Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

MelMel schreef op 29-03-2025 om 11:38:

Dat ik voor de zevende maand sinds ik een nieuw contract heb niet correct betaald krijg. Ik loop nu zo’n acht duizend Euro achter.

Schriftelijk laten weten dat je hij het achterstallig bedrag recht moet trekken, binnen maximaal 14 dagen. Of je rechtsbijstandverzekering inschakelen. 

Sinds 2 weken 'n nieuwe bril, mijn ogen worden er heel moe van en van het rechteroog 
trekken mijn oogleden, zo irritant! Volgende week terug naar de opticien en voor nu mijn oude bril gebruiken. 

Zweetvoetengeur, kom er niet vanaf.

Ik erger mij momenteel kapot aan de mensen die een feestje geven en de bas zo hard hebben staan dat ik hem ondanks mijn verhoogde tv volume alsnog hinderlijk hoor.

Een feestje geven is prima, maar dit feestje wordt gegeven twee woonblokken verder. Ben ik dan echt de enige buur die zich er hinderlijk aan irriteert...

IceTea schreef op 29-03-2025 om 22:11:

Ik erger mij momenteel kapot aan de mensen die een feestje geven en de bas zo hard hebben staan dat ik hem ondanks mijn verhoogde tv volume alsnog hinderlijk hoor.

Een feestje geven is prima, maar dit feestje wordt gegeven twee woonblokken verder. Ben ik dan echt de enige buur die zich er hinderlijk aan irriteert...

Hier ook een feestje in de buurt, mensen staan al vanaf 21:00 uur op het balkon te schreeuwen.
Waarom is dat? Ben je dan al dronken? En zo ja, word je doof van dronken zijn?
Wat geluidsoverlast vind ik prima in het weekend (helemaal als het aangekondigd is) wat hardere muziek en harder praten en dat het laat wordt, etc., maar dat domme geschreeuw: waarom?

Loulou39 schreef op 29-03-2025 om 22:17:

[..]

Hier ook een feestje in de buurt, mensen staan al vanaf 21:00 uur op het balkon te schreeuwen.
Waarom is dat? Ben je dan al dronken? En zo ja, word je doof van dronken zijn?
Wat geluidsoverlast vind ik prima in het weekend (helemaal als het aangekondigd is) wat hardere muziek en harder praten en dat het laat wordt, etc., maar dat domme geschreeuw: waarom?

Nou inderdaad. Mensen die het aankondigen. Loveee de moeite die ze dan nemen.

Vorige keer buurmeisje van 2 blokken verderop (15 huisnummers verder) gaf een feestje, had ze aangekondigd met een briefje met ook oordoppen erbij. Superlief en alsnog irritant, maar ik kon het hebben. 

Nou dit feestje, ik heb op dit moment iets minder een hekel. De muziek is een stuk zachter. Het vuurwerk daarentegen hoefde dan weer niet.

Ben langsgelopen en heb als een boze buuf het adres en huisnummer opgeschreven. Wilde een melding maken van overlast bij de plisie (je hebt hard en hard en kei hard, dit was keihard en schreeuwen etc). Kwam van 232 meter van mijn huis vandaan (volgens Google maps).

Maar net toen ik dus een melding wilde maken, ging ineens de volumeknop drastisch zachter.

Hier wordt de herrie van het feestje steeds harder, zo irritant! Doe dan in ieder geval je balkondeur/ramen dicht. 

Er werd gezegd dat ze een feestje geven zonder overlast, en als je toch overlast hebt, kun je het even melden.
Ja, ik ga tegen een groep dronken gasten zeggen dat ik last van ze heb…. denk het niet…

Ik vind het wel leuk om te bedenken dat ik morgenochtend om een uur of 07:00 een paar keer bij ze aanbel, om te vragen of het leuk was.
Doe ik niet hoor, vind 07:00 uur zelf ook heel vroeg op zondag 😁

Grindelwald schreef op 28-03-2025 om 17:07:

Dat er weer gedoe is om mijn kobo abonnement te verlengen. Vorige maand ging het wel goed. Nou krijg ik weer een bericht dat de betaling niet lukt. Wat een gezeik.

Heb ik inderdaad ook heel vaak

Die stomme zomertijd, daardoor loop ik weer minstens de hele week 'n uur "achter". 

Yumi schreef op 29-03-2025 om 17:49:

Sinds 2 weken 'n nieuwe bril, mijn ogen worden er heel moe van en van het rechteroog
trekken mijn oogleden, zo irritant! Volgende week terug naar de opticien en voor nu mijn oude bril gebruiken.

De afstelling van de bril.luistert nauw (vooral als je cylinders hebt, of multifocus). Toen ik mijn nieuwe bril kreeg, kon ik er maar niet aan wennen. Bleek het glas er scheef in te zitten.

SuzyQFive schreef op 30-03-2025 om 10:34:

[..]

Heb ik inderdaad ook heel vaak

Echt? Dacht dat het aan mij lag. Ik ga vanavond mijn betaalwijze maar veranderen. Betaal nu via epay. Bij IDeal was er ook al gedoe. Nu maar via mijn creditcard. Als het dan weer fout gaat dan kap ik er mee.

Maar daar baal ik van want verder vind ik het zetten van e books op de e reader zo makkelijk gaan. 

Yumi schreef op 30-03-2025 om 11:29:

Die stomme zomertijd, daardoor loop ik weer minstens de hele week 'n uur "achter".

Dat gevoel heb ik ook. Vooral vandaag. Het is alweer na twaalven. Zo irritant vind ik dat.

Geef mij maar wintertijd.

Auwereel schreef op 30-03-2025 om 11:38:

[..]

De afstelling van de bril.luistert nauw (vooral als je cylinders hebt, of multifocus). Toen ik mijn nieuwe bril kreeg, kon ik er maar niet aan wennen. Bleek het glas er scheef in te zitten.

Ik denk dat je gelijk hebt, de cylinder was anders maar dat gebeurd wel eens vaker. Straks even de meting nakijken of het bij trekkende oogleden is.

Heb een afspraak gemaakt en gisterenavond mijn oude bril weer tevoorschijn gehaald. Na al die tijd trekkende oogleden gaat het tot nu toe goed, dat zegt eigenlijk genoeg maar ik ben benieuwd na een paar dagen.

Grindelwald schreef op 30-03-2025 om 12:17:

[..]

Dat gevoel heb ik ook. Vooral vandaag. Het is alweer na twaalven. Zo irritant vind ik dat.

Geef mij maar wintertijd.

Joh ik huppel vandaag ook al achter de tijd aan. Het is 13 uur geweest, ik heb nog niet ontbeten, loop 2 wassen achter en heb nog veel te veel plannen die dus niet echt meer passen...

Bericht weggehaald 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.