Huiskamer
Chiquita
26-01-2025 om 10:34
Yumi schreef op 25-01-2025 om 23:27:
Wat een vreselijk irritant takkewerk is het overzetten van het hele zooitje op een nieuwe mobiel
Waarom neemt hij niet alle apps over, waardoor ik ze opnieuw moet installeren en daardoor gegevens kwijt ben? Waaronder mijn whatsapp contacten/gesprekken
![]()
Waarom heeft de gebruiksaanwijzing 131 bladzijdes?
Tijdens aanschaf kreeg ik de vraag is u oude telefoon ook van Samsung, dan gaat het overzetten heel simpel, niet dus. En ja ik weet dat ik er inmiddels geen touw meer aan kan vastknopen omdat ik de weg kwijt ben tussen mijn Microsoft- google account, en Samsung IDDat er zoveel vragen worden gesteld waarvan ik niet eens weet wat ze bedoelen
![]()
Moet morgen ook nog terug, omdat er tegenwoordig alleen een kabeltje en geen blokje meer standaard bij zit voor het opladen. Verkoper dacht dat ik het oude blokje wel kon gebruiken, dat past niet...
OOh?? Ik ben net afgelopen jaar van Samsung naar een Google mobiel overgestapt, ik hikte er ook beetje tegenaan want had Samsung al paar jaar. Echter, zonder kabeltje, naast elkaar leggen gingen alle apps over, alleen bankpas moest opnieuw gescand worden.
Bij een bekende winkel met M markt zetten ze voor zo'n 30 euro alles voor je over
Yumi
26-01-2025 om 10:46
Chiquita schreef op 26-01-2025 om 10:34:
[..]
OOh?? Ik ben net afgelopen jaar van Samsung naar een Google mobiel overgestapt, ik hikte er ook beetje tegenaan want had Samsung al paar jaar. Echter, zonder kabeltje, naast elkaar leggen gingen alle apps over, alleen bankpas moest opnieuw gescand worden.
Bij een bekende winkel met M markt zetten ze voor zo'n 30 euro alles voor je over
Klopt zo gaat dat tegenwoordig, alleen niet alle apps zijn meegekomen. Na opnieuw downloaden en inloggen van sommige apps is nu mijn geschiedenis verdwenen.
Ik hoop dat ik de komende 80 jaar geen nieuwe mobiel meer nodig heb, ik hoef echt niet om de zoveel jaar een nieuwe. Maar bedankt voor de tip 
Loulou39
26-01-2025 om 13:32
Chiquita schreef op 26-01-2025 om 10:34:
[..]
Ook als je je simkaart al in je nieuwe telefoon hebt en er geen simkaart meer in je oude telefoon zit?
Chiquita
26-01-2025 om 13:39
Loulou39 schreef op 26-01-2025 om 13:32:
[..]
Ook als je je simkaart al in je nieuwe telefoon hebt en er geen simkaart meer in je oude telefoon zit?
blijkbaar wel, want mijn simkaart ging de nieuwe telefoon in. Vgm word je door je nieuwe telefoon helemaal begeleid welke stappen je moet doen
Loulou39
26-01-2025 om 13:58
Chiquita schreef op 26-01-2025 om 13:39:
[..]
blijkbaar wel, want mijn simkaart ging de nieuwe telefoon in. Vgm word je door je nieuwe telefoon helemaal begeleid welke stappen je moet doen
Ik koop een tweedehands, die zal naar fabrieksinstellingen gezet worden. Ik hoop dat dat ook zo makkelijk gaat, die van mij is heel oud en doet geen updates meer.
Mijn ergernis is dat ik hier al weken tegenop zie…
Beterlaat2021!
26-01-2025 om 15:10
Een vriendin van mij heeft een refurbished exemplaar gekocht, bij een kleine reparatie-winkel. De gegevens van de oude zijn daar overgezet op de nieuwe, in een uur.
Auwereel
26-01-2025 om 16:50
Normaal zijn er merels, koolmeesjes en een roodborstje in mijn tuin. Ook duif, halsbandparkieten en kauw komen wel eens langs. Maar vandaag met mijn vogeltel-halfuurtje in mijn tuin geen enkele vogel gezien! Wel overvliegend, maar dat telt niet.
Bij mijn wandeling wel vogels gezien, zelfs koperwieken en er wist ee één op de foto te zetten .Maar dat is mijn tuin niet en ik wil tellen in mijn eigen tuin!
Loulou39
26-01-2025 om 17:31
Dat mijn balkonvloer steeds hartstikke groen is, ik poets me suf, maar het blijft steeds heel snel terugkomen
Loulou39
26-01-2025 om 17:31
Beterlaat2021! schreef op 26-01-2025 om 15:10:
Een vriendin van mij heeft een refurbished exemplaar gekocht, bij een kleine reparatie-winkel. De gegevens van de oude zijn daar overgezet op de nieuwe, in een uur.
Dat biedt hoop!
Dolfje
26-01-2025 om 18:41
Slechte ondertiteling.
Wij kijken nu een serie op Prime. Do you like muscle cars. Vertalen ze met spier littekens. En dit is echt al de zoveelste.
Motoren ( bikes)vertalen ze met fietsen.
Kijk als we nu een illegaal gedownloade serie zouden kijken ok maar dit is gewoon officieel.
Nikki1973
26-01-2025 om 18:44
Dolfje schreef op 26-01-2025 om 18:41:
Slechte ondertiteling.
Wij kijken nu een serie op Prime. Do you like muscle cars. Vertalen ze met spier littekens. En dit is echt al de zoveelste.
Motoren ( bikes)vertalen ze met fietsen.
Kijk als we nu een illegaal gedownloade serie zouden kijken ok maar dit is gewoon officieel.
Ik zie ook heel veel spelfouten in de ondertiteling van diverse films/ series. Erg irritant inderdaad.
Hij wilt, dat bestaat gewoon niet …….
Tuinfluiter
26-01-2025 om 18:48
Auwereel schreef op 26-01-2025 om 16:50:
Normaal zijn er merels, koolmeesjes en een roodborstje in mijn tuin. Ook duif, halsbandparkieten en kauw komen wel eens langs. Maar vandaag met mijn vogeltel-halfuurtje in mijn tuin geen enkele vogel gezien! Wel overvliegend, maar dat telt niet.
Bij mijn wandeling wel vogels gezien, zelfs koperwieken en er wist ee één op de foto te zetten .Maar dat is mijn tuin niet en ik wil tellen in mijn eigen tuin!
Ik tel ook altijd maar ik heb het gemist dat het dit weekend was.
Ik zie best veel vogels in mijn tuin maar deze winter wel veel minder mussen.
Beterlaat2021!
26-01-2025 om 19:10
Dolfje schreef op 26-01-2025 om 18:41:
Slechte ondertiteling.
Ik heb die nieuwe serie Gooische Vrouwen bekeken met de ondertiteling aan. Dat is helemaal verschrikkelijk.. Daar is duidelijk geen mens aan te pas gekomen. Namen worden iedere keer anders geschreven en het wemelt van de fouten.
Eigenlijk komisch, maar ook heel triest dat zoiets gebruikt wordt.
Loulou39
26-01-2025 om 19:43
Alleen bij jou even weg of echt verwijderd van het forum? Sowieso gek 🤔
Waarom neemt hij niet alle apps over, waardoor ik ze opnieuw moet installeren en daardoor gegevens kwijt ben? Waaronder mijn whatsapp contacten/gesprekken
Dat er zoveel vragen worden gesteld waarvan ik niet eens weet wat ze bedoelen