Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Koko67 schreef op 11-02-2025 om 19:56:

Aan het ( nu al) urenlange gekrijs, geschreeuw en met deuren gooien van mijn puberburen. Ik heb 5 minuten geleden moeder geappt dat ik dat gekrijs langzamerhand zat begin te worden.” Ik ook, appte ze terug, maar ze hebben ruzie, dus ik weet niet hoe ik het stil moet krijgen.”
Ik heb terug geappt dat ik met plezier even langskom om ze wat manieren te leren.
“ nou, nou”, kreeg ik terug. Nu ben ik helemaal witheet.

Sneu voor die moeder.

Met dit soort dingen is het altijd de toon die de muziek maakt. 🎵

Mama-Inge schreef op 12-02-2025 om 03:22:

Dat er iemand gisteravond of vannacht over gegeven heeft in/rond het toilet en niet goed opgeruimd/ schoon gemaakt is.
Kom ik uit bed om te gaan werken, mag ik eerst nog gaan poetsen

Blerg, gebeurt hier sinds ze puber zijn ook regelmatig. 
En nee, daar ga ik ook geen groter drama van maken door het hele huis wakker te maken. 

Gisteren een bloes gekocht bij een winkel aan de andere kant van Rotterdam.
Thuisgekomen prijsje er uit geknipt want ik wilde de bloes aan naar een verjaardag, blijkt dat antidiefstalding er nog in te zitten. Kan ik vandaag dat roteind weer terug naar de winkel.  Gelukkig heb ik de kassabon nog, wil niet van diefstal beschuldigd worden.

Ik lees in het AD dat de mannelijke mollen  'hitsig' zijn.  Het viel me al op dat er de laatste tijd zand omhoog komt op een betegeld pad, dus daar zit blijkbaar ook een mol.

Ik heb mijn tablet op z'n boze bolletje laten vallen, heel het scherm aan gruzelementen,  dus nu moet ik een nieuwe bestellen. En ik ben nog maar nauwelijks bijgekomen van de ellende van een nieuwe telefoon... En ik ben vergeten brood te bestellen bij mijn boodschappen,  dus ik moet zo, voor mijn werk, nog naar de winkel.  Topdag heb ik  nu al...

Wieder schreef op 12-02-2025 om 08:49:

Ik heb mijn tablet op z'n boze bolletje laten vallen, heel het scherm aan gruzelementen, dus nu moet ik een nieuwe bestellen. En ik ben nog maar nauwelijks bijgekomen van de ellende van een nieuwe telefoon... En ik ben vergeten brood te bestellen bij mijn boodschappen, dus ik moet zo, voor mijn werk, nog naar de winkel. Topdag heb ik nu al...

Dan heb je echt een slecht begin van de dag.  Sterkte!

lientje69 schreef op 12-02-2025 om 08:54:

[..]

Dan heb je echt een slecht begin van de dag. Sterkte!

Maar met een beetje omdenken begint mijn dag best goed: er heeft niemand naast de wc gekost 😅. (sorry Mama-Inge, dat ik jou situatie gebruik om de mijne een beetje op te fleuren 🤭. Mijn broer heeft zo'n 30 jaar geleden met zijn zatte hoofd van de trap af gekotst terwijl mijn ouders op vakantie waren en is toen lekker gaan slapen. Uiteraard heb ik hem zijn bed uit gescholden de volgende ochtend om het op te ruimen,  maar de aanblik en de geur heb ik hem nog steeds niet vergeven. Met de virussen die nu rondwaren is er bij jou vast iemand ziek,  dus beterschap,  maar ik snap dat er betere manieren zijn om je dag te beginnen! En nu hoop ik maar dat niemand dit tijdens z'n ontbijt zit te lezen. In dat geval: sorry 😶)

SuzyQFive schreef op 12-02-2025 om 07:43:

[..]

Sneu voor die moeder.

Met dit soort dingen is het altijd de toon die de muziek maakt. 🎵

Ja precies, moeder vindt dat haar bloedjes zich mogen uiten. Dus de toon zou een stevige aanpak mogen zijn. Beetje opvoeding zou geen kwaad kunnen. Uiteindelijk is de buurman van de andere kant er naar toe gegaan. Wat hij heeft gezegd weet ik  (nog) niet, maar daarna was het stil en dat is het gebleven.

"Lees voor gebruik de aanwijzingen op de verpakking"

Dat kan niet, want er zit een taaie anti-diefstal sticker overheen geplakt.                    En er  zit géén gebruiksaanwijzing IN  de verpakking.  Dank u, Kruidvat!

Beterlaat2021! schreef op 12-02-2025 om 09:57:

Dat kan niet, want er zit een taaie anti-diefstal sticker overheen geplakt. En er zit géén gebruiksaanwijzing IN de verpakking. Dank u, Kruidvat!

Oh ik heb hier ook een medicatie ergernis. Heb oogdruppels  en krijg via mail de bijsluiter  van de apotheek toegezonden.  Daarvoor  schrijven ze uiteraard extra kosten uit. Maak thuis het doosje open, zit er gewoon een bijsluiter  in....  hoe maken we de zorg ook alweer duur en teveel administratie????

Beterlaat2021! schreef op 12-02-2025 om 09:57:

Dat kan niet, want er zit een taaie anti-diefstal sticker overheen geplakt. En er zit géén gebruiksaanwijzing IN de verpakking. Dank u, Kruidvat!

Overigens kan je veel vinden op farmaceutisch kompas. Tik je geneesmiddel in en je hebt alle info erover. Ik heb het als app op mijn telefoon  staan maar via de site kan ook ( werk in de zorg )

amarna schreef op 12-02-2025 om 08:19:

Gisteren een bloes gekocht bij een winkel aan de andere kant van Rotterdam.
Thuisgekomen prijsje er uit geknipt want ik wilde de bloes aan naar een verjaardag, blijkt dat antidiefstalding er nog in te zitten. Kan ik vandaag dat roteind weer terug naar de winkel. Gelukkig heb ik de kassabon nog, wil niet van diefstal beschuldigd worden.

Ging het alarm dan niet af toen je de winkel verliet

Herfstappeltaart schreef op 12-02-2025 om 11:26:

[..]

Ging het alarm dan niet af toen je de winkel verliet

Nee. Ook niet toen ik met bloes in mn tas nog in andere kledingwinkels geweest ben.

amarna schreef op 12-02-2025 om 11:28:

[..]

Nee. Ook niet toen ik met bloes in mn tas nog in andere kledingwinkels geweest ben.

Nou lekker handig zeg...

Gebruik een al een aantal dagen antibiotica voor een ontsteking aan mijn oog, althans dat probeer ik, maar wat een drama om het in mijn oog te krijgen. 
Ooglid omlaag en een sliertje in het gootje trekken. Klinkt simpel, maar als je het tubetje wegtrekt blijft dat spul aan de tube hangen, en laat niet los. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.