Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik had een stressvolle dag, moest vanmorgen iets online doen op het werk maar dat lukte niet en geen van de collega’s die iets zouden weten waren aanwezig en die heb ik gebeld maar die wisten het ook niet omdat het op een andere manier normaal moest.. Daarna  iemand  Andes gemaild maar die wist het ook niet. Nu heb ik het uit mijn hoofd moeten zetten maar dat lukt nog niet echt. Kan er niet tegen als iets niet werkt. Morgen even iemand mailen. Want ik weet het niet.
Verder was de hele middag ook ontzettend druk. Voel me gejaagd nu.

Gezeur/onrust op het werk en nu ook vertrek van een collega (alweer 1). Ik vind het zo enorm jammer, ga haar echt missen..
En ik baal zo erg want het werk was/is echt leuk maar de sfeer wordt best verziekt en ik voel me er steeds minder fijn. 
Merk ook echt dat iedereen overloopt en keihard werkt/graag wil dat alles goed loopt maar dat er zoveel druk van werkgever/manager komt, dat iedereen vastloopt. 
Ze worden steeds minder menselijk, echt keihard zijn ze. Snap echt niet hoe dit 'opeens' heeft kunnen gebeuren.

Ben er echt verdrietig van..

HAHA!wait..what schreef op 23-12-2024 om 20:21:

Gezeur/onrust op het werk en nu ook vertrek van een collega (alweer 1). Ik vind het zo enorm jammer, ga haar echt missen..
En ik baal zo erg want het werk was/is echt leuk maar de sfeer wordt best verziekt en ik voel me er steeds minder fijn.
Merk ook echt dat iedereen overloopt en keihard werkt/graag wil dat alles goed loopt maar dat er zoveel druk van werkgever/manager komt, dat iedereen vastloopt.
Ze worden steeds minder menselijk, echt keihard zijn ze. Snap echt niet hoe dit 'opeens' heeft kunnen gebeuren.

Ben er echt verdrietig van..

He wat vervelend zeg. Ik kan het me voorstellen dat je er steeds minder fijn over voelt

Een koper via Marktplaats die volgens mij niet helemaal lekker in zijn vel zit. Hier kwam ik achter nadat ik mijn adres gaf, helaas. Afspraken worden steeds verzet en daarna geen reactie. Vermijdingsgedrag. Ik gun deze persoon het ding maar zo schiet het niet op. Ik durf ook niet hard mijn grens aan te geven want stel die persoon wordt boos dan zit ik met zo'n labiel persoon.

Broodjebrie schreef op 23-12-2024 om 20:52:

[..]

He wat vervelend zeg. Ik kan het me voorstellen dat je er steeds minder fijn over voelt

Dankjewel! Het is zo gek hoe de sfeer binnen een paar maanden zo erg veranderd is. Ik kan het me nu niet voorstellen dat het weer gezellig gaat worden maar hopelijk heb ik het mis

HAHA!wait..what schreef op 24-12-2024 om 01:58:

[..]

Dankjewel! Het is zo gek hoe de sfeer binnen een paar maanden zo erg veranderd is. Ik kan het me nu niet voorstellen dat het weer gezellig gaat worden maar hopelijk heb ik het mis

Zo jammer is dat! Ik herken het wel, bij ons is er vrij veel veranderd en we zijn nog steeds wel een hecht team maar het rommelt.

HAHA!wait..what schreef op 24-12-2024 om 01:58:

[..]

Ik hoop met je mee!

Dolfje schreef op 24-12-2024 om 07:28:

[..]

Zo jammer is dat! Ik herken het wel, bij ons is er vrij veel veranderd en we zijn nog steeds wel een hecht team maar het rommelt.

Niet fijn nee! Kan jij het wel makkelijk naast je neer leggen? 

HAHA!wait..what schreef op 24-12-2024 om 08:06:

[..]

Niet fijn nee! Kan jij het wel makkelijk naast je neer leggen?

Nee helaas niet. Bij ons rommelt het met de manier van werken die veranderd is, het is veel zakelijker geworden. En dat is tot op zekere hoogte prima maar wel een groot verschil met voorheen. En dat bepaalde zaken dan weer wel en dan weer niet werken. Hardware wat niet altijd optimaal werkt. En we hebben gewoon veel meer verantwoordelijkheden gekregen. De functie is de laatste jaren echt veel en veel uitgebreider geworden. En we hebben wat wisselingen in de leidinggevenden gehad. En niet iedereen kan daar goed mee overweg.  Ik op zich wel maar ik voel me heel vaak veel te verantwoordelijk voor dingen. En dan ga ik weer dingen regelen.

ik heb zo geen zin in kerst, wil gewoon zwanger en walvisachtig op de bank zitten en niks doen 
Erger me aan mezelf omdat ik denk, het is gezellig hoort erbij maar ik vind het lekkerder om nu thuis rond te hangen en beetje in het laatste trimester te zitten zonder al te veel gedoe 

de hele ruzie met schoonfamilie is uitgepraat dus niet dat ik daarom geen zin heb, ik vind het bij mijn eigen familie ook altijd gedoe. Er is altijd wel iemand die spanning veroorzaakt omdat iemand iets verkeerd zegt. Nu met deze hormonen is dat echt recipe for disaster, ik ga huilen of boos worden als mijn emmer overloopt 😅😅

Mayosate schreef op 24-12-2024 om 09:22:

ik heb zo geen zin in kerst, wil gewoon zwanger en walvisachtig op de bank zitten en niks doen
Erger me aan mezelf omdat ik denk, het is gezellig hoort erbij maar ik vind het lekkerder om nu thuis rond te hangen en beetje in het laatste trimester te zitten zonder al te veel gedoe

de hele ruzie met schoonfamilie is uitgepraat dus niet dat ik daarom geen zin heb, ik vind het bij mijn eigen familie ook altijd gedoe. Er is altijd wel iemand die spanning veroorzaakt omdat iemand iets verkeerd zegt. Nu met deze hormonen is dat echt recipe for disaster, ik ga huilen of boos worden als mijn emmer overloopt 😅😅

Dan stop je voor de emmer overloopt. 

Zal niet makkelijk zijn, maar je hebt een prima excuus. Elke arts zal je vertellen dat je moet luisteren naar je lichaam, tijdens de zwangerschap, moe dan neem je rust. Stress en teveel drukte is niet goed voor je, dus of je gaat niet, of een paar uur en je gaat weer naar huis.

Zorg goed voor jezelf!

Yumi schreