Huiskamer
Nikki1973
04-02-2025 om 13:52
Aan de planning van de onderhoudsmonteur voor ketelonderhoud. Je kunt of tussen 0800-1200 of tussen 1230-1700 een afspraak maken, waardoor je dus een heel dagdeel moet wachten. De vorige keer werd er iets na 16u afgebeld omdat de monteur ziek was. Kan gebeuren maar wel erg irritant.
Nu zit ik weer te wachten en hopen dat ie wel komt.
Klein leed maar toch.
HAHA!wait..what
04-02-2025 om 13:59
Yumi schreef op 04-02-2025 om 11:57:
Waarom is het zo moeilijk om een afspraak te maken met een fysiotherapeut? Alles zit vol, de meeste mailen/bellen niet terug en als ze dat doen dan hebben ze geen tijd.
Tot 3 jaar geleden geen problemen met afspraken, mede omdat ik al lang bij die fysio kwam. Sinds mijn verhuizing, lijkt het niet meer te lukken.
Eindelijk een fysio gevonden en kan vrijdag terecht, de pijn straalt vanaf mijn rug door tot in mijn voeten, slapeloze nachten en misslijk van vermoeidheid en pijn.
Er ontstaat (langzaam) een tekort aan fysiotherapeuten. Er gaan er echt veel het vak uit. Dit (mede) omdat het zo'n beetje de slechtst betaalde HBO baan is terwijl er een best hoge werkdruk is. Veel onbetaalde administratie wat er bij komt kijken en veel verplichte scholingen naast het werk etc..
Maar wel slecht dat je niet terug wordt gebeld. Ik werk als secretaresse bij een fysiopraktijk en wij zitten er altijd heel strak bovenop dat iedereen diezelfde dag wordt gebeld en het liefst ook zo snel mogelijk ingepland wordt. Houden ook een lijstje bij met mensen die al een afspraak hebben staan maar die we bij uitval bellen als er eerder een plek vrij komt etc
Sterkte met je klachten. Hopelijk ben je er snel vanaf.. Klinkt echt niet fijn
Grindelwald
04-02-2025 om 14:12
Nikki1973 schreef op 04-02-2025 om 13:52:
Aan de planning van de onderhoudsmonteur voor ketelonderhoud. Je kunt of tussen 0800-1200 of tussen 1230-1700 een afspraak maken, waardoor je dus een heel dagdeel moet wachten. De vorige keer werd er iets na 16u afgebeld omdat de monteur ziek was. Kan gebeuren maar wel erg irritant.
Nu zit ik weer te wachten en hopen dat ie wel komt.
Klein leed maar toch.
Ha ha ik vind dit geen klein leed hoor. Maar inderdaad heel erg irritant.
kerst
04-02-2025 om 14:16
Op zoek naar inktcartridge Canon Pixma Mp 160, en printer geeft al maanden aan dat de cartridge leeg is. Maar nu moet ik toch een nieuwe, want hij spuugt afdrukken met vlekken uit. En ik heb de printer nu net eens nodig natuurlijk..
En ik heb enorm zin in chocolade, maar vanmorgen al drie stukken gehad. En anders moet ik straks misschien nog meer medicijnen slikken tegen die vervelende hoge bloeddruk.
Nikki1973
04-02-2025 om 14:19
Grindelwald schreef op 04-02-2025 om 14:12:
[..]
Ha ha ik vind dit geen klein leed hoor. Maar inderdaad heel erg irritant.
Ach er zijn ergere dingen, maar het is wel zwaar irritant. En de verwarming kan nog niet aan dus zit in de kou.
Wel met twee kaartjes voor de try out van oudejaarsconference van Peter Pannekoek gescoord.
Yumi
04-02-2025 om 14:25
HAHA!wait..what schreef op 04-02-2025 om 13:59:
[..]
Er ontstaat (langzaam) een tekort aan fysiotherapeuten. Er gaan er echt veel het vak uit. Dit (mede) omdat het zo'n beetje de slechtst betaalde HBO baan is terwijl er een best hoge werkdruk is. Veel onbetaalde administratie wat er bij komt kijken en veel verplichte scholingen naast het werk etc..
Maar wel slecht dat je niet terug wordt gebeld. Ik werk als secretaresse bij een fysiopraktijk en wij zitten er altijd heel strak bovenop dat iedereen diezelfde dag wordt gebeld en het liefst ook zo snel mogelijk ingepland wordt. Houden ook een lijstje bij met mensen die al een afspraak hebben staan maar die we bij uitval bellen als er eerder een plek vrij komt etc
![]()
![]()
Fijn dat jij wel terug belt. Ik heb er alle begrip voor als het druk is en ze niet meteen kunt opnemen, maar zit je vol, zet dan op website/antwoordapparaat, vanwege drukte nemen wij geen nieuwe patiënten aan.
Tijd geleden hoorde ik dat voor de administratie tijd afging van mij afspraak. Intake + behandeling zou 'n uur duren maar kon na 35 min naar huis, de rest was voor de administratie. Omdat die therapeut voor de 2de behandeling niet op kwam dagen, en niet terugbelde ben ik niet meer terug geweest.
Bedankt voor je reactie!
amarna
04-02-2025 om 15:01
Op weg naar en terug van mn koorrepetitie gisteren kom ik met stadsbus langs Ahoy waar nu het ABN-AMRO tennistoernooi is.
Staan er half in de bussluis bij het busstation 2 buitenlandse auto's geparkeerd. Bestuurders nergens te bekennen. Alle bussen bij het busstation moesten met veel gemanouvreer een andere route kiezen. Dientengevolge kwam ik 3 kwartier te laat. Op de terugweg weer een auto daar! Deze keer gelukkig met bestuurder. Er staat toch echt een verkeersbord met verboden in te rijden!
