Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

aan mijn broer die zijn telefoon leeg of uit heeft. Ik maak vreselijke zorgen als ik dagen niks hoor terwijl we normaal dagelijks appen. Ik ben steeds bang dat hij dood ligt en dit keer echt te ver gegaan is of het lichaam nee zegt. 

Moederkareltje schreef op 28-01-2025 om 14:28:

aan mijn broer die zijn telefoon leeg of uit heeft. Ik maak vreselijke zorgen als ik dagen niks hoor terwijl we normaal dagelijks appen. Ik ben steeds bang dat hij dood ligt en dit keer echt te ver gegaan is of het lichaam nee zegt.

Lekker de Top 1000 van de 80's op staan. Hartstikke leuk alleen vinden ze het soms nodig om een luisteraar op te bellen omdat diegene een bepaald nummer heeft gekozen. Ik weet dat ik niet voor anderen kan spreken maar volgens mij interesseert het niemand wat Aukje uit Schubbekuttenveen op dit moment aan het doen is en waarom zij dat nummer heeft gekozen.

Hier ook ziek, getver!

Moederkareltje schreef op 28-01-2025 om 14:28:

Waarschijnlijk woon je niet in zijn buurt, waardoor je er niet zomaar langs kunt rijden. Ken je misschien een van zijn vrienden, die kunnen gaan kijken? En anders de politie bellen, als je dagelijks contact hebt en je zoveel zorgen maakt  

Yumi schreef op 28-01-2025 om 16:32:

[..]

Waarschijnlijk woon je niet in zijn buurt, waardoor je er niet zomaar langs kunt rijden. Ken je misschien een van zijn vrienden, die kunnen gaan kijken? En anders de politie bellen, als je dagelijks contact hebt en je zoveel zorgen maakt

Ja hij woont aan de andere kant van het land. Ik was inderdaad al van plan mijn vader langs te sturen als ik vanavond nog niks hoor. Ik heb ook weleens zijn huisarts langsgestuurd. Het gebeurd vaker die radiostilte maar eens is toch de laatste keer met zo achterlijk veel liter wodka naast je bed denk ik dan..

Moederkareltje schreef op 28-01-2025 om 16:50:

[..]

Ja hij woont aan de andere kant van het land. Ik was inderdaad al van plan mijn vader langs te sturen als ik vanavond nog niks hoor. Ik heb ook weleens zijn huisarts langsgestuurd. Het gebeurd vaker die radiostilte maar eens is toch de laatste keer met zo achterlijk veel liter wodka naast je bed denk ik dan..

Begrijp je zorgen, hoop dat je vader langs kan gaan. 

teveel….ik heb Buikpijn,ben ongesteld, amper geslapen door de pijn had 2 paracetamol ingenomen maar die helpen opeens niet 

tis maar goed dat ik nergens heen hoef & alleen thuis ben. Want ik ben loei chagerijnig 

Aan mezelf. Ik heb nog stapels werk liggen, die ik aan het inhalen ben op mijn vrije dag. Ik wil graag een ommetje maken, maar het is hier overal zo verschrikkelijk nat door al dat geregen, dat ik meteen weer wandelbroek en wandelschoenen aan moet trekken en daar heb ik niet zo'n zin in. Ik kan niet beslissen waar ik dan ga wandelen. Beslissingen maken is niet mijn sterkste kant.

Bellebelle schreef op 29-01-2025 om 09:41:

Aan mezelf. Ik heb nog stapels werk liggen, die ik aan het inhalen ben op mijn vrije dag. Ik wil graag een ommetje maken, maar het is hier overal zo verschrikkelijk nat door al dat geregen, dat ik meteen weer wandelbroek en wandelschoenen aan moet trekken en daar heb ik niet zo'n zin in. Ik kan niet beslissen waar ik dan ga wandelen. Beslissingen maken is niet mijn sterkste kant.

Gewoon de deur uit lopen en links af slaan, als je eenmaal onderweg bent weet je vanzelf waar je heen wilt. Of niet, dan heb je het geprobeerd en loop je weer terug.

Schoondochter schreef op 29-01-2025 om 09:42:

[..]

Gewoon de deur uit lopen en links af slaan, als je eenmaal onderweg bent weet je vanzelf waar je heen wilt. Of niet, dan heb je het geprobeerd en loop je weer terug.

Ha, ha, ja, dat is een goede. Is een beetje saai, want ik ken de omgeving van mijn huis erg goed, maak veel ommetjes, daarom wilde ik nu even de natuur in.

Bellebelle schreef op 29-01-2025 om 09:41:

Ik maak dan een stadswandeling of kies een park. Nu heb ik wel het geluk dat ik bij een stadswandeling een stuk over de kade langs de rivier met mooi uitzicht kan lopen.

Tuinfluiter schreef op 29-01-2025 om 09:59:

[..]

Ik maak dan een stadswandeling of kies een park. Nu heb ik wel het geluk dat ik bij een stadswandeling een stuk over de kade langs de rivier met mooi uitzicht kan lopen.

Dat is inderdaad wel een goed idee. Ik leg de lat iets te hoog, merk ik zelf. Het in ieder geval droog. 

Moederkareltje schreef op 28-01-2025 om 16:50:

[..]

Moederkareltje, hoe gaat het weet je al iets meer?

Yumi schreef op 29-01-2025 om 12:27:

[..]

Moederkareltje, hoe gaat het weet je al iets meer?

Ja, hij is weer boven water, kreeg vannacht weer bericht. Zijn telefoon was nat geworden zei die dus dan moet die eerst drogen voor hij weer kan opladen. Hij knoeit veel als hij dronken is... mijn vader wilde nog niet langs. Die probeer afstand van de kopzorgen te houden. Hij zegt: "die jongen wilt niet geholpen worden. Zolang hij dat niet wil moet je het loslaten moederkareltje. Hij komt wel weer boven water. Ooit komt hij misschien tot inkeer."  Ik kan het niet loslaten want ik voel het alsof ik een zelfmoord in slowmotion aan het bekijken ben vanaf de eerste rang. En als hij dood valt in een van deze jaren voel ik mij schuldig dat ik hem niet heb tegengehouden of toch met geweld in een kliniek geduwd heb.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.