Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Is een storing bij de Dhl app?

Brandalarm ging af . Altijd midden in de nacht dat zo'n stomme batterij leeg is lijkt t wel. Geef dat overdag aan! Nu ben ik al vanaf half 4 wakker.
En een levensduur  van 10 jaar...het kreng hangt er net 2 jaar. Geen vervangbare batterij dus moet weer om een compleet nieuwe melder uit. Gezeur met die krengen altijd. Veiligheid is belangrijk.  Maar mijn humeur wordt er na drie uur slaap niet beter op.

Oh vreselijk die brandalarmen ja! Dat hoge piepgeluid waar ie aangeeft bijna leeg te zijn, begint ook altijd in de nacht.

Jeetje, ik ben echt goed ziek. Sinds dinsdag koorts/hoofdpijn en hoesten (au, m'n longen). 
Ik ga van bed naar bank en eten lukt me ook niet goed. Al is het beter dat ik wel wat eet denk ik maar alles staat me enorm tegen.
Ik kan me de laatste keer dat ik zo ziek was echt niet meer herinneren!

En ik zat man afgelopen weekend nog wel belachelijk te maken met zijn mannengriep

Beterschap, HaHA!wait...what 

Aan de buren. Ze hebben schijnbaar sinds kort een motor en ik denk dat je dat ding niet gewoon kan starten en wegrijden. Ze laten hem eerst een half uur stationair lopen ondertussen paar keer gas geven waardoor ik ruim voordat mijn wekker ging klaarwakker was. Zo doen ze dat iedere x als ze met dat ding weg gaan. 

lientje69 schreef op 13-03-2025 om 05:37:

Brandalarm ging af . Altijd midden in de nacht dat zo'n stomme batterij leeg is lijkt t wel. Geef dat overdag aan! Nu ben ik al vanaf half 4 wakker.
En een levensduur van 10 jaar...het kreng hangt er net 2 jaar. Geen vervangbare batterij dus moet weer om een compleet nieuwe melder uit. Gezeur met die krengen altijd. Veiligheid is belangrijk. Maar mijn humeur wordt er na drie uur slaap niet beter op.

Wat irritant? Ik zou even op zoek gaan naar een betere versie. Die van ons beginnen met eens in het half uur een piepje geven als ze bijna leeg zijn, en dat wordt dan steeds vaker als je er niks aan doet. En je kunt er gewoon nieuwe batterijen in doen. 

Moosey schreef op 14-03-2025 om 08:08:

[..]

Wat irritant? Ik zou even op zoek gaan naar een betere versie. Die van ons beginnen met eens in het half uur een piepje geven als ze bijna leeg zijn, en dat wordt dan steeds vaker als je er niks aan doet. En je kunt er gewoon nieuwe batterijen in doen.

Ik heb nu idd weer een goedkopere gekocht met verwisselbare batterij die dit doet. Had een duurdere met combinatie  CO2 melder. Die zouden theoretisch 10 jaar mee moeten gaan en je kunt de batterij niet verwisselen. 

Cv monteur had al aangegeven dat die combinatie dingen sowieso de CO2 niet goed meten ( waarom worden ze dan verkocht??) En raadde aan een losse CO2 meter te kopen en die dan boven de cv te hangen of erop te zetten. Dat is veiliger. Dus die hebben we nu. Beide apart. Zal de nieuwe rookmelder zo nog even  ophangen. 

Ik wil ook nieuwe rookmelders, de onze hebben geen uitknopje. Dus als hij afgaat omdat iemand te enthousiast gedoucht heeft en daarna de deur opengooit (hij hangt dus voor de douchedeur, dank vorige bewoners!), krijg je hem alleen maar uit door een trapje te halen, ding van plafond af te halen en de batterij er uit te trekken. En de ergernis aan mezelf is dat ik dus nog steeds geen andere gekocht heb.
Ergernis nummer 2, ik ben 45+ en premenopauze. Vandaag zweet ik me dus de tyfus, dat heb ik af en toe een dag. Plakkerige oksels en een bezweet kruis van het fietsen. Jeej...

Pooh-Bear schreef op 14-03-2025 om 07:51:

Aan de buren. Ze hebben schijnbaar sinds kort een motor en ik denk dat je dat ding niet gewoon kan starten en wegrijden. Ze laten hem eerst een half uur stationair lopen ondertussen paar keer gas geven waardoor ik ruim voordat mijn wekker ging klaarwakker was. Zo doen ze dat iedere x als ze met dat ding weg gaan.

Natuurlijk kunnen ze gewoon weg rijden, mijn vrienden rijden motor en die gaan echt geen half uur op de stoep staan ronken voor ze vertrekken. Ga in gesprek Pooh bear, dit kan echt niet.

lientje69 schreef op 13-03-2025 om 05:37:

En een levensduur van 10 jaar...het kreng hangt er net 2 jaar. Geen vervangbare batterij dus moet weer om een compleet nieuwe melder uit. Gezeur met die krengen altijd. Veiligheid is belangrijk. Maar mijn humeur wordt er na drie uur slaap niet beter op.

Die hier geven dan een heel klein kort piepje om het uur als de batterij leeg gaat. Maar die moet je dan maar net horen. 

SuzyQFive schreef op 14-03-2025 om 10:18:

[..]

Die hier geven dan een heel klein kort piepje om het uur als de batterij leeg gaat. Maar die moet je dan maar net horen.

Hij ging hier 4 keer in een halve minuut 

Dan ben je wel wakker. Toen moest ik nog uitzoeken  welk alarm het was. Leek op CO2 alarm nl. Na een kwartier  twijfelen kwam ik erachter  dat het groene lichtje niet meer knipperde. Batterij dus. En toen kon ik niet meer slapen. 

Nu idd net zo een als de jouwe gekocht. Die hebben we ook beneden hangen.  Die boven was een duurdere uitgebreide.

Woon jij naast mijn vorige buren? Mijn vorige buurman had daar ook een handje van. Super irritant.

Ik had verschillende motormuizen in de straat, dacht dat het zo hoorde. Ze zetten stuk voor stuk eerst dat ding aan, gingen daarna hun tanden poetsen ofzo, dan een paar keer hung hung huuuuuuuuuuuuung, en dan gingen ze. Hoogst irritant. 

Wij hadden ook zo’n overbuurman. Zette de motor aan en ging dan weer het huis in om zijn motorkleding aan te trekken. Stond die motor minstens een kwartier te ronken. Ik heb zo vaak de neiging gehad om er naar toe te lopen en het sleuteltje om te draaien. Maar nooit gedurfd. Gelukkig zijn ze verhuisd. Ik begrijp het nut ook niet. Als het erom gaat dat de motor warm moet zijn voor je de snelweg opgaat, dat is ‘ie ook wel voordat je bij de snelweg bent.

Schemerlampje schreef op 14-03-2025 om 11:21:

Wij hadden ook zo’n overbuurman. Zette de motor aan en ging dan weer het huis in om zijn motorkleding aan te trekken. Stond die motor minstens een kwartier te ronken. Ik heb zo vaak de neiging gehad om er naar toe te lopen en het sleuteltje om te draaien. Maar nooit gedurfd. Gelukkig zijn ze verhuisd. Ik begrijp het nut ook niet. Als het erom gaat dat de motor warm moet zijn voor je de snelweg opgaat, dat is ‘ie ook wel voordat je bij de snelweg bent.

Nou inderdaad, het is niet dat ze hun ramen moeten ontdooien ofzo.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.