Huiskamer
Ginevra
06-03-2025 om 17:12
Ik heb me geërgerd aan een groepje studenten. We hadden in overleg(!) afgesproken wanneer ze hun conceptverslag zouden inleveren, zodat ik het die dag nog kon lezen en op- en aanmerkingen geven. Die tijd heb ik ook gereserveerd in mijn agenda en dat heb ik schriftelijk bevestigd.
Toen kreeg ik een mailtje met de mededeling dat ze besloten hadden (dus geen verzoek) het een dag later in te leveren, en nu zijn ze boos dat ik maar een deel heb gelezen en becommentarieerd. Want dat moet ik dan maar 's avonds of tijdens een andere afspraak doen of zo
?
Die vanzelfsprekendheid, dat lijkt wel iets te zijn sinds corona of zo, dat alles kan en dat iedereen zich wel aanpast. Dit soort discussies had ik een aantal jaren geleden toch maar heel zelden.
Nikki1973
06-03-2025 om 17:15
aan vriend. Die zou vandaag voor het eten zorgen, echter is ie voor het werk elders in het land. Prima maar ik heb nog geen berichtje gehad hoe laat hij thuis is. Dus geen idee hoe het nu zit met eten, ik vind dat zwaar irritant.
absor
06-03-2025 om 18:53
de nieuwste iftar rage. Overal worden ineens iftars georganiseerd? Bij kind op de hogeschool (daar ook nog semiverplichr voor iedereen) bij dochter op de middelbare. Wat is dit voor nieuws?
kerst
06-03-2025 om 19:22
Verhuurder van huis die lijkt te denken dat ik niks beters te doen heb dan een zoveelste gesprek over de renovatie die al twee jaar is uitgesteld.
Eerst laten ze de huurders tekenen voor werkzaamheden van 5 weken. Nu gaan de werkzaamheden uiteindelijk 6 maanden duren (!) en alle huurders hebben al getekend..
Hemke
06-03-2025 om 19:39
absor schreef op 06-03-2025 om 18:53:
de nieuwste iftar rage. Overal worden ineens iftars georganiseerd? Bij kind op de hogeschool (daar ook nog semiverplichr voor iedereen) bij dochter op de middelbare. Wat is dit voor nieuws.
Gevonden via Google
Iftar (Arabisch: إفطار) is de maaltijd die gedurende de vastenmaand ramadan door moslims genuttigd wordt direct na zonsondergang.
Niet gelovigen, worden uitgenodigd om met hun de eerste maaltijd mee te genieten, om zo meer begrip te krijgen voor Ramadan.
Koettie
06-03-2025 om 23:41
Zo, vriend is jarig en aten bij schoonmoeder. Opeens zoveel menstruatie kramp dst ik opeens moest overgeven en we vrij abrupt vertrokken. Tijd geleden dat t zo dramatisch was.
Yumi
07-03-2025 om 09:57
De woning onder mij staat sinds 'n week of 6 leeg, moet veel aan gebeuren dus het zal nog wel een tijdje duren voordat er nieuwe bewoners inkomen.
De afgelopen maand gemerkt dat het veel invloed heeft op de temperatuur, het was hier niet warm te krijgen. Kreeg zelfs een melding dat ik mijn termijnbedrag moet verhogen. Hoop dat dit weer blijft, want uit het overzicht blijkt dat het verbruik vorige maand dik is verdubbeld. 🤨
Schemerlampje
07-03-2025 om 10:14
De radio in de wachtkamer van de huisarts, dat kan ik met mijn covidbrein niet zo goed tegen. En dan zit er naast me iemand continue te kuchen...Ik was expres al niet te vroeg gekomen, maar het spreekuur liep een kwartier uit.
Netherfield
07-03-2025 om 10:32
Ik moest voor een onderzoek naar een zorgverlener. Ik vroeg uit bed want afspraak om 08:20. Kom ik daar, vertellen ze me dat zij zo'n onderzoek helemaal niet doen! Dus krijg ik een nieuwe verwijzing en mag ik weer ergens anders een afspraak maken. grrrrr
Mugske
07-03-2025 om 10:51
telefonische afspraak met ziekenhuis. Ik zou gister gebeld worden. Geen telefoontje gehad, ging om kind, partner ook niet gebeld. Dus nu maar weer zelf bellen. Ging om uitleg over afspraak eind van de maand, dus niet iets ernstigs / superspoed, maar ik zit er wel de hele dag op te wachten
SuzyQFive
07-03-2025 om 11:15
Als we dan toch over de zorg zeuren:
Ik heb een hersenaandoening en de neuroloog had mij per ongeluk laten uitschrijven. Hierdoor moet ik dus opnieuw op de wachtlijst. De laatste twee weken weer enorme klachten en mijn zicht wordt ook steeds slechter.
Mijn overbuuf (oogarts) die zei: maar met jouw aandoening moet je ook jaarlijks een oogonderzoek hebben. Ik heb dat onderzoek alleen twee keer in het begin gehad… 8 en 7jr geleden.
Wachtlijst is enkele maanden en ik moet inmiddels weer allerlei anti-misselijkheidsmedicatie slikken doordat mijn hoofd voor misselijkheid zorgt en ik word knettergek van mijn oorsuizen daardoor (hoor mijn eigen hartslag woeshen).
Vrouw85
07-03-2025 om 11:52
Onnodig geroddel. Belt mijn moeder weer dat de dochter van de zus van de slager waar je vroeger bij op school hebt gezeten is zwanger. Dat soort dingen die echt voor mij niet interessant zijn 🙈. Als het mensen waren in mijn innercircle zou ik het vanzelf wel horen.
Thora
07-03-2025 om 12:04
absor schreef op 06-03-2025 om 18:53:
de nieuwste iftar rage. Overal worden ineens iftars georganiseerd? Bij kind op de hogeschool (daar ook nog semiverplichr voor iedereen) bij dochter op de middelbare. Wat is dit voor nieuws?
Vorig jaar had ik daar op het Vivaforum iets over gezegd. Ineens overal borden met Fijne Ramadan enzo. Kreeg gelijk een ban voor islam bashing. Okee, dit is een oude ergernis maar daarom niet minder irritant. Het was een topic over dingen die je niet begreep. Niet eens ergernissen ofzo en ik heb het gewoon netjes geformuleerd. En toch een ban.
Rogue
07-03-2025 om 12:39
mijn kat wederom begin bijna te denken dat hij het express Doet hij was blijkbaar vergeten dat grind in de bak hoort
Thora
07-03-2025 om 13:40
Rogue schreef op 07-03-2025 om 12:39:
mijn kat wederom
begin bijna te denken dat hij het express Doethij was blijkbaar vergeten dat grind in de bak hoort
Nee hoor dat doen ze niet expres. Net zoals ze nooit expres niet op zeil, plavuizen of laminaat kotsen, maar altijd op kleed.