Huiskamer
Koettie
07-04-2025 om 19:08
Mn moeder is weer op dreef en ze vindt zichzelf zo grappig en empathisch en lekker edgy. Ben hier te moe voor hoor
Moosey
07-04-2025 om 19:22
Dat ik nog steeds zo vreselijk moe ben van die stomme buikgriep! 1 nachtje overgeven, voel me alweer drie dagen verder best ok, maar zo moe! Echt stom.
En dat het forum telkens blijft hangen als ik wat wil posten. Ben ik de enige die daar last van heeft?
Yumi
07-04-2025 om 19:25
Rogue schreef op 07-04-2025 om 18:45:
[..]
dat was toch altijd al?
vroeger op de basisschool waren er altijd versierde paastakken, thuis had ik ze ook 🤔
Ik ook, toevallig vroeg mijn dochter van de week waar ik de versiering had gelaten, want het was opgevallen dat ik ze niet meer gebruikte. Ze had er naar gezocht in winkels maar wou die van mij graag hebben, omdat ze die zo leuk vond. Helaas heb ik die weggegooid bij de laatste verhuizing.
oudmaarnognietkoud
07-04-2025 om 19:26
Mama-Inge schreef op 07-04-2025 om 03:03:
Nieuwe buurman, heeft sinds een paar weken 2 camera's bij zijn huis hangen en onze privacy wordt daarbij niet gerespecteerd
Zodra we het huis uit lopen gaan de camera's aan en alles wat we rondom huis doen word dus opgenomen, voor en achter huis
Eén keer het gesprek aangaan en daarna een paintball geweer aanschaffen
Broodjebrie
07-04-2025 om 19:33
Herfstappeltaart schreef op 07-04-2025 om 18:20:
[..]
Vreselijk ja. Ik doe er niet aan mee.
Ik ook niet. Hooguit bak ik wat broodjes ofzo, maar ik geniet vooral van een extra vrije dag. Paaseitjes heb ik ook niet in huis. Qua avondeten doe ik ook gewoon wat ik altijd eet, ik ben toch alleen.
Ginevra
07-04-2025 om 19:33
[..]
dat was toch altijd al?
vroeger op de basisschool waren er altijd versierde paastakken, thuis had ik ze ook 🤔
Ik herinner me van vroeger de palmpasenstok, maar die had een religieuze betekenis. Vanuit het geloof is Pasen wel een feest maar met een serieuze ondertoon. Niet van hiep hoi en laten we zoveel mogelijk consumeren.
voor de doorsnee Nederlander is ook Pasen na kerst de hoogmis van het consumeren geworden, met veel eten, cadeaus, versiering en op paasmaandag naar de meubelboulevard. Dat moet iedereen helemaal zelf weten maar Pasen krijgt daarmee wel een andere gevoelswaarde in het publieke domein.
Broodjebrie
07-04-2025 om 19:35
Ginevra schreef op 07-04-2025 om 19:33:
[..]
Ik herinner me van vroeger de palmpasenstok, maar die had een religieuze betekenis. Vanuit het geloof is Pasen wel een feest maar met een serieuze ondertoon. Niet van hiep hoi en laten we zoveel mogelijk consumeren.
voor de doorsnee Nederlander is ook Pasen na kerst de hoogmis van het consumeren geworden, met veel eten, cadeaus, versiering en op paasmaandag naar de meubelboulevard. Dat moet iedereen helemaal zelf weten maar Pasen krijgt daarmee wel een andere gevoelswaarde in het publieke domein.
Oh ja de meubelboulevard, die moet je inderdaad vermijden met dit soort dagen..
SuzyQFive
07-04-2025 om 19:47
Vanmorgen werd ik wakker doordat de buurman zijn auto tien minuten lang uitlaatgassen in mijn slaapkamer stond te roken. Zo goor.
Vanmiddag zag ik dat ie ook olie heeft gelekt op de parkeerplaats. Vandaar dat ie ook zo vreselijk stonk.
Wieder
07-04-2025 om 20:00
[..]
dat was toch altijd al?
Nou nee, ik geloof niet dat wij vroeger thuis aan dat soort gezelligheid deden. Maar misschien is mijn vroeger wel vroegerder dan jouw vroeger, dat kan 😉. Ik heb ze wel eerder opgemerkt natuurlijk, die paastakken, da's niet van de laatste tijd. Maar de gourmetpakketten lagen bij mijn weten 15 jaar terug nog niet in de winkels, en cadeausets voor Pasen zijn mij volledig vreemd.
Yumi
07-04-2025 om 20:36
Wieder schreef op 07-04-2025 om 20:00:
[..]
Nou nee, ik geloof niet dat wij vroeger thuis aan dat soort gezelligheid deden. Maar misschien is mijn vroeger wel vroegerder dan jouw vroeger, dat kan 😉. Ik heb ze wel eerder opgemerkt natuurlijk, die paastakken, da's niet van de laatste tijd. Maar de gourmetpakketten lagen bij mijn weten 15 jaar terug nog niet in de winkels, en cadeausets voor Pasen zijn mij volledig vreemd.
Mijn vroeger met paastaken en versiering en gourmetten is dik 30 jaar geleden.
In NL gourmetten we al vanaf eind jaren 70 
Rogue
07-04-2025 om 20:51
Wieder schreef op 07-04-2025 om 20:00:
[..]
HAHAH ik ben van 1987 dus jaren 90.
het is allemaal puur marketing als je het mij vraagt ik heb persoonlijk niks met pasen, vroeger ging ik nog wel is brunchen bij mijn grootouders maar die zijn er niet meer.
doe denk wel een paasontbijt voor mij & vriend
Broodjebrie schreef op 07-04-2025 om 19:35:
[..]
Oh ja de meubelboulevard, die moet je inderdaad vermijden met dit soort dagen..

Wieder
07-04-2025 om 21:25
Rogue schreef op 07-04-2025 om 20:51:
[..]
HAHAHik ben van 1987 dus jaren 90.het is allemaal puur marketing als je het mij vraagt ik heb persoonlijk niks met pasen, vroeger ging ik nog wel is brunchen bij mijn grootouders maar die zijn er niet meer.
doe denk wel een paasontbijt voor mij & vriend
Ha! '74, ik voel een generatiekloofje aankomen 😆. Maar heel eerlijk, ik ben ook niet van de kerstbomen, het is gewoon mijn afwijking 😊. Paasontbijt vind ik dan weer wel gezellig. Ben dit jaar vrij, dus dat gaan we wel doen
Broodjebrie
07-04-2025 om 21:38
oh ja gourmetten hebben wij ook weleens gedaan met Pasen. En de paastakken weet ik ook nog. Ik ben gelovig opgevoed maar ga al jaren niet meer naar de kerk en ik mis het ook totaal niet.
Kerst vind ik trouwens ook overhyped de laatste jaren.
Dolfje
07-04-2025 om 21:58
Wieder schreef op 07-04-2025 om 21:25:
[..]
Ha! '74, ik voel een generatiekloofje aankomen 😆. Maar heel eerlijk, ik ben ook niet van de kerstbomen, het is gewoon mijn afwijking 😊. Paasontbijt vind ik dan weer wel gezellig. Ben dit jaar vrij, dus dat gaan we wel doen
1974
Mama-Inge
08-04-2025 om 07:24
Ik kon gisteravond niet in slaap komen en man was om 12.15 klaar wakker omdat de buurman fikkie aan het stoken was en nogal veel lawaai maakte met hout