Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Gisteren  was er een onderwerp over voorlezen in een nieuwsuitzending, want het was de Landelijke Voorleesdag.  Er werd aan diverse kindertjes gevraagd of ze wel eens voorgelezen werden. Het waren er maar weinig.

Een kindje zei :  Nee, want wij kijken televisie!   

Wat erg!

Beterlaat2021! schreef op 24-01-2025 om 19:14:

Gisteren was er een onderwerp over voorlezen in een nieuwsuitzending, want het was de Landelijke Voorleesdag. Er werd aan diverse kindertjes gevraagd of ze wel eens voorgelezen werden. Het waren er maar weinig.

Een kindje zei : Nee, want wij kijken televisie!

Als mijn 22 jarige dochter koorts heeft: mama, wil je voorlezen?

Yumi schreef op 24-01-2025 om 16:47:

Vanmorgen nieuwe mobiel gekocht omdat mijn oude niet meer kon updaten. Erger me er niet echt aan, maar waarom doen sommige daar zo enthousiast over? Ik heb hem nodig, zie de lol er niet van.

Ik heb ook pas een nieuwe,  mijn oude was 7 jaar oud en het toetsenbord was in het scherm gebrand.  Ik vond um nog prima maar volgens man en kinderen kon het echt niet meer.  Ik vind een nieuwe telefoon noodzakelijk kwaad,  moet alles weer opnieuw zien te vinden, overal nieuwe wachtwoorden voor verzinnen omdat ik die nooit fatsoenlijk ergens bewaar en dus vergeten ben.  Nee, ik word daar ook niet blij van, deze gaat vast ook weer tenminste 7 jaar mee.

Mn stuc meneer wilde perse om 7 beginnen, ben eindelijk een dag vrij van werk en dan alsnog om 6 uur mn bed uit! 

Gatver ik heb keelpijn en voel me ruk. Extra balen want nu kan ik niet naar mijn vader in het ziekenhuis.

Wieder schreef op 24-01-2025 om 22:54:

[..]

Ik heb ook pas een nieuwe, mijn oude was 7 jaar oud en het toetsenbord was in het scherm gebrand. Ik vond um nog prima maar volgens man en kinderen kon het echt niet meer. Ik vind een nieuwe telefoon noodzakelijk kwaad, moet alles weer opnieuw zien te vinden, overal nieuwe wachtwoorden voor verzinnen omdat ik die nooit fatsoenlijk ergens bewaar en dus vergeten ben. Nee, ik word daar ook niet blij van, deze gaat vast ook weer tenminste 7 jaar mee.

Ik had mijn oude het liefst gehouden, zoals jij al schrijft al dat gedoe wat eraan vast hang met wachtwoorden ed. Maar abnamro bankieren kon niet meer vanaf maart vanwege de updates, en dat is wel heel onhandig.

Dolfje schreef op 25-01-2025 om 07:14:

Gatver ik heb keelpijn en voel me ruk. Extra balen want nu kan ik niet naar mijn vader in het ziekenhuis.

Ohh dat is wel heel vervelend, snap dat je hiervan baalt 

Dolfje schreef op 25-01-2025 om 07:14:

Beterschap met je vader en ook voor jou!

We hadden vorige week met het gezin een plan gemaakt om vanavond lekker te gaan eten in een restaurant en dorp verderop. 
Donderdag kwam de eerste student thuis met hoofdpijn en een snotneus.  Gisterochtend kwam de tweede met keelpijn en waterige ogen uit bed.  Vannacht lag partner naast mij te klappertanden van de koorts. 
Ik heb een beetje keelpijn maar kan nog wat doen.  Paracetamol uitdelen en kopjes thee brengen.  Ga zo maar even naar de supermarkt om iets te eten te halen voor vanavond. Denk niet dat we gaan genieten als we zo daar gaan zitten.

Beterschap voor alle zieken. 

Onze logeer hond is nu permanent bij ons komen wonen. We wilde nog geen hond, maar het ging echt niet meer bij zijn baasje. Arme beest werd verwaarloosd. Niet helemaal uit onwil, maar vooral omdat het lichamelijk gewoon niet ging om goed voor hem te zorgen. Man had toen ze een hond wilde al gezegd dat het geen goed plan was, dus eigenlijk wisten we ook wel dat deze dag zou komen. Onze conclusie was dat we toch al te veel aan hem gehecht zijn en dat we te veel op onze moeders lijken. Die konden ook nooit nee zeggen tegen een zielig beest wat werd weg gedaan. 

Ik erger mij er alleen zo aan hoe dat familielid er nu weer zo makkelijk vanaf komt. Dat haar huis een smerige bende was, was volgens haar de schuld van die hond. Die hond kan er toch echt niks aan doen dat zij niet met hem naar buiten gaat. Bij ons doet hij niks in huis, want we gaan wel echt met hem wandelen. 

De hond heeft geen paspoort meer, want dat heeft hij zelf versnipperd volgens haar. Wij moeten maar een nieuwe voor hem regelen. Weer totaal geen verantwoordelijkheid nemen. 

Ook het feit dat ze ons ook dit keer pas gebeld heeft toen ze in het ziekenhuis lag of we de hond konden ophalen terwijl ze al dagen ziek was maakt mij boos.

Het voordeel is dat man nu niet meer op stel en sprong meer dan een uur hoeft te rijden om de hond op te halen. Het is ook echt een lieve Lobbes. Anders hadden we natuurlijk geen ja gezegd. Aan de hoeveelheid haar op de grond wennen we ook wel weer. Een hond die tegen je voeten aan ligt als je thuis aan het werk bent is ook wel knus. 

Ik erger me verschrikkelijk aan de vreselijke puinzooi die iedereen er maar van maakt en daarbij dochter uit het oog verliest. 
De rechter die een stomme uitspraak doet die helemaal niet in belang van dochter is, de GI die advies geeft dat dochter niet hoeft als ze niet wil en dat aan vader doorgeeft. Vervolgens de advocaat die not amused is en aan de komende rechtzaken denkt dus dochter moet wel. Staan we er uiteindelijk, met veel tranen, is ex hem gepeerd, want de GI bla bla bla
Terug reizen is hem te veel blijkbaar, dus huppa dochter nog een knauw. Niet goed voor het zelfbeeld van dochter dit  

Yumi schreef op 25-01-2025 om 10:44:

[..]

Ohh dat is wel heel vervelend, snap dat je hiervan baalt

Dankjewel 

watertoren schreef op 25-01-2025 om 10:51:

[..]

Beterschap met je vader en ook voor jou!

Dankjewel 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.