Rogue
04-02-2025 om 15:49
HAHA!wait..what schreef op 04-02-2025 om 13:59:
[..]
![]()
![]()
dat niet alleen, ook het uitvoeren van massages eist zijn tol.
mijn fysio vertelde dat hij soms klachten heeft, dus hij heeft een vaste dag waarop hij geen afspraken neemt maar zich bezig houd met andere dingen.
administratie idd, maar hij neemt ook vaker manager taken op zich.
mijn neef is ook fysiotherapeut maar die is in jaren 90 uitgeweken naar het buitenland omdat er toen veel vraag was naar fysio's.
SuzyQFive
04-02-2025 om 16:40
Koko67 schreef op 04-02-2025 om 12:59:
ik erger mij aan het dedain en de arrogantie hoe er in een Topic op Viva geschreven wordt over leraren en de Pabo opleiding. Geen wonder dat er steeds minder mensen in het onderwijs willen. Je doet het nooit goed en de dames op Viva weten veel beter hoe het allemaal moet. Geen een van deze dames staat daadwerkelijk voor de klas. Maar oh, wat weten ze goed dat het waardeloos is.
Dan ben ik blij daar niet meer te zitten… Ik word daar echt boos om. Onderwijs zit in je ❤️.
Yumi
04-02-2025 om 16:55
Rogue schreef op 04-02-2025 om 15:49:
[..]
dat niet alleen, ook het uitvoeren van massages eist zijn tol.
mijn fysio vertelde dat hij soms klachten heeft, dus hij heeft een vaste dag waarop hij geen afspraken neemt maar zich bezig houd met andere dingen.
administratie idd, maar hij neemt ook vaker manager taken op zich.
mijn neef is ook fysiotherapeut maar die is in jaren 90 uitgeweken naar het buitenland omdat er toen veel vraag was naar fysio's.
Zou dat de reden zijn dat de nieuwe generatie fysiotherapeuten niet meer wil masseren? Dat kreeg ik te horen tijdens de intake, paar vragen 4 oefeningen en ik stond binnen 35 min buiten rest was administratie.(afspraak van 'n uur)
Op mijn vraag waarom hij niet eerst mijn rug los maakte dmv massage, zei hij niet te masseren dat had geen nut, terwijl hij aangaf dat ik helemaal vast zat. Zijn collega die ik sprak toen hij bij de 2de afspraak niet kwam opdagen, vertelde dat ze in sommige opleiding een hands off visie hadden en er niet meer gemasseerd wordt.
SuzyQFive
04-02-2025 om 17:51
Yumi schreef op 04-02-2025 om 16:55:
[..]
Zou dat de reden zijn dat de nieuwe generatie fysiotherapeuten niet meer wil masseren? Dat kreeg ik te horen tijdens de intake, paar vragen 4 oefeningen en ik stond binnen 35 min buiten rest was administratie.(afspraak van 'n uur)
Op mijn vraag waarom hij niet eerst mijn rug los maakte dmv massage, zei hij niet te masseren dat had geen nut, terwijl hij aangaf dat ik helemaal vast zat. Zijn collega die ik sprak toen hij bij de 2de afspraak niet kwam opdagen, vertelde dat ze in sommige opleiding een hands off visie hadden en er niet meer gemasseerd wordt.
Ja, vind ik redelijk stom eigenlijk. Mijn fysio doet het nog wel maar ook veel dry needling.
Yumi
04-02-2025 om 18:06
SuzyQFive schreef op 04-02-2025 om 17:51:
[..]
Ja, vind ik redelijk stom eigenlijk. Mijn fysio doet het nog wel maar ook veel dry needling.
Hartstikke stom
Ben die oefeningen gaan doen terwijl ik me nauwelijks kon bewegen en dat heeft het er niet bepaald beter opgemaakt.
1 keer dry needling gehad, nooit meer
Koettie
04-02-2025 om 20:07
Eerste echte verbouwingtegenvaller. De hele vloer moet geëgaliseerd worden, hebben er een kamertje uitgesloopt en hoogteverschil is iets van 2cm op een paar plekken. Net eerste offerte binnen van werkspot... 4500-5000 euro.
Hoop dat de rest wat milder is maar vrees ervoor. Kan het zelf doen maar net helemaal ingelezen en filmpjes gekeken en het is enorm veel gedoe en kan dan niet in de planning die ik voor ogen had want heb vriend nodig en nog wat mensen om te helpen en vriend gaat op vakantie. Flinke domper iig, ben er chagrijnig en gestresst van.
Loulou39
04-02-2025 om 20:43
Ik erger me aan het luchtfiltersysteem voor mijn huis. Het maakt nu al meer dan een week een hoge fluittoon, het ene moment harder dan het andere.
Ik heb er uiteraard melding van gemaakt, er is iemand langsgekomen en die heeft de klacht bevestigd.
Maar als ik nu vraag wanneer er iemand het gaat repareren (alles gaat via de chat) krijg ik totaal geen reactie meer van die contactpersoon.
Ik begin echt wanhopig te worden, ik lig wakker van dat geluid, kan me overdag niet concentreren door die hoge toon, en heb dus geen idee hoe lang dit gaat duren..
Rogue
05-02-2025 om 09:55
Yumi schreef op 04-02-2025 om 16:55:
[..]
Geen idee, de keren dat ik bij de fysiotherapeut kom, werd het altijd los gemasseerd. ( heb ook rugklachten)
Een keer is mijn rug zelfs gekraakt maar dat vond ik niet prettig dus dat is van de baan.
mijn fysio zei dat hij het vaak avonds dan in zijn handen en schouders begon te voelen.
Want hij moet vaak redelijk wat kracht zetten.
Ben de eerste 2 dagen altijd beurs 🥴