Huiskamer
Yumi
09-02-2025 om 22:08
oudmaarnognietkoud schreef op 09-02-2025 om 20:17:
[..]
Voor een noodgeval als dit heb ik een pot oploskoffie staan. Niet te zuipen maar géén koffie is ook geen optie.
![]()
Goed idee, had ik eerder aan moeten denken. Moet er morgen ook heel vroeg uit vanwege een afspraak. Aangezien ik dan altijd slecht slaap, word het een zware ochtend.
Loulou39 schreef op 09-02-2025 om 20:43:
[..]
Ik ook! (van die oplosstaafjes koffie, maar komt op hetzelfde neer 😁)
Ook omdat geen koffie geen optie is bij mij 😇
Geen koffie in de ochtend daar heb ik de hele dag last van.
Bol kon pas dinsdag leveren, dus wou er een ophalen bij coolblue... die ik wou kopen was niet op voorraad
Komen hem morgen brengen, denk dat ik die postbode zoen als hij met dat ding voor de deur staat
Yumi
09-02-2025 om 22:14
Blauwevis schreef op 09-02-2025 om 21:54:
[..]
Ik drink sinds kort alleen nog maar oploskoffie. 2 senseo apparaten gehad en dat was vies en waterig, nu geld gespendeerd aan een nespresso apparaat maar net zo vies en waterig. Senseo op het werk is wel weer oke en ik gebruikte dezelfde merk pads... Dat is dus mijn ergenis voor vandaag, een duur koffiezetapparaat gekocht die ik niet gebruik.
Als je hem online hebt gekocht mag je hem binnen 30 dagen retourneren.
Poezie
09-02-2025 om 22:50
De lekkerste koffie vind ik de koffie die je ouderwets opschenkt met gekookt water en een los filter.
PinkFlower
10-02-2025 om 01:27
Evaluna schreef op 09-02-2025 om 21:45:
Juf kan zelf inderdaad niet naaien, maar legt de lat wel hoog voor de kinderen in projecten. Dat is ook een beetje de manier waarop ik me aan erger. Er is op school wat gordijnstof, geen naaimachine, geen stofschaar, niets.
En als de juf dan kind oplegt dat het maar huiswerk moet zijn, dan irriteer ik me. Nadat er twee pogingen mislukt zijn, stuur kind dan niet naar huis met een nog moeilijker idee. Zonder verdere sturing. Dit is niet de eerste keer dat de juf zoiets als dit heeft. De juf pushed dan op doorzetten en heel goed product neerzetten, maar inhoudelijk geen tips.
Met dochter een rokje gemaakt op het naaimachine en uitleg / stof meegegeven voor nog een tshirt op school met de hand te maken. Hopelijk kan het de goedkeuring van de juf krijgen, anders ga ik bellen.
Naar buiten toe is ze heel vriendelijk en fijn, maar naar de kinderen kan ze wel een ander gezicht hebben.
Ja nee lekker dan. Heel logisch idd dat je je dan ergert. Juf zou sturing moeten geven en kind niet iets laten doen waar ze zelf niet bij kan helpen. En huiswerk ook. Kom op kind is 10. Een broek maken doe je niet even in een uurtje....
Grindelwald
10-02-2025 om 06:49
Die juf kan van mij de pot op. Ik kan absoluut niet met een naaimachine overweg. Ik heb niet eens een naaimachine en dan zou ik een broek moeten maken? Want een kind van 10 kan dat ook niet en dan komt het toch op de ouders neer.
Bailey26
10-02-2025 om 09:10
Ons bed kraakt zo ontzettend veel en hard. Ik ben een draaier en word gewoon wakker van het gekraak. Misschien toch maar opzoek naar een ander bed want dit is niks.
Netherfield
10-02-2025 om 11:21
Kat van collega is ingeslapen bij de dierenarts. Maand geleden had ze het er nog over dat ze de katten haat en ze weg wil hebben en nu ineens zielig in de algemene chat. Flikker op.
Ginevra
10-02-2025 om 11:43
PinkFlower schreef op 10-02-2025 om 01:27:
[..]
Ja nee lekker dan. Heel logisch idd dat je je dan ergert. Juf zou sturing moeten geven en kind niet iets laten doen waar ze zelf niet bij kan helpen. En huiswerk ook. Kom op kind is 10. Een broek maken doe je niet even in een uurtje....
Ik haal helemaal niet uit het verhaal hoe dat nou gegaan is. Dochter wilde op school een project met textiel doen en komt zelf met het idee "ik wil een broek maken".
En juf heeft de suggestie gedaan om dat dan thuis te doen. Klopt het tot zover? maar daar kun je toch allerlei interpretaties aan geven? Dat kun je lezen als
- dochter moet van juf thuis een broek maken, dus het is huiswerk en juf gaat het niet begeleiden.
maar je kunt het ook lezen als:
- dochter wil een broek maken, maar juf heeft op school niet de tijd om dat in goede banen te leiden, dus zegt: 'nou als jij graag een broek wil maken dan is dat meer iets om thuis te doen, want hier op school lukt dat niet'. Maar dan bedoelt juf dat helemaal niet als een opdracht, maar ze geeft de grenzen aan van wat op school aan tijd en begeleiding haalbaar is.
