Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Bij mij is misschien wel een jaar geleden een kabel onder de straat doorgetrokken. Aan beide kanten stak er een oranje kabel van 1 meter lengte uit de grond. Rood-wit hek bijgeplaatst en een jaar lang niets aan gedaan!  Nu hebben ze er weer een paar meter aan vast gemaakt.   Kunnen we er voorlopig weer even tegen.....       !

Auwereel schreef op 07-02-2025 om 11:41:

[..]

Maar als je niet thuis bent als ze je straat open leggen, omdat je op je werk zit, is het goed alles weer schots & scheef terug te leggen omdat er niemand met koffie en koek kwam?

Nee natuurlijk niet. Dat heb ik toch nergens gesuggereerd?

Poezie schreef op 07-02-2025 om 11:48:

[..]

Goeie, ik ga in het vervolg ook mijn werk slecht doen als ik geen koffie en koeken krijg.

Wat een flauwekul. Dat is niet wat wordt gezegd hè. Ik vind dit soort reacties nogal kinderachtig eigenlijk.

Herfstappeltaart schreef op 07-02-2025 om 13:32:

[..]

Wat een flauwekul. Dat is niet wat wordt gezegd hè. Ik vind dit soort reacties nogal kinderachtig eigenlijk.

Dit is precies wat er wordt gezegd. Als je ze koffie en koeken geeft leveren ze beter werk af.

Dat mijn lieve retro-roze waterkoker is gaan lekken, en er is een M van de merknaam afgevallen 😔. Hij is al vijf jaar oud, maar toch…

En dat de fluittoon in de gang voor mijn huis vandaag 10 keer harder is. Ik word er helemaal gek van!! Mijn buren uiteraard ook.
Ik heb nu vanmorgen de contactpersoon gepasseerd en heb rechtstreeks met de verhuurder gebeld. Zij zeggen dat ze vandaag (pas) de bevestiging van reparatie hebben ontvangen.
Dus dat gaat nog even duren….

Dat de lol er bij receptenwebsites zo af is. Als ik een recept zoek met ingredient X dan google ik dat en open een paar tabbladen. Maar bij elke site moet je eerst de cookiemelding wegklikken, dan komt er een pop-up of je je wil aanmelden bij de nieuwsbrief, dan een speciale aanbieding voor het kookboek van die auteur, en als dat allemaal weggeklikt is moet je eerst door een eindeloos ouwehoerverhaal heenscrollen. "Dit recept maakte mijn oma altijd blabla bla en nu heb ik een eigen variant bedacht blabla en mijn kinderen zijn hier dol op blabla bla. Wist je dat ingredient X eigenlijk heel gezond is blablabla en dat er heel veel antioxidanten in zitten blablabla ".

Laat maar.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-02-2025 om 14:09

Ginevra schreef op 07-02-2025 om 14:07:

Dat de lol er bij receptenwebsites zo af is. Als ik een recept zoek met ingredient X dan google ik dat en open een paar tabbladen. Maar bij elke site moet je eerst de cookiemelding wegklikken, dan komt er een pop-up of je je wil aanmelden bij de nieuwsbrief, dan een speciale aanbieding voor het kookboek van die auteur, en als dat allemaal weggeklikt is moet je eerst door een eindeloos ouwehoerverhaal heenscrollen. "Dit recept maakte mijn oma altijd blabla bla en nu heb ik een eigen variant bedacht blabla en mijn kinderen zijn hier dol op blabla bla. Wist je dat ingredient X eigenlijk heel gezond is blablabla en dat er heel veel antioxidanten in zitten blablabla ".

Laat maar.

Reclame ed, ja zal zijn omdat het hun werk is/verdienmodel. De ellenlange verhalen vind ik idd ook erg irritant. Ik heb een eigen blog ook met recepten, maar ik doe dat dus idd niet. Omdat ik er zelf zo'n hekel aan heb. 

Oh ja dat gezever inderdaad op die websites. 

Herfstappeltaart schreef op 07-02-2025 om 11:09:

[..]

Dat doe ik ook altijd. Jaren geleden hebben we hier met heel de wijk in een grote renovatie gezeten en ik zorgde altijd voor koffie met koekjes e.d. Ze kwamen hier allemaal lunchen op den duur en ze hebben alles keurig en zonder beschadigingen voor ons verbouwd. Daarbij vind ik het ook een normale, vriendelijke manier om de bouwvakkers/werklieden rond of in je huis te behandelen.

Toen onze flat gerenoveerd werd zette ik een hele week koffie en thee met een stroopwafel of andere koek voor de bouwvakkers.  2x per dag koffiedrinken met 10 stoere mannen.

Als dank hebben ze toen als extraatje onze badkamer en toilet opnieuw betegeld.

Helaas zat ik zelf om 08:00 op de fiets naar het werk, dus geen koffie en koeken. Ik ga als ik om half vijf thuis ben, kijken hoe het er bij ligt. Wat ik wel gek vindt, ze hebben geen keet of dixi bij zich, dus waar ze koffie drinken of naar het toilet gaan, geen idee. Het zijn allemaal Oosteuropeanen en eentje spreekt Nederlands begreep ik van mensen verderop in de straat. Dus ik hoop voor ze dat ze iig minimumloon krijgen...

Laat maar.

ik kwam een keer een reel hierover tegen.. schijt iritant idd.

gelukkig staan bij sommige ''jump to recipe'' scheelt een hoop ergenis 

Poezie schreef op 07-02-2025 om 13:56:

[..]

Dit is precies wat er wordt gezegd. Als je ze koffie en koeken geeft leveren ze beter werk af.

Nee, ze leveren niet beter werk af, ze willen net een stapje extra doen 

Poezie schreef op 07-02-2025 om 13:56:

[..]

Helemaal niet wat wordt gezegd. Je kweekt gewoon een beetje goodwill door mensen aardig te behandelen. Wanneer doe jij een stapje harder: als je aardig behandeld wordt of als je opdrachten toegesnauwd krijgt?

Chiquita schreef op 07-02-2025 om 16:13:

[..]

Nee, ze leveren niet beter werk af, ze willen net een stapje extra doen

Precies dit.

Laat maar.

Ik snap je ergernis helemaal.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.