Huiskamer
Koettie
31-01-2025 om 09:57
Kan me niet herinneren dat ik ooit griep gehad heb. Of überhaupt koorts. Maar hoor 't nu zoveel dat ik denk dat dit misschien die ene keer gaat worden.
Netherfield
31-01-2025 om 11:12
Ik erger me aan mezelf. Probeer mezelf aan het werk te schoppen maar het lukt nog niet echt. Grrrrr
Herfstappeltaart
31-01-2025 om 11:29
Aan mijn man die soms zó star kan zijn in de omgang met de kleinkinderen. Màn ze zijn vier en vijf 
Dolfje
31-01-2025 om 11:31
Broodjebrie schreef op 31-01-2025 om 09:44:
[..]
Ja er heerst van alles dus dat heeft weinig zin inderdaad. Maar heeft het wel zin om te gaan werken dan, als je nog zo moet hoesten?
Of ik nu wel of niet werk hoesten doe ik toch. Dan heb ik tenminste afleiding.
oudmaarnognietkoud
31-01-2025 om 11:46
Dolfje schreef op 31-01-2025 om 08:37:
[..]
Nou niet echt. Ik zei tegen man " vanavond ga jij op de bank want morgen moet ik werken "
Het is meer dan 5 jaar geleden dat ik zo heb moeten hoesten. Huisarts bellen heeft geen zin, die zegt " kom over 2/3 weken maar terug als het dan nog is "
Nou in dat soort gevallen vroeg ik wat codeïnetabletjes alleen voor de nacht. Goed slapen is ook belangrijk voor je herstel.
Ginevra
31-01-2025 om 13:06
Aan telefonische afspraken met artsen. Ik zou om 10.15 gebeld worden, en ik wacht nog steeds. Ik heb de poli gebeld: tja storing dit, computer dat, en ik zou echt wel gebeld worden maar dat kan de hele dag nog duren. Maar als u boodschappen moet doen, dan neemt u de telefoon toch gewoon mee? Alsof ik middenin de Albert Heijn mijn medische zaken wil bespreken.
Dat er een enkele keer eens storing kan zijn snap ik, dat is overmacht. Maar ik ben met alle medische afspraken werkelijk nog nooit minder dan een uur afwijkend van het afgesproken tijdstip gebeld. Spreek dan geen tijd af als je geen flauw idee hebt hoe laat je gaat bellen, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Van patienten wordt immers ook geëist dat ze op tijd zijn en op tijd communiceren, en dat zijn ook mensen die roosters en klassen en verplichtingen en computerstoringen hebben.
lientje69
31-01-2025 om 15:08
Lekke band en ik kreeg die stomme wielbouten niet los. Ik kan in 10 minuten een wiel verwisselen. Maar dan moet ik die €## moeren wel los krijgen. Dik een uur aan het medderen geweest. Uiteindelijk een langskomende knul gevraagd. Die had er ook behoorlijk moeite mee maar kreeg ze los na 5 minuten. Toen had ik het zo gefixt uiteraard.
Herfstappeltaart
31-01-2025 om 16:30
Ginevra schreef op 31-01-2025 om 13:06:
Aan telefonische afspraken met artsen. Ik zou om 10.15 gebeld worden, en ik wacht nog steeds. Ik heb de poli gebeld: tja storing dit, computer dat, en ik zou echt wel gebeld worden maar dat kan de hele dag nog duren. Maar als u boodschappen moet doen, dan neemt u de telefoon toch gewoon mee? Alsof ik middenin de Albert Heijn mijn medische zaken wil bespreken.
Dat er een enkele keer eens storing kan zijn snap ik, dat is overmacht. Maar ik ben met alle medische afspraken werkelijk nog nooit minder dan een uur afwijkend van het afgesproken tijdstip gebeld. Spreek dan geen tijd af als je geen flauw idee hebt hoe laat je gaat bellen, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Van patienten wordt immers ook geëist dat ze op tijd zijn en op tijd communiceren, en dat zijn ook mensen die roosters en klassen en verplichtingen en computerstoringen hebben.
O verschrikkelijk. Ik heb een keer op een uitslag van een belangrijke test de héle dag zitten wachten. Ik zou om half twaalf gebeld worden en dat werd na vijven. Ze had het druk gehad. Ik kan daar best begrip voor opbrengen maar het ging bij mij ook om een ernstige ziekte. Dat belletje was echt twee minuten werk geweest.
Auwereel
31-01-2025 om 18:10
Auwereel schreef op 26-01-2025 om 16:50:
Normaal zijn er merels, koolmeesjes en een roodborstje in mijn tuin. Ook duif, halsbandparkieten en kauw komen wel eens langs. Maar vandaag met mijn vogeltel-halfuurtje in mijn tuin geen enkele vogel gezien! Wel overvliegend, maar dat telt niet.
Bij mijn wandeling wel vogels gezien, zelfs koperwieken en er wist ee één op de foto te zetten .Maar dat is mijn tuin niet en ik wil tellen in mijn eigen tuin!
Vanmorgen in één oogopslag 4 verschillende soorten vogels in mijn tuin gezien, koolmeesjes, roodborstje, stadsduif, merel. Waar waren jullie nou, jongens?
FaithfulDuck87
31-01-2025 om 18:17
Auwereel schreef op 31-01-2025 om 18:10:
[..]
Vanmorgen in één oogopslag 4 verschillende soorten vogels in mijn tuin gezien, koolmeesjes, roodborstje, stadsduif, merel. Waar waren jullie nou, jongens?
die wisten dat de vogeltelling was.....
kerst
31-01-2025 om 18:27
lientje69 schreef op 31-01-2025 om 15:08:
Lekke band en ik kreeg die stomme wielbouten niet los. Ik kan in 10 minuten een wiel verwisselen. Maar dan moet ik die €## moeren wel los krijgen. Dik een uur aan het medderen geweest. Uiteindelijk een langskomende knul gevraagd. Die had er ook behoorlijk moeite mee maar kreeg ze los na 5 minuten. Toen had ik het zo gefixt uiteraard.
Knap hoor, ik doe je het niet na
lientje69
31-01-2025 om 19:05
kerst schreef op 31-01-2025 om 18:27:
[..]
Knap hoor, ik doe je het niet na
Is geen hogere wiskunde hoor. Alleen het loskrijgen van de wielbouten is meestal het ergste.
Maar dank je voor het compliment. 😘
Netherfield
31-01-2025 om 21:54
Voor de hoesters die niet op de bank willen slapen: 2 tabletjes Noscapect doet bij mij wonderen. Zonodig na 4 uur herhalen.
Neweve
31-01-2025 om 21:58
Herfstappeltaart schreef op 31-01-2025 om 16:30:
[..]
O verschrikkelijk. Ik heb een keer op een uitslag van een belangrijke test de héle dag zitten wachten. Ik zou om half twaalf gebeld worden en dat werd na vijven. Ze had het druk gehad. Ik kan daar best begrip voor opbrengen maar het ging bij mij ook om een ernstige ziekte. Dat belletje was echt twee minuten werk geweest.
Ik werk samen met artsen en juist doordat het belletje 2 minuten werk is zien ze een telefonisch consult als "lekker flexibel" en "kan tussendoor als ik tijd heb".
Inmiddels hebben we de exacte afspraaktijd uit de brief gehaald en zeggen benoemen we alleen dagdeel. Dan zijn er ook minder verwachtingen.
Koettie
31-01-2025 om 22:26
Morgen hoop op de planning met naar de bouwmarkt en klussen maar vriend is door zn rug gegaan. Arme vent en onhandig. Qua timing.