Huiskamer
BlairW
27-04-2025 om 08:46
SuzyQFive schreef op 27-04-2025 om 08:44:
[..]
Misschien mosterd maar:
Thuis laten bezorgen en zodra bekend is wanneer en je bent er niet aangeven dat het naar een pakketpunt mag.
Dat kan bij PostNL echt maar heel sporadisch hier. Ligt aan hoe de winkel het verzend. Vanaf bonprix kan ik andere opties kiezen, maar bij 9 van de 10 pakjes kan ik dat niet. Ik heb als voorkeur aangegeven dat ik wil dat het naar het pakketpunt gaat als ik er niet ben, maar daar doen ze niks mee. Gaat altijd gewoon naar de buren…
Auwereel
27-04-2025 om 10:46
SuzyQFive schreef op 27-04-2025 om 08:44:
[..]
Misschien mosterd maar:
Thuis laten bezorgen en zodra bekend is wanneer en je bent er niet, in de app aangeven dat het naar een pakketpunt mag.
Dat doe ik wel eens voor een bestelling bij een andere webshop. Dan moet ik echt mijn mobiel toestemming geven om mij te waarschuwen dat ik een mailtje binnen krijg om direct te kunnen reageren, anders staan ze alsnog voor de deur.
Ik betaal graag extra om precies de avond aan te geven wanneer ik thuis ben, maar bij de meeste bestellingen lukt dat niet. Bij de levering van No Waste Army, die producten maakt van voedselstromen die anders weggegooid zouden worden, gaat dat perfect. Dat hebben ze goed begrepen!
Naminokurashi
27-04-2025 om 10:49
Naminokurashi schreef op 26-04-2025 om 22:50:
Word er even een radio op windkracht 12 gezet en geschreeuw erbij. Blijkbaar allemaal finaal schijt aan iedereen
Nou, die pokke herrie ging door tot 02.00 vannacht. Geschreeuw en keiharde muziek. Ja ze moesten wel schreeuwen en gillen want muziek op windkracht 12
Yumi
27-04-2025 om 10:56
Broodjebrie schreef op 27-04-2025 om 08:44:
[..]
Wow dit is echt asociaal.. tot hoelaat zijn ze doorgegaan?
Tot 00.45u en ze zijn nog lang niet klaar, ben het echt zat.
Broodjebrie
27-04-2025 om 11:02
Yumi schreef op 27-04-2025 om 10:56:
[..]
Wat een ellende
Grindelwald
27-04-2025 om 11:49
Yumi schreef op 27-04-2025 om 10:56:
[..]
Echt idioot. En asociaal.
nlies
27-04-2025 om 13:16
Bakblik schreef op 25-04-2025 om 20:22:
[..]
Ik begin altijd 30 dagen vantevoren met aanvragen bij de apotheek. Daar hebben ze dan voor een heel jaar herhalingen in de computer staan. Als ik van 1 type pil aan de laatste doos begin dan weet ik dat ik nog voor 30 dagen heb een dan is het soms nog moeilijk om de boel op tijd in huis te hebben. Moet altijd besteld worden.
Vorige maand is er iets fout gegaan in mijn voordeel. Ik heb nu voor 3 weken teveel pillen in huis. Dat is mijn "geheime voorraad ".
Ik ga door met mijn systeem zoals het werkte en leg van de volgende batch weer voor 3 weken apart. Dit om de boel niet over de datum te laten gaan. Als het dan een keer helemaal uit de hand loopt dan heb ik nog die geheime voorraad.
Ik krijg altijd een berichtje van mijn apotheek dat de medicijnen klaarliggen. Met snelcode erbij. Dus hoe druk het ook is tik code in en meteen aan de beurt bij de eerstvolgende vrije balie
oudmaarnognietkoud
27-04-2025 om 13:56
Loulou39 schreef op 26-04-2025 om 19:55:
Ik lees nu een boek waar zoveel spelfouten in staan, met name “jouw” als het geen bezittelijk voornaamwoord is, kwam heel vaak voor.
Maar net las ik ook “hij bedroeg haar”, in plaats van “hij bedroog haar”.
Ik kan zelf nog wel eens twijfelen over een -d of -t achter een woord, maar dit boek was echt slecht vertaald.
