Huiskamer
SombraOnline
12-02-2025 om 12:32
Tegenwoordig laat de website van Telegraaf niet meer zien welke artikelen allemaal premium zijn. Dus dan klik ik er eentje aan, krijg ik meteen een pop-up voor een abonnement. 
Edit: erger nog, het zijn niet eens premium artikelen, maar ik heb mijn gratis ‘limiet’ bereikt. Wat is dat voor onzin, voor NIEUWS?
Ginevra
12-02-2025 om 12:51
SombraOnline schreef op 12-02-2025 om 12:32:
Edit: erger nog, het zijn niet eens premium artikelen, maar ik heb mijn gratis ‘limiet’ bereikt. Wat is dat voor onzin, voor NIEUWS?
Wat bedoel je, waarom zouden krantenartikelen onbeperkt gratis moeten zijn dan?
Bailey26
12-02-2025 om 15:02
Gisteren tijdens het douchen begon opeens mijn teen extreem te jeuken. Vannacht ook een paar keer wakker door geworden. En ook nu word ik af en toe gek van de jeuk. T is niet constant en ik zie verder ook niks aan mijn teen behalve een beetje roodheid. Echt heel vervelend.
kerst
12-02-2025 om 16:37
Wandelaars die (met zijn tweeën naast elkaar ook nog) op het smalle fietspad lopen, terwijl er een wandelpad naast ligt
En dan gaan ze ook nog links van het fietspad lopen. Echt, waarom?😵💫
(Terwijl in verkeersboeken toch duidelijk staat dat je in de BEBOUWDE kom als wandelaar rechts van de weg moet lopen)
En dat ik alweer vandaag de galerij kon vegen. Voordeel is wel dat ik mijn dagelijkse beweging weer gehad heb🙂
SombraOnline
12-02-2025 om 17:12
Ginevra schreef op 12-02-2025 om 12:51:
[..]
Wat bedoel je, waarom zouden krantenartikelen onbeperkt gratis moeten zijn dan?
Volledig gratis, nee, zeker niet. Maar belangrijk nieuws? Ik vind daar wat van. Vooral als je ziet hoeveel reclame Telegraaf heeft op de website.
Bakblik
12-02-2025 om 17:27
Geërgerd aan de vele mensen die haast hadden vandaag en daardoor risicovol gedrag vertonen in het verkeer. Andere fietsers inhalen over de stoep en dan vlak voor een ander weer de weg/het fietspad op schieten.
Aanwijzingen van een verkeersregelaar niet opvolgen maar gewoon doorrijden als een stopteken is gegeven.
Ga met dit weer wat eerder van huis! Dan heb je de tijd om je normaal te gedragen in het verkeer!
Ginevra
12-02-2025 om 17:38
SombraOnline schreef op 12-02-2025 om 17:12:
[..]
Volledig gratis, nee, zeker niet. Maar belangrijk nieuws? Ik vind daar wat van. Vooral als je ziet hoeveel reclame Telegraaf heeft op de website.
Tja, vooropgesteld, de Telegraaf is mijn krant niet, zeker niet voor belangrijk nieuws. Maar journalisten en reportages zijn niet gratis. Ik betaal rond de 500 euro per jaar voor mijn krant, ik zou niet weten waarom die artikelen onbeperkt gratis weggegeven moeten worden. Dan neemt niemand meer een abonnement.
De hoofdlijnen van het nieuws kun je gratis volgen via nu.nl en andere sites. Als je de artikelen van de telegraaf beter vindt, kun je ook overwegen ervoor te betalen. Voor 0,99 per week heb je een digitaal abonnement. Geen wereld bedrag, het is niet dat het onmogelijk wordt gemaakt voor de gewone man om op de hoogte te blijven.
Mugske
12-02-2025 om 17:54
amarna schreef op 12-02-2025 om 11:28:
[..]
Nee. Ook niet toen ik met bloes in mn tas nog in andere kledingwinkels geweest ben.
Heb ik ook wel eens gehad. Ging op gegeven moment wel bij een andere winkel af. Daar product en bon laten zien en zij hebben die tag verwijderd, dus hoefde niet terug naar de winkel van aankoop. Die tag zat verstopt in binnenzak van een jasje.
