Huiskamer
Grindelwald
21-04-2025 om 20:37
kerst schreef op 21-04-2025 om 19:42:
Weer eens totaal geen kookinspiratie voor komende week.
Herkenbaar.
Rogue
21-04-2025 om 20:52
heb de eerste muggenbult van het jaar
en vriend heeft alle scones opgegeten
Loulou39
21-04-2025 om 21:05
kerst schreef op 21-04-2025 om 19:42:
Weer eens totaal geen kookinspiratie voor komende week.
Ik heb me ingeschreven bij Chickslovefood, zij sturen elke week een paar makkelijke recepten. Met boodschappenlijst etc. Misschien een idee?
Koettie
21-04-2025 om 21:27
K had prima dagje maar vriend ging 'even' voetbal kijken en die wedstrijd duurde for some oninteressante reden veel langer dan verwacht dus had de hele avond van die domme voetbalgeluiden op de achtergrond. Bedacht me te laat dat ik lekker een boek had kunnen lezen met mn koptelefoon dus nu ben ik chagrijnig en is m'n avond voorbij.
nlies
22-04-2025 om 00:31
Loulou39 schreef op 21-04-2025 om 17:25:
Vanmorgen kreeg ik het (metalen) dopje van de antibiotica voor mijn katje niet losgedraaid.
Ik heb zolang geprobeerd en kracht gezet etc. (want hij moet het echt hebben en de dierenarts is gesloten vandaag) dat ik drie open blaren op mijn wijsvinger en duim heb…. hoe dan? Doet hartstikke pijn ook, helemaal met handen wassen.
Belachelijk dat sommige verpakkingen zo moeilijk open te krijgen zijn, ik snap dat niet.
(Het flesje heb ik uiteindelijk met een waterpomptang open gekregen)
stukje schuurpapier wil ook wel helpen, altijd handig in de keukenla voor dat soort dingen
Bailey26
22-04-2025 om 05:21
En weer een nacht met amper 4 uur slaap. Als dat dagen achter elkaar is dan ga ik daar niet zo goed op.
Koettie
22-04-2025 om 06:44
Bailey26 schreef op 22-04-2025 om 05:21:
En weer een nacht met amper 4 uur slaap. Als dat dagen achter elkaar is dan ga ik daar niet zo goed op.
Hier ook. Een of andere oelewapper dacht een stuk af te snijden en had zich klemgereden op de stoep. Met de stoep precies tussen zn wielen in. We werden er wakker van en vriend is maar gaan helpen maar het duurde ruim 45 minuten met al die gas-geef-geluiden en daarna kwam ik niet meer in slaap.
Bakblik
22-04-2025 om 06:57
Hier ook veel te weinig geslapen. Gisteravond bij een voor mij 9 onbekend Chinees restaurant gegeten. Dat was dus teveel vetsin en toch ook gember. Bingo "plafonddienst".
Bailey26
22-04-2025 om 07:08
Koettie schreef op 22-04-2025 om 06:44:
[..]
Hier ook. Een of andere oelewapper dacht een stuk af te snijden en had zich klemgereden op de stoep. Met de stoep precies tussen zn wielen in. We werden er wakker van en vriend is maar gaan helpen maar het duurde ruim 45 minuten met al die gas-geef-geluiden en daarna kwam ik niet meer in slaap.
Dat klinkt ook heel vervelend. Fijn voor de oelewapper dat je vriend heeft geholpen. Maar ik snap heel goed dat je daarna niet meer in slaap kon komen
Bailey26
22-04-2025 om 07:11
Bakblik schreef op 22-04-2025 om 06:57:
Hier ook veel te weinig geslapen. Gisteravond bij een voor mij 9 onbekend Chinees restaurant gegeten. Dat was dus teveel vetsin en toch ook gember. Bingo "plafonddienst".
Niet fijn Bakblik. Hopelijk heb je vandaag geen last meer!
Hier is het een combinatie van een kind met soort van buikgriep (dat voornamelijk in de nacht en ochtend opspeelt) en zelf nog aan het herstellen van een miskraam.
oudmaarnognietkoud
22-04-2025 om 07:41
Nieuwslezer van het NOS journaal. Ik erger mij aan slordig taalgebruik. As in plaats van als en bijvoorbeeld wordt uitgesproken als bvobbeld. 
BlairW
22-04-2025 om 07:47
Loulou39 schreef op 21-04-2025 om 17:25:
Vanmorgen kreeg ik het (metalen) dopje van de antibiotica voor mijn katje niet losgedraaid.
Ik heb zolang geprobeerd en kracht gezet etc. (want hij moet het echt hebben en de dierenarts is gesloten vandaag) dat ik drie open blaren op mijn wijsvinger en duim heb…. hoe dan? Doet hartstikke pijn ook, helemaal met handen wassen.
Belachelijk dat sommige verpakkingen zo moeilijk open te krijgen zijn, ik snap dat niet.
(Het flesje heb ik uiteindelijk met een waterpomptang open gekregen)
Ik heb deze in de schuif liggen 

Is echt ideaal voor dit soort dingen. Hier krijg ik alles mee open.
BlairW
22-04-2025 om 07:51
Koettie schreef op 21-04-2025 om 21:27:
K had prima dagje maar vriend ging 'even' voetbal kijken en die wedstrijd duurde for some oninteressante reden veel langer dan verwacht dus had de hele avond van die domme voetbalgeluiden op de achtergrond. Bedacht me te laat dat ik lekker een boek had kunnen lezen met mn koptelefoon dus nu ben ik chagrijnig en is m'n avond voorbij.
Er moest een winnaar uit komen. In de laatste minuut van de gewone verlenging werd het 1-1, dus kwam er 2 keer 15 minuten speeltijd bij. En toen was er nog geen winnaar, dus dan wordt het penalty’s
het ging om de bekerfinale, die kan niet in gelijke stand eindigen ![]()
Ik erger me aan de tabletten die ik heb ingenomen. Ok heb jaren lang (teveel) ibuprofen ingenomen als ik hoofdpijn heb. En dat heb ik helaas regelmatig. Ibu werkt dus niet meer fantastisch en heb nu PPC tabletten ontdekt. Wat beter voor mijn maag en werken veel sneller en beter. Alleen ik krijg er een rare geur/smaak van die lang blijft hangen…heel irritant vind ik dat! Ik wil echt niet terug naar ibu, maar dit is ook niet echt fijn.
SuzyQFive
22-04-2025 om 08:03
nlies schreef op 22-04-2025 om 00:31:
[..]
stukje schuurpapier wil ook wel helpen, altijd handig in de keukenla voor dat soort dingen
Ik heb een rubberen lapje daarvoor en een potopendraaier van ikea naar die was voor dit flesje te groot geweest denk ik
SuzyQFive
22-04-2025 om 08:06
Bailey26 schreef op 22-04-2025 om 07:11:
[..]
Niet fijn Bakblik. Hopelijk heb je vandaag geen last meer!
Hier is het een combinatie van een kind met soort van buikgriep (dat voornamelijk in de nacht en ochtend opspeelt) en zelf nog aan het herstellen van een miskraam.
Sterkte, hoe ver was je?