Huiskamer
MissHolmes
30-04-2025 om 06:51
Broodjebrie schreef op 29-04-2025 om 15:50:
ik kom er net bij toeval achter dat er komend weekend verschillende wegen zijn afgesloten, die ik moet rijden. Dus dat wordt de planning maar aanpassen en eerder van huis
Dit is ook 1 van mijn grootste irritatiepunten.. ik moest gister nog helemaal omrijden omdat er een weg afgesloten is. (Al heel lang en dat wist ik)
Ik heb absoluut geen richtingsgevoel en ik verdwaal zonder afgesloten wegen al genoeg..
Broodjebrie
30-04-2025 om 07:30
MissHolmes schreef op 30-04-2025 om 06:51:
[..]
Dit is ook 1 van mijn grootste irritatiepunten.. ik moest gister nog helemaal omrijden omdat er een weg afgesloten is. (Al heel lang en dat wist ik)
Ik heb absoluut geen richtingsgevoel en ik verdwaal zonder afgesloten wegen al genoeg..
![]()
Ja hopeloos.. ikmzet mijn navigatie maar aan zaterdag, ik rijd altijd op Google maps dus ikmlaat me maar verrassen..
Tuinfluiter
30-04-2025 om 08:25
Yumi schreef op 29-04-2025 om 19:51:
[..]
Klinkt logisch, maar ook dan moet ik weten wat het is, toch? Een ongediertebestrijder doet dacht ik, alleen wespen en voor bijen moet ik naar een imker? Sommige zijn lang slank en andere ronder als een kleine hommel, misschien ben ik wel een nieuwe soort aan het fokken 😨
2 staalwolsponsjes met 'n schroevendraaier in 'n voeg gepropt. Ze bleven proberen om binnen te komen is niet gelukt. Zijn weggegaan, maar vanmiddag gingen ze onder de gevelplaten door, ga morgen de ws bellen of die adviezen hebben. En anders de ongediertebestrijding.
De ronde kleine hommel kan een metselbij zijn. Die maken geen grote nesten en daar hoef je echt niets aan te doen. Een hommels nest is ook nooit echt groot. Een wespennest wil je niet in je gevel hebben natuurlijk.
Maak eerst een goede foto ook een wesp steekt echt niet direct.
Yumi
30-04-2025 om 10:03
Tuinfluiter schreef op 30-04-2025 om 08:25:
[..]
De ronde kleine hommel kan een metselbij zijn. Die maken geen grote nesten en daar hoef je echt niets aan te doen. Een hommels nest is ook nooit echt groot. Een wespennest wil je niet in je gevel hebben natuurlijk.
Maak eerst een goede foto ook een wesp steekt echt niet direct.
Nu ik een foto zie, denk ik dat die kleine hommel inderdaad een metselbij is. Maar die andere zijn waarschijnlijk wespen, die misschien niet direct steken, maar mijn balkon voelt wel heel erg klein met dat rondvliegend spul boven mijn hoofd.
MissHolmes
30-04-2025 om 13:56
Broodjebrie schreef op 30-04-2025 om 07:30:
[..]
Ja hopeloos.. ikmzet mijn navigatie maar aan zaterdag, ik rijd altijd op Google maps dus ikmlaat me maar verrassen..
Hopelijk is je navi niet in de war...(Ik kan in ieder geval met navigatie ook nog heel goed verdwalen
, zeker als er wegen afgesloten zijn)
Grrrrom, ben je een eind fietsen, terug sowieso langs het centrum want daar woon ik vlakbij. Check ik daar voor de zekerheid mn mail nog, niks. Ben ik eindelijk thuis, ja hoor, pakket aangekomen op afhaallocatie..
Kan ik weer terug..! (Wel weer goed excuus om weer een ijsje te halen...
)
En een overbuurman heeft een dol halfuurtje.. Keihard muziek aan, raam open en ik hoorde hem schreeuwen. Mafklapper... (ik ken hem verder niet..)
Herfstappeltaart
30-04-2025 om 18:22
Er loopt een prachtige angorakat door onze wijk en tuinen, maar waarom heeft hij/zij nu net ónze tuin uitgekozen om te chillen en erger nog, te poepen.....
Naminokurashi
30-04-2025 om 18:40
Gisteravond heb ik een koud nat lappie op mijn ogen gelegd, weinig tot niets geholpen, ogen zijn nog steeds dik, pijnlijk en jeukt.
Stomme hooikoorts. Jaren lang geen last gehad en nu ineens hooikoorts. Nu is ook met niezen, loopneus en jeukende neus en kriebel in de keel.
kerst
30-04-2025 om 18:47
Wiel van elektrische fiets kapot
Kosten 160 euro.
Terwijl hij in februari nog een onderhoudsbeurt heeft gehad van 115 euro.
Tweede financiële tegenvaller al deze week ...
Yumi
30-04-2025 om 19:02
Vanmorgen een niet zo snuggere onaardige medewerker van de ws gesproken over wespen balkon. Ik moest een ongediertebestrijding inschakelen. Antwoorde dat hij dit moest doen, omdat de kosten voor de verhuurder waren (gisterenavond gevonden site Rijksoverheid) Niet waar zei hij, staat op de site van de Gemeente. Dat is voor koopwoningen geef ik aan, en wijs hem de juiste website. Kon pas over 2 weken iemand komen. Kom ik thuis krijg ik een bevestiging voor reparatie van mijn houten vloer, waaronder wespen kruipen
Mama-Inge
30-04-2025 om 21:22
Man liet 2x het hek open staan.
Met dit mooie weer staat de deur open en lopen de honden veel buiten.
Beide honden ervandoor natuurlijk.
Nikki1973
02-05-2025 om 09:45
Al een paar dagen aan de klusser van de buurman. Die denkt dat ie een of andere volkszanger is want loopt de hele dag Hazes te zingen. Oké, minder erg dan een bouwvakkers radio.
Het huis wordt opgeknapt voor verhuur/ verkoop. Ik hoop maar dat we rustige buren krijgen. Vorige buurvrouw was in de 90, daar hadden we geen last van.
Tuinfluiter
02-05-2025 om 10:10
Yumi schreef op 30-04-2025 om 10:03:
[..]
Nu ik een foto zie, denk ik dat die kleine hommel inderdaad een metselbij is. Maar die andere zijn waarschijnlijk wespen, die misschien niet direct steken, maar mijn balkon voelt wel heel erg klein met dat rondvliegend spul boven mijn hoofd.
Wespen zijn ook niet fijn. Voor een bestrijder moet je zelf meestal wel weten waar het nest precies zit. Als ze alleen rondvliegen en hout knagen voor de bouw van het nest kun je ze niet echt bestrijden. Een bestrijder spuit een giftig poeder in het nest.