Huiskamer
Loulou39
07-02-2025 om 20:48
Mogen we alsjeblieft stoppen met deze discussie?
Volgens mij bedoelt niemand het verkeerd, maar er ontstaat nu zo’n discussie waarin iedereen elkaar misschien wel verkeerd begrijpt.
Zonde van het topic en even persoonlijk: ik heb zo’n zin in nieuwe ergernissen 😇
Poezie
07-02-2025 om 20:49
Koko67 schreef op 07-02-2025 om 20:47:
[..]
Haha
Hou op met je zuiggedrag. Heel kinderachtig.
Bakblik
07-02-2025 om 20:58
Poezie schreef op 07-02-2025 om 20:41:
[..]
Die is goed! Het ging erom dat ze wilden dat die bouwvakkers beter hun best gingen doen. Niet omdat ze zo'n medelijden met ze hadden.
Met even een kop koffie een vriendelijk woord en een koekje zijn de meeste van die jongens blij en doen ze net een tandje harder hun best om het binnen de aangenomen tijd ook echt netjes te krijgen.
Voor het herstraten van de hele straat krijgen ze bijvoorbeeld 40 uur en dat is hard doorwerken. En op vrijdag wordt het klap maar neer die tegels als het legt is het goed. Met een kop koffie vlakken ze het net wat beter uit en maken ze het af als het 40 uur en tien minuten wordt dan doen ze dat voor je.
Koffie en koek is HET smeermiddel voor dit soort werk.
Edit: Dan zitten ze niet 10 minuten voor einde werktijd in de auto naar maken het nog even netjes af.
Auwereel
07-02-2025 om 21:58
Bakblik schreef op 07-02-2025 om 19:25:
[..]
Als jij mijn buurvrouw zou zijn dan weet ik wanneer je werkt en dan doe ik die koffie/koek/soep.
Het maakt niet zoveel uit wie het doet als er maar iemand in de straat die jongens wat lekkers geeft.
Al woon ik in een straat van vriendelijke pensioenado's, kennelijk is niemand op het idee gekomen, of was de koffie te slap, want hier is de stoep behoorlijk ongelijk sinds de twee glasvezelbedrijven om de beurt de stoep hebben opengehaald en weer dichtgegooid.En er is ook een stuk de wijk uit, waar geen huizen aan staan, daar moet je echt goed opletten waar je je voeten zet. En ongevaarlijk is het niet.
https://www.veiligheid.nl/kennisaanbod/onderzoek/voetgangersongevallen
Ik weet niet of de gemeente bij meldingen over de scheve stoep dit weer kan doorschuiven naar de kabelbedrijven, maar ik zie niets met mijn melding gebeuren.
En dit is ontopic, want ik erger me groen en geel als ik daar wandel.
Rogue
07-02-2025 om 22:02
ik wordt een beetje schijtziek van ''ovpay'' nadat ze de oplaadpunten op de haltes onklaar hebben gemaakt zijn nu de kleine oplaadpuntjes bij de supermarkten aan de beurt..
ik wil gewoonverdomme met mijn ov-chipkaart reizen en niet steeds met mijn pinpas of telefoon inchecken, heft van de tijd doen die apparaatjes het niet en tis al duur genoeg
misschien toch maar gaan investeren in een fatbike
Tuinfluiter
07-02-2025 om 22:12
Poezie schreef op 07-02-2025 om 20:22:
[..]
Waarom? Die gasten krijgen gewoon betaald voor hun werk.
Meestal is er voor dit soort klussen geen bouwkeet en verse koffie. Ze kunnen ook niet naar een kantine voor een betaalbaar bakkie. Dus als je thuis bent als er bv straten makers in je straat bezig zijn geef je ze een bakkie en een koekje.
En om in de geest van de topic titel te blijven ik erger mij aan het dedain wat spreekt uit het gebruik van het woord gebruik die gasten.
Poezie
07-02-2025 om 22:54
Tuinfluiter schreef op 07-02-2025 om 22:12:
[..]
Meestal is er voor dit soort klussen geen bouwkeet en verse koffie. Ze kunnen ook niet naar een kantine voor een betaalbaar bakkie. Dus als je thuis bent als er bv straten makers in je straat bezig zijn geef je ze een bakkie en een koekje.
En om in de geest van de topic titel te blijven ik erger mij aan het dedain wat spreekt uit het gebruik van het woord gebruik die gasten.
Jij doet het overduidelijk uit medelijden, anderen in dit topic doen het omdat ze er voordeel uithalen. Toen ze hier in de buurt de huizen aan het renoveren waren in de hitte heb ik ze koude limonade gebracht. Ook de postbezorger krijgt wat van mij met extreem weer. Ik deed dat niet om er voordeel uit te halen maar omdat ik dacht dat ze dat wel lekker zouden vinden. Als je mijn punt nou nog niet snapt ligt dat niet aan mij.
Poezie
07-02-2025 om 22:56
mut schreef op 07-02-2025 om 22:18:
zonnepaneel werkers zouden vandaag om 8 uur komen, ze waren er al om 7.00.
Dat is balen zeg. Hier wachten ze meestal in de auto als ze te vroeg zijn. Als ik dan al wel in de kleren ben roep ik ze wel binnen.
Herfstappeltaart
07-02-2025 om 23:00
Poezie schreef op 07-02-2025 om 22:54:
[..]
Jij doet het overduidelijk uit medelijden, anderen in dit topic doen het omdat ze er voordeel uithalen. Toen ze hier in de buurt de huizen aan het renoveren waren in de hitte heb ik ze koude limonade gebracht. Ook de postbezorger krijgt wat van mij met extreem weer. Ik deed dat niet om er voordeel uit te halen maar omdat ik dacht dat ze dat wel lekker zouden vinden. Als je mijn punt nou nog niet snapt ligt dat niet aan mij.
Medelijden? Ik noem dat medemenselijkheid. Ik doe het zeker niet om er voordeel uit te halen. Het is gewoon: ik ben aardig voor hen, zij zijn aardig voor ons. That's it. Normale, vriendelijke omgangsvormen. En inderdaad, ze doen hun werk dan net met wat meer plezier en inzet denk ik zo. En gelijk hebben ze.
FaithfulDuck87
07-02-2025 om 23:04
Poezie schreef op 07-02-2025 om 22:56:
[..]
Dat is balen zeg. Hier wachten ze meestal in de auto als ze te vroeg zijn. Als ik dan al wel in de kleren ben roep ik ze wel binnen.
en dan krijgen ze een bakje koffie?
Tuinfluiter
08-02-2025 om 08:31
Poezie schreef op 07-02-2025 om 22:54:
[..]
Zeker niet uit medelijden. Voor mij is een bak koffie geven gewoon normaal.
Hemke
08-02-2025 om 09:31
ik erger mij aan een knikkerpot tegel, midden in het trottoir.
Weer een enkelverzwikt, de rotdingen zijn niet eens goed zichtbaar en waarom op zo een idiote plek.