Mugske
12-02-2025 om 17:55
ik reis nu met een redelijke nieuwe intercity. Moet ca 45 minuten rijden, heb iets gegeten, maar er zijn geen prullenbakken voor afval.
PinkFlower
12-02-2025 om 18:01
kerst schreef op 12-02-2025 om 16:37:
Wandelaars die (met zijn tweeën naast elkaar ook nog) op het smalle fietspad lopen, terwijl er een wandelpad naast ligt
![]()
En dan gaan ze ook nog links van het fietspad lopen. Echt, waarom?😵💫(Terwijl in verkeersboeken toch duidelijk staat dat je in de BEBOUWDE kom als wandelaar rechts van de weg moet lopen)
En dat ik alweer vandaag de galerij kon vegen. Voordeel is wel dat ik mijn dagelijkse beweging weer gehad heb🙂
Nee hoor dat hoeft helemaal niet.
Van de ANWB site:
"Of een voetganger links of rechts loopt mag deze zelf bepalen. De wet geeft aan: ‘Als er geen trottoir of fietspad is, gebruiken voetgangers de berm of de uiterste zijde van de rijbaan’. De wet schrijft niet voor of zij links of rechts van de rijbaan moeten lopen. Ook wie voor wie aan de kant moet, is niet voorgeschreven.
Het voordeel van links lopen is dat u het verkeer aan uw kant ziet naderen. U kunt dus uitwijken naar de berm als dat nodig is. Rechts ziet u het verkeer aan uw kant niet aankomen en wordt u niet gealarmeerd als een achteropkomende fietser of automobilist u niet op tijd ziet."
Ik loop altijd links. Precies om de reden die hierboven wordt genoemd. Rechts voelt heel erg onveilig.
Naast elkaar lopen op het fietspad is uiteraard wel bloed irritant.
Schoondochter
12-02-2025 om 18:25
![]()
En dan gaan ze ook nog links van het fietspad lopen. Echt, waarom?😵💫(Terwijl in verkeersboeken toch duidelijk staat dat je in de BEBOUWDE kom als wandelaar rechts van de weg moet lopen)
Dat stond in geen van mijn verkeersboeken, en is zelfs uit de wet gehaald omdat het aantoonbaar onveilig was om altijd verplicht aan dezelfde zijde te moeten lopen. Het is veiliger om wandelaars zelf de situatie te laten inschatten en te laten lopen waar zij denken dat het het veiligste is.
Maar als er een wandelpad is dan moet je daar natuurlijk gewoon gaan lopen.
Auwereel
12-02-2025 om 20:11
Schoondochter schreef op 12-02-2025 om 18:25:
[..]
Dat stond in geen van mijn verkeersboeken, en is zelfs uit de wet gehaald omdat het aantoonbaar onveilig was om altijd verplicht aan dezelfde zijde te moeten lopen. Het is veiliger om wandelaars zelf de situatie te laten inschatten en te laten lopen waar zij denken dat het het veiligste is.
Maar als er een wandelpad is dan moet je daar natuurlijk gewoon gaan lopen.
Dat is mijn ergernis als voetganger. Een glad geasfalteerd fietspad en een schots en scheef betegeld voetpad, of een modderig onverhard voetpad.
Dolfje
13-02-2025 om 08:42
Ik zit al bijna een half uur te wachten op een belafspraak met een zorgverlener. Ik moet ook naar mijn werk maar gebeld worden en over gezondheid praten op de fiets onderweg is ook niet fijn.
Mayosate
13-02-2025 om 10:20
aanmezelf. Dat ik geen keuze kan maken mbt werk en wat goed voor mij is. Mag bijna met verlof maar het voelt alsof ik opgeef als ik me nu volledig ziek meld tot het verlof. Maar mijn lichaam geeft ook duidelijke signalen af dat ik niet meer door kan…
SuzyQFive
13-02-2025 om 10:31
![]()
Toch zijn er wel stukken binnen de bebouwde kom waar je toch echt beter links kan lopen
.
Edit: sinds 1993 is de bepaling waar je moet lopen al geschrapt.