Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Poezie schreef op 14-03-2025 om 11:23:

[..]

Nou inderdaad, het is niet dat ze hun ramen moeten ontdooien ofzo.

Ik werd net gebeld door een lokaal nummer, dus ik nam op. Het bleef eventjes stil en toen kwam er een computerstem die in keurig Nederlands zei dat ze namens Evidensia Dierenartsen geprobeerd hadden mij te bellen, dat het niet dringend was en dat ze me zo spoedig mogelijk zouden proberen terug te bellen. En oh ja, als ik dat niet wilde, moest ik maar even op de 9 drukken om van hun bellijst afgehaald te worden. Ik ben gewend aan buitenlandse nummers van Microsoft die met een Bollywood-accent vertellen dat mijn laptop bijna gaat ontploffen, maar dit kwam echt behoorlijk overtuigend over. Ook al omdat mijn dierenarts sinds kort helaas aangesloten is bij Evidensia (en dus ineens een stuk duurder, maar da's weer een andere ergernis).

Net post gekregen van KPN over glasvezelnetwerk, aansluitpunt is nu nog kosteloos en blablabla (geadresseerd aan de bewoners van..)
Maar dan denk ik, dat hebben ze hier in de straat allang gedaan!
Als het goed is heeft het overal al open gelegen, is dit een project van jaren ofzo?

En mijn wasmachine gaat net kapot, ik zag de vonken erin rondspringen. In juli 2014 gekocht met 10 jaar garantie... En ik zit net op de site van Miele te kijken,  329 euro vaste reparatiekosten en een starttarief van 139 euro voorrijkosten en arbeidsloon van 25 minuten.  Voor 600 euro koop ik een nieuwe Samsung Ecobubble waar ze hier op het forum enthousiast over zijn,  dat kan ik er bijna 3 van kopen voor wat de Miele gekost heeft.  

Schemerlampje schreef op 14-03-2025 om 11:21:

Wij hadden ook zo’n overbuurman. Zette de motor aan en ging dan weer het huis in om zijn motorkleding aan te trekken. Stond die motor minstens een kwartier te ronken. Ik heb zo vaak de neiging gehad om er naar toe te lopen en het sleuteltje om te draaien. Maar nooit gedurfd. Gelukkig zijn ze verhuisd. Ik begrijp het nut ook niet. Als het erom gaat dat de motor warm moet zijn voor je de snelweg opgaat, dat is ‘ie ook wel voordat je bij de snelweg bent.

Hier doet eega dat ook, een minuut of 10. Bij direct wegrijden pakt de choke anders het niet lekker soepel op. De motor stottert dan meer. Ik heb géén idee waar ik nu over schrijf hoor. Ik tik alleen zijn uitleg over, voor zover ik het goed heb onthouden. Maar wij hebben geen buren in de buurt die zich eraan kunnen ergeren. 

Mmm ik kijk het nog even aan. Ze hebben dat ding nog maar net.
Ze zijn ook niet erg aanspreekbaar heb ze vorige zomer een paar x over iets anders aangesproken maar dat gaat niet echt soepel. Ze spreken ook niet heel goed Nederlands. 

Mijn tandarts gaat er mee stoppen en heeft zijn patiënten overgedragen aan eentje die dichterbij zit. Kan ik weer gaan uitleggen dat ik altijd gil bij de tandarts en hij zich daar niks van aan moet trekken…

drukte op sportschool, slaapt niemand meer uit dit jaar 

Mijn moeder is weer begonnen met het roken in huis. En omdat ze veel rookt stinkt het ontzettend. Alles moet in de was als wij daar zijn geweest. Inclusief de jassen. Ze rookt ook weer rustig in bijzijn van kind. En dan kwaad worden als ik er iets van zeg of niet langs kom.

Bailey26 schreef op 15-03-2025 om 13:20:

Mijn moeder is weer begonnen met het roken in huis. En omdat ze veel rookt stinkt het ontzettend. Alles moet in de was als wij daar zijn geweest. Inclusief de jassen. Ze rookt ook weer rustig in bijzijn van kind. En dan kwaad worden als ik er iets van zeg of niet langs kom.

Mijn vader heeft daar ook zo'n handje van. Hij rookt sigaren en ondanks dat ik astma heb, dampt ie rustig in mijn bijzijn. 

Ik doe altijd een klein schietgebedje zodra ik daar de voordeur open doe, van hoe erg is de sigaren lucht.

Wieder schreef op 14-03-2025 om 15:39:

En mijn wasmachine gaat net kapot, ik zag de vonken erin rondspringen. In juli 2014 gekocht met 10 jaar garantie... En ik zit net op de site van Miele te kijken, 329 euro vaste reparatiekosten en een starttarief van 139 euro voorrijkosten en arbeidsloon van 25 minuten. Voor 600 euro koop ik een nieuwe Samsung Ecobubble waar ze hier op het forum enthousiast over zijn, dat kan ik er bijna 3 van kopen voor wat de Miele gekost heeft.

Samsung Econubble staat bekend als heel slecht. Zou eerder naar een Bosch kijken.

Mensen die maar blijven praten in de sauna  
En vanavond geen wie is de mol meer op de tv.

Gisterenavond was ik in de sauna.. Geërgerd aan het geluid van de keuken terwijl je in de sauna zit, maar vooral van 2 mensen op hun telefoon. Na afloop geen interesse hoe het was geweest. Kleedruimtes veel te klein, je kan je kont niet keren en heel druk/rommelig.. Was er wel eens eerder geweest en wist dit al een beetje. Nog een kans gegeven: Voor nu de laatste keer, jammer, want het uitzicht is prachtig! 

Vandaag gewandeld in een natuurgebied waar ik nog nooit geweest was. Eerste helft was fijn maar toen klonk door het hele gebied hard geronk van motoren. Bleek het gebied een grens te delen met een motorclub. Baalde stevig volgende keer kies ik weer voor een rustiger gebied.

Klus gedoe. Mn zusje zei weer eens af en mn moeder kwam 'helpen' maar zei moe te zijn. Wel even lunch gehaald dus dat was wel fijn. Maja. Niet zo'n productieve dag helaas. Morgen volgens mij in mn eentje, schiet niet op zo en ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee inmiddels. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.