Dat is een van de redenen dat ik een boek van een Engelse schrijver/schrijfster in het Engels lees.
Ik las een keer letterlijk: "en toen raakte de poep de ventilator"
Door die fouten raak ik compleet de draad van het verhaal kwijt. Dan ben ik alleen op zoek naar spelfouten en kromme zinnen.
oudmaarnognietkoud
27-04-2025 om 14:00
MissHolmes schreef op 27-04-2025 om 08:17:
[..]
Dit vind ik dus ook heel erg irritant..
Als ik nou echt echt zin in een tompoes had gehad dan had ik er twee naar de buren gebracht. Zo duur zijn die dingen niet.
Auwereel
27-04-2025 om 14:16
oudmaarnognietkoud schreef op 27-04-2025 om 13:56:
[..]
Dat is een van de redenen dat ik een boek van een Engelse schrijver/schrijfster in het Engels lees.
Ik las een keer letterlijk: "en toen raakte de poep de ventilator"
![]()
Door die fouten raak ik compleet de draad van het verhaal kwijt. Dan ben ik alleen op zoek naar spelfouten en kromme zinnen.
Ik vind dat zo'n beeldende uitdrukking dat ik het niet erg zou vinden dat-ie in het woordenboek wordt opgenomen als standaard Nederlands!
Rogue
27-04-2025 om 15:20
Loulou39 schreef op 25-04-2025 om 19:10:
[..]
Hahaha, maar dan wel met hele scherpe nageltjes!
maar echt,
monster heeft me van de week per ongeluk gekrabt, ik lag de slapen en hij sprong boven op me en nu heb ik kras op me pols
OT ; gisteraaf waren een opstootjes in de stad, de ME moest er zelfs aan te pas komen.
waarom kunnen mensen nooit normaal doen
en blijkbaar heeft de reining ook een extra vrije dag of ze zijn later begonnen maar het was een veldslag qua troep in de stad
Netherfield
27-04-2025 om 15:50
Het is zondagmiddag. De zon schijnt. Ik zit buiten. En er is iemand al een uur met een schuurmachine bezig. Wat een rotgeluid! Hij zal toch wel bijna door die plank heen zijn inmiddels?
Koettie
27-04-2025 om 15:56
De partypooper van gister is uiteindelijk met de taxi naar zijn moeder gegaan. Had dat eerder gedaan!!!
noas_1993
27-04-2025 om 16:17
Netherfield schreef op 27-04-2025 om 15:50:
Het is zondagmiddag. De zon schijnt. Ik zit buiten. En er is iemand al een uur met een schuurmachine bezig. Wat een rotgeluid! Hij zal toch wel bijna door die plank heen zijn inmiddels?
Dat vind ik toch wel 1 van de grootste ergernissen aan dit weer, dat eeuwige geklus!
HAHA!wait..what
27-04-2025 om 17:34
Ik baal soms echt zo van mijn familie. Mijn moeder heeft een vakantiehuisje (op een uurtje rijafstand).
Ik wist dat mijn broer er komende woensdag heen zou gaan. Dus ik appte hem vanmorgen dat ik er komende dagen ook wel heen wilde (vanavond heen en dan woensdag naar huis). Beetje laat besloten maar het is mooi weer en kinderen hadden er zin in dusja.
Appt hij terug dat hij de sleutel heeft en vanavond pas heel laat terug is. Dus oké, dan morgenochtend er maar heen en een nachtje minder. Geen probleem!
Meteen daarna kreeg ik een appje dat hij eigenlijk nog wat wilde regelen met zijn werk en dan dinsdagavond er wel heen wilde.
Dus nouja, ik appte hem terug wanneer hij dat zou weten want dat ik 1 nacht te veel gedoe zou vinden om 2 honden en 2 kinderen mee te slepen. Appt hij net terug dat het geregeld is met zijn werk.
Dus nu kan ik er niet heen en baal ik er best van dat hij niet even iets flexibeler is en mee wil denken/bewegen. Dan kon ik 2 nachtjes en hij 4.
(Zit ook wat frustratie omdat het met een zomervakantie ook ooit zo is gegaan door miscommunicatie waardoor wij een dure vakantie moesten boeken en zij achteraf helemaal niet zijn gegaan).