En daar zal ook nog wel iets tussenin zitten. Wat is dan de kloppende interpretatie?
Evaluna
10-02-2025 om 12:15
Er is op school project tijd. Zoals een kledingstuk maken of een menukaart of noem maar op. Kind is sinds januari bezig met een kledingstuk wat telkens mislukt. Je kan je afvragen hoe dat komt.
Tot vrijdag, toen vond de juf dat er toch eens iets moet komen. Dochter komt met het idee van een broek, de juf vindt het prima en stuurt kind naar huis met de broek dus als huiswerk.
Ik temper vervolgens kind, met de vragen hoe ze een spijkerbroek denkt over te trekken en te maken.
Welke stof? Hoe met de ritsen? Wat is het idee van de juf hoe je dat doet? Wil je hem aan of is hij op schaal?
Nee, het moet een broek zijn om zelf te dragen en de juf heeft geen stof en kan alleen maar zeggen dat ze door moet zetten. Door de leerkuil heen en de juf kennende moet het netjes.
Dan ben ik er wel klaar mee... Help het kind dan om het tot een behapbaar project te maken. Een spijkerbroek na trekken en in elkaar maken vind ik niet behapbaar. En dan hoor je dus dat de juf zelf niet kan naaien... Ze heeft het weleens gedaan maar ze vond het te moeilijk.
Het is afgesloten hoor, kind heeft een rokje mee en kan er nog een haarband bij maken met de hand. Desnoods een eenvoudig hempje. En als de juf gaat zeuren dan ga ik bellen.
Magnoliatakje
10-02-2025 om 12:23
Evaluna schreef op 10-02-2025 om 12:15:
Er is op school project tijd. Zoals een kledingstuk maken of een menukaart of noem maar op. Kind is sinds januari bezig met een kledingstuk wat telkens mislukt. Je kan je afvragen hoe dat komt.
Tot vrijdag, toen vond de juf dat er toch eens iets moet komen. Dochter komt met het idee van een broek, de juf vindt het prima en stuurt kind naar huis met de broek dus als huiswerk.
Ik temper vervolgens kind, met de vragen hoe ze een spijkerbroek denkt over te trekken en te maken.
Welke stof? Hoe met de ritsen? Wat is het idee van de juf hoe je dat doet? Wil je hem aan of is hij op schaal?
Nee, het moet een broek zijn om zelf te dragen en de juf heeft geen stof en kan alleen maar zeggen dat ze door moet zetten. Door de leerkuil heen en de juf kennende moet het netjes.
Dan ben ik er wel klaar mee... Help het kind dan om het tot een behapbaar project te maken. Een spijkerbroek na trekken en in elkaar maken vind ik niet behapbaar. En dan hoor je dus dat de juf zelf niet kan naaien... Ze heeft het weleens gedaan maar ze vond het te moeilijk.
Het is afgesloten hoor, kind heeft een rokje mee en kan er nog een haarband bij maken met de hand. Desnoods een eenvoudig hempje. En als de juf gaat zeuren dan ga ik bellen.
Even een tip, mocht je ooit nog eens stof nodig hebben dan zou je ook bij de kringloop kunnen kijken. Daar liggen vaak lappen stof of gordijnen.
Ginevra
10-02-2025 om 12:25
Evaluna schreef op 10-02-2025 om 12:15:
Dat lijkt me dan ook prima en begrijpelijk
.
Het doet me denken aan een verstijfd en veel te strak breiwerkje dat ik ooit meekreeg omdat het maar niet afkwam. Mijn moeder, met een hekel aan handwerken, heeft het maar afgebreid. Gelukkig mocht ik later ook zagen en solderen op school
.
Netherfield
10-02-2025 om 12:53
Totaal off-topic: op mijn middelbare school moesten een paar jongens bij Textiele werkvormen hun breiwerk maar afmaken in de kantine want ze zetten de klas te veel op stelten. Een meisje die wel kon breien en tussenuur had heeft het voor ze afgemaakt.
Grindelwald
10-02-2025 om 13:17
Dat ik alweer mijn leesbril kwijt ben. Heb zo'n goedkope van de Hema. Ga nu daar maar weer naar toe om er een stuk of 3 te kopen.
Ben nu net mijn moeder, die had vroeger overal leesbrillen liggen.
Loulou39
10-02-2025 om 15:18
Dat iemand waar ik op bezoek ben geweest een kat met niesziekte heeft en dit niet van te voren gezegd heeft. En dat terwijl ik een kat heb die kanker heeft, dus extra vatbaar is.
Deze ziekte is enorm besmettelijk en zelfs met handen wassen etc. krijg je het virus niet dood. Echt waardeloos!
Yumi
10-02-2025 om 16:01
Loulou39 schreef op 10-02-2025 om 15:18:
Dat iemand waar ik op bezoek ben geweest een kat met niesziekte heeft en dit niet van te voren gezegd heeft. En dat terwijl ik een kat heb die kanker heeft, dus extra vatbaar is.
Deze ziekte is enorm besmettelijk en zelfs met handen wassen etc. krijg je het virus niet dood. Echt waardeloos!
Nou dat is zeker waardeloos! Gooi ook de kleding die je aan had tijdens bezoek meteen in de wasmachine, en bel even met de dierenarts of ze nog adviezen hebben.