinig thuis, hoop het weekend te zien dat ze zijn verdwenen, om ergens anders hun nieuwe onderkomen te bouwen. Contact met de ws liep niet lekker, maar mijn mail met uitleg, moet voldoende duidelijkheid scheppen.
Ik hoop ook voor je dat ze weg zijn.
Neweve
02-05-2025 om 11:47
Koettie schreef op 02-05-2025 om 11:35:
[..]
Ja kan niet, ze moet werken en had al ja gezegd maar toen wist ik nog niet hoe lang.
Ah balen!
Regendrup.
02-05-2025 om 14:17
Ik heb zo'n pesthekel aan de zomer. Of nouja de zomer niet per se. Maar wel aan alle mensen die denken dat je er op zit te wachten om bij elke zonnestraal mee te moeten "genieten" van hun muziek. Echt zet die herrie uit in je tuin. Nergens voor nodig om altijd maar anderen tot last te zijn.
Yumi
02-05-2025 om 14:24
Regendrup. schreef op 02-05-2025 om 14:17:
Ik heb zo'n pesthekel aan de zomer. Of nouja de zomer niet per se. Maar wel aan alle mensen die denken dat je er op zit te wachten om bij elke zonnestraal mee te moeten "genieten" van hun muziek. Echt zet die herrie uit in je tuin. Nergens voor nodig om altijd maar anderen tot last te zijn.
Eens en niet alleen in je tuin, het mag overal wel een stukje zachter. Op het strand, straat, in winkels, auto, OV, zwembad het hoeft allemaal niet zo hard.
Dolfje
02-05-2025 om 14:46
Yumi schreef op 02-05-2025 om 14:24:
[..]
Eens en niet alleen in je tuin, het mag overal wel een stukje zachter. Op het strand, straat, in winkels, auto, OV, zwembad het hoeft allemaal niet zo hard.
Eens, daar hebben ze iets voor uitgevonden. Kom hoe heet zo'n ding ook alweer. Een koptelefoon!
Auwereel
02-05-2025 om 14:49
Dolfje schreef op 02-05-2025 om 14:46:
[..]
Eens, daar hebben ze iets voor uitgevonden. Kom hoe heet zo'n ding ook alweer. Een koptelefoon!
Oortjes heet dat tegenwoordig. Je hebt ze in alle soorten en maten, zelfs exemplaren die je oor niet helemaal afsluiten zodat je het verkeer nog hoort. Ook handig.
Yumi
02-05-2025 om 17:07
Nou ben weer lekker 'n uurtje bezig geweest 🙄
Toetsenbord gaf ineens geen letters meer maar cijfers, bij toetsen met 'n dubbele functie. Jammer van mijn tijd, maar het is opgelost....Numlock toets stond aan 😅
Auwereel
02-05-2025 om 20:35
Eén van de cavia's heeft een rare kleur urine. Naar de dierenarts gebeld en de assistente raadde aan om wat urine op te vangen voor een test. Dus ik snel van mijn werk naar huis, cavia in een bakje en eindelijk na een uur produceert ze eindelijk een plas, ze us best zindelijk. Snel naar de dierenarts ermee om een uur of twee. Ze zouden bellen met de uitslag. Dat was gisteren. Gisteren noch vandaag is de uitslag doorgebeld. ☹️
Yumi
02-05-2025 om 23:27
Ben net ontploft, sta ik daar weer bij de nieuwe buren of ze aub op willen houden met klussen. Hoorde mezelf zeggen, sorry maar na 'n maand elke dag herrie, trek het niet meer. Waarop ik als antwoord kreeg, tja vraag me af hoe mensen hier wonen. Vroeg of wonen vergelijkbaar was met klussen tot midden in de nacht? Een houten vloer leggen, hoe denk je dat het klinkt?
We hebben een deadline, er moet vandaag nog het e.a gedaan worden, we verhuizen morgen.
Antwoorde dat iedereen weleens verhuisd en aan een deadline zit, maar dat ik voor de 3de keer met een sorry, ik vind het vervelend om te zeggen langskom.... maar van hem een schouderophalen krijg. Hij was gewoon moe waarschijnlijk, en de andere buren zeggen dat ze niks horen... tja ik ben maar weggelopen. Zijn buren hebben een andere woning, die slapen en leven niet aangrenzend...
Dat hij dit niet weet begrijp ik wel, de bouw van deze woningen is niet standaard... maar had de energie niet om het uit te leggen, aan iemand die uitstraalt het niet te boeien.