Huiskamer
Pooh-Bear
05-03-2025 om 19:50
anomarie schreef op 04-03-2025 om 07:16:
ik heb mij gisteren geërgerd aan de communicatie binnen de zorg. Man moest naar het ziekenhuis maar kan op dit moment niet zitten, alleen liggen en kort staan of lopen. Huisarts had een ambulance geregeld om hem te brengen (geregeld vervoer). Ambulance kwam, ik ga op de fiets erachteraan omdat dat sneller is en hij weer terug gebracht zou moeten worden, onverantwoord om hem zittend te vervoeren volgens ambu personeel. Afspraak met de arts gehad. Mam kan kort staan dus dat was te doen. Ambu natuurlijk weer weg, dus ik vraag aan de Balie hoe nu verder. Eeeh geen idee. We hebben geen bed geregeld, geen kamer en geen ambulance. De ambulance kan besteld worden maar dat duurt uren…. Ondertussen valt man bijna om van de pijn en medicatie. Wordt er gezegd: Tsja uw probleem…..
gelukkig een vriend kunnen bellen en man met heel veel pijn en moeite in een auto gekregen en naar huis vervoerd. Dit moet toch anders kunnen in Nederland. Gelukkig is alles goed gegaan, want het ook anders kunnen aflopen.
Jeetje heftig zeg. De zorg moet toch wel begrijpen dat ze voor de terugweg ook een ambulance hadden moeten regelen.
sterkte met je man hopelijk knapt hij snel op.
Yumi
05-03-2025 om 22:30
Cindy79 schreef op 05-03-2025 om 19:04:
yumi
Ik ben heel erg gevoelig op mn longen,
Helaas bekend met paar longontstekingen per jaar, met overgewicht had ik amper longinhoud.
Ben bijna 50 jaar geleden 14 weken te vroeg geboren, en 2 x corona, zal ook wel weerslag hebben gehad.
Dan maar in de tuinkamer zitten, en dan iets langer uitzitten, en van het weekend is kijken buiten incl sjaal om.
Een paar longontstekingen per jaar, dat is heftig! Begrijp dat je daardoor extra voorzichtig bent, ik weet hoe ziek je daar van kan zijn. Sta je onder controle bij de longarts, anders misschien een verwijzing vragen? Rustig aan, sterkte en ik hoop dat je in het weekend een beschut plekje weet te vinden...
Beterlaat2021!
06-03-2025 om 07:26
Treurniet schreef op 05-03-2025 om 18:46:
Dat geleuter op de radiomuziekzender
![]()
Er zou een verbod moeten komen op pratende dj's op muziekzenders.
Ik luister op de TV naar de kanalen van Stingray, dat is muziek zonder reclame, zonder presentator, zonder tijdsein, zonder nieuwsberichten.
Mijn favoriete kanaal is nr. 912 : lovesongs.
Thora
06-03-2025 om 09:24
![]()
En de doodstraf op bellen met luisteraars. Wat kan het mij nu schelen hoe met Saskia uit Schubbenkuttenveen gaat en wat ze aan het doen is.
Netherfield
06-03-2025 om 09:33
Ik heb de hele dag radio aan en het radionieuws houdt mij op de hoogte wat er allemaal gaande is. ‘s Avonds vind ik de meeste zenders erg stomme muziek draaien, lijkt niet op overdag, dus als ik geen tv kijk dan vlucht ik naar Skyradio.
Ginevra
06-03-2025 om 12:10
![]()
Als ze wat leuks zeggen prima, maar dat geouwehoer met luisteraars vind ik vreselijk, en bij spelletjes eerst een kwartier gelul over wie ben je en wat doe je. En tijdens het nieuws ineens gaan babbelen met de nieuwspresentator “oh inflatie ja alles wordt duurder he, ik was gisteren nog bij de appie en toen..,, “ pfff
SuzyQFive
06-03-2025 om 12:33
Ginevra schreef op 06-03-2025 om 12:10:
[..]
Als ze wat leuks zeggen prima, maar dat geouwehoer met luisteraars vind ik vreselijk, en bij spelletjes eerst een kwartier gelul over wie ben je en wat doe je. En tijdens het nieuws ineens gaan babbelen met de nieuwspresentator “oh inflatie ja alles wordt duurder he, ik was gisteren nog bij de appie en toen..,, “ pfff
Soms vind ik dat wel leuk
Naminokurashi
06-03-2025 om 13:41
Ik ben knetter moe en heb om 15.00 uur een afspraak in het ziekenhuis.
Ik krijg een huid biopt. (Om vast te kunnen stellen of ik daadwerkelijk psoriasis heb of dat het iets anders is. Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd werkt/ helpt niet)
Cindy79
06-03-2025 om 13:51
yumi,
Er is copd uitgesloten. En werd toen gezegt val eerst maar af.
En de schade vanwege mn geboorte ook. Lage weerstand, en de corona. En de temperatuur schommelingen.
Gisteravond bleef ik er ff inhangen, uiteindelijk codeïne geslapen tot half 3, en even later weer geslapen tot kw v 8.
Jij sterkte met je rug
Cindy79
06-03-2025 om 13:52
Beterlaat, als ik muziek luister is dat op Sky Radio heb je verschillende zenders, en pak dan de jaren 80
Cindy79
06-03-2025 om 14:08
Ik hou ook niet van dat gelul van DJs etc, en nieuws mag ik maar 1 keer lezen.
Sterkte voor je man, Pooh bear en idd communicatie, word idd snel gezegt van zoek het na afloop maar uit.
Zo had ik in de corona tijd met mijn dochter dat ze een ontstekende kloppende vinger had, en ook op het laatst helemaal niet lekker thuis hadden we geprobeerd soda badje doorprikken etc, wat niet lukte. Toen mn vriend gebeld en om half 12 savonds voor de poorten van het zh moeten praten als brugman, dat lieten we ons geen 2x zeggen.
Lientje, geen zin, dan vd week een extra rondje,
Nami suc6 in het ziekenhuis
Iedereen een knuffel ( zonder jullie aan te steken ).
Zelf in de tuinkamer in de zon, puzzel ligt te wachten tot dat ik het 1 stukje uitleg. Ik laat ff de boel de boel, en vannacht ook ongesteld geworden, ( gelukkig geen buikpijn of benenpijn van )
Pooh-Bear
06-03-2025 om 14:57
Cindy79 schreef op 06-03-2025 om 14:08:
Ik hou ook niet van dat gelul van DJs etc, en nieuws mag ik maar 1 keer lezen.
Sterkte voor je man, Pooh bear en idd communicatie, word idd snel gezegt van zoek het na afloop maar uit.
Zo had ik in de corona tijd met mijn dochter dat ze een ontstekende kloppende vinger had, en ook op het laatst helemaal niet lekker thuis hadden we geprobeerd soda badje doorprikken etc, wat niet lukte. Toen mn vriend gebeld en om half 12 savonds voor de poorten van het zh moeten praten als brugman, dat lieten we ons geen 2x zeggen.
Lientje, geen zin, dan vd week een extra rondje,
Nami suc6 in het ziekenhuis
Iedereen een knuffel ( zonder jullie aan te steken ).
Zelf in de tuinkamer in de zon, puzzel ligt te wachten tot dat ik het 1 stukje uitleg. Ik laat ff de boel de boel, en vannacht ook ongesteld geworden, ( gelukkig geen buikpijn of benenpijn van )
Ik denk dat je anomarie bedoeld ík antwoorden op haar bericht.
oudmaarnognietkoud
06-03-2025 om 15:15
Netherfield schreef op 05-03-2025 om 18:17:
Aan degene die mijn ingewerkt heeft. Ik zit er nu 2 jaar en ik weet nog steeds van allerlei dingen niks. “Je had het moeten vragen.” Hoe kan ik naar iets vragen als ik niet weet dat het bestaat? Krijg nu bij alles het gevoel dat ik het fout doe omdat ik het niet weet, maar ik weet niet wat ik niet weet, dus weet ik niet of ik het wel goed doe. Word ik onzeker van en dat haat ik.
Gewoon je mond open trekken hoor. Ik werd ooit ingewerkt door een dame wiens contract niet werd verlengd omdat zij niet voldeed. Dat werd een pittige inwerkperiode.
Hoe stom dat ik niet wist dat er een noodknop in de spreekkamer zat. Voor het geval dat een "klant" over de rooie ging. Dat gebeurde helaas nog wel eens.
Tsja, als niemand mij vertelt dat die knop uberhaupt bestaat dan weet ik dat niet he...