Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mijn ergernis  vandaag: het ingewikkelde proces van het aanvragen van een relatief eenvoudige bedrijfsgerelateerde vergunning. Grrr.

nou vannacht eindelijk geslapen, tv was uit! Hopelijk blijft dit zo haha. Wat een stilte als je wekenlang in iemand z’n herrie zit 

Mayosate schreef op 23-01-2025 om 10:40:

nou vannacht eindelijk geslapen, tv was uit! Hopelijk blijft dit zo haha. Wat een stilte als je wekenlang in iemand z’n herrie zit

Buren niet boos na het gesprek met man? Fijn dat je hebt kunnen  slapen!

lientje69 schreef op 23-01-2025 om 10:31:

[..]

Is idd erg hoog ja. Maar vanuit mijn optiek bekeken ( zorg ) is het salaris zeker niet extreem slecht meer. Meer dan verdiend hoor, daar niet van. Maar ik vind dat zorg ook wel ietsje meer mag verdienen...

En dit is dus exact mijn punt. Leerkrachten zeggen ook helemaal niet dat hun salaris laag is. Zeggen niet dat dit hoger moet. Zeggen juist dat het salaris prima is. En we zijn het er ook allemaal mee eens dat men in de zorg meer zou moeten verdienen. 

Dat maakt niet dat ik ineens wel 6100 euro verdien. Het is gewoon niet waar.     

Hoe zou jij het vinden als er over de zorg elke twee maanden een artikel naar buiten wordt gebracht waarin beweerd wordt dat je 6000 euro per maand naar binnen harkt? Met furieuze reacties daaronder?

Terwijl. Het. Niet. Waar. Is. 

Aan man. Zijn idee van de keuken opruimen is: het afval op de prullenbak ipv erin. De schone vaat op het aanrecht ipv in de lades. Het oude glas in een rijtje op het aanrecht ipv in de oud-glas bak.
Echt wtf,  doe niet zo asociaal! Kan ik vervolgens alsnog alles echt gaan opruimen 

LydiaDietz schreef op 23-01-2025 om 10:51:

[..]

En dit is dus exact mijn punt. Leerkrachten zeggen ook helemaal niet dat hun salaris laag is. Zeggen niet dat dit hoger moet. Zeggen juist dat het salaris prima is. En we zijn het er ook allemaal mee eens dat men in de zorg meer zou moeten verdienen.

Dat maakt niet dat ik ineens wel 6100 euro verdien. Het is gewoon niet waar.

Hoe zou jij het vinden als er over de zorg elke twee maanden een artikel naar buiten wordt gebracht waarin beweerd wordt dat je 6000 euro per maand naar binnen harkt? Met furieuze reacties daaronder?

Terwijl. Het. Niet. Waar. Is.

Dat is idd belachelijk.   Stemmingmakerij. Ergste is dat het een onderzoek  van DUO is. Dat hadden  ze wel wat genuanceerder mogen brengen.  Lang niet iedereen prikt daar door heen. Dat zie je wel aan de reacties. 

lientje69 schreef op 23-01-2025 om 10:45:

[..]

Buren niet boos na het gesprek met man? Fijn dat je hebt kunnen slapen!

Dat weten we nog niet 😅 

Ze reageerde wel oké maar mijn man is super rustig en begripvol, dus ik denk dat dat ook wel helpt. Hij is zo’n type die dan kan zeggen dat hij last heeft zonder iemand aan te vallen zeg maar

Strijkstok schreef op 23-01-2025 om 10:53:

Aan man. Zijn idee van de keuken opruimen is: het afval op de prullenbak ipv erin. De schone vaat op het aanrecht ipv in de lades. Het oude glas in een rijtje op het aanrecht ipv in de oud-glas bak.
Echt wtf, doe niet zo asociaal! Kan ik vervolgens alsnog alles echt gaan opruimen

Zo herkenbaar.  Man begint het hier na 35 jaar eindelijk  te leren. Dochter daarentegen... en die is ook al 22 hè.    Gaat binnenkort op zichzelf.  Zal een mooie bende worden.

lientje69 schreef op 23-01-2025 om 10:57:

[..]

Zo herkenbaar. Man begint het hier na 35 jaar eindelijk te leren. Dochter daarentegen... en die is ook al 22 hè. Gaat binnenkort op zichzelf. Zal een mooie bende worden.

😂 vreselijke zooi wordt het daar dan waarschijnlijk. Dat denk ik ook over mijn dochter, die binnenkort in haar eigen huisje gaat wonen. Zij heeft nog nooit van opruimen gehoord, geloof ik 😆

Strijkstok schreef op 23-01-2025 om 10:59:

[..]

😂 vreselijke zooi wordt het daar dan waarschijnlijk. Dat denk ik ook over mijn dochter, die binnenkort in haar eigen huisje gaat wonen. Zij heeft nog nooit van opruimen gehoord, geloof ik 😆

Die van mij is pas 12, maar kan er ook wat van. Zojuist de hele stapel bij elkaar geswoopte kleding die ik van haar kamervloer naar de wasmand had gedragen weer terug op haar vloer gegooid. Doe het zelf maar. 

En nu moet ze morgen die leuke trui die ze nooit draagt wel aan, want de rest ligt vies op de grond 😉. 

Echt wtf, doe niet zo asociaal! Kan ik vervolgens alsnog alles echt gaan opruimen

lientje69 schreef op 23-01-2025 om 10:57:

[..]

Zo herkenbaar. Man begint het hier na 35 jaar eindelijk te leren. Dochter daarentegen... en die is ook al 22 hè. Gaat binnenkort op zichzelf. Zal een mooie bende worden.

Mag ik ook bij de club? 

Het afvalglas zet je in de vensterbank. De rest van het afval zet je op de duobak, want ja wat is rest en wat is pmd?

Als ze al eens de vaatwasser uitruimen beland 80 % wel in de kasten en lades en de rest gaat dan volgens afspraak op het fornuis. Dat zijn dan de dingen waarvan ze niet weten waar het hoort.  Dan denk ik soms wel waarom weet je nu nog niet waar de ovenschalen staan? 

Of je laat het staan en vraagt of hij wat vergeten is. 

Aan die kerel die hier net was in opdracht van de verhuurder. Hij kwam een puntentelling doen en beweerde dat dit vrije sector is (niet waar) en had hier bullshit argumenten voor. Ik woon in een sociale huurwoning via een makelaar en een goede vriend van me die verhuurmakelaar is heeft dit live gecheckt zo straks. 
Vervolgens moest ik alle luxaflex/gordijnen open doen en zette hij alle lampen aan en deuren open (ook die naar buiten  ) en liep hij op zijn schoenen door mijn hele huis met een of ander scan apparaat. Om vervolgens ongevraagd foto's te nemen van mijn interieur. Ik Dacht Van Niet!! Pleur een eind op. Ik heb m de zooi laten verwijderen en ben alleen akkoord gegaan met closeup foto's zonder persoonlijke spullen. Ik vertrouw de verhuurder absoluut niet.
Hij heeft alles open gelaten en de lampen aan, die kon ik allemaal zelf uit zetten.

stokstaart schreef op 23-01-2025 om 11:21:

Aan die kerel die hier net was in opdracht van de verhuurder. Hij kwam een puntentelling doen en beweerde dat dit vrije sector is (niet waar) en had hier bullshit argumenten voor. Ik woon in een sociale huurwoning via een makelaar en een goede vriend van me die verhuurmakelaar is heeft dit live gecheckt zo straks.
Vervolgens moest ik alle luxaflex/gordijnen open doen en zette hij alle lampen aan en deuren open (ook die naar buiten ) en liep hij op zijn schoenen door mijn hele huis met een of ander scan apparaat. Om vervolgens ongevraagd foto's te nemen van mijn interieur. Ik Dacht Van Niet!! Pleur een eind op. Ik heb m de zooi laten verwijderen en ben alleen akkoord gegaan met closeup foto's zonder persoonlijke spullen. Ik vertrouw de verhuurder absoluut niet.
Hij heeft alles open gelaten en de lampen aan, die kon ik allemaal zelf uit zetten.

Vraag me af of dit zomaar mag, woonbond bellen voor info? 

Bakblik schreef op 23-01-2025 om 11:11:

[..]

[..]

Mag ik ook bij de club?

Het afvalglas zet je in de vensterbank. De rest van het afval zet je op de duobak, want ja wat is rest en wat is pmd?

Als ze al eens de vaatwasser uitruimen beland 80 % wel in de kasten en lades en de rest gaat dan volgens afspraak op het fornuis. Dat zijn dan de dingen waarvan ze niet weten waar het hoort. Dan denk ik soms wel waarom weet je nu nog niet waar de ovenschalen staan?

Wees welkom! Mannen...

Af en toe word je er gek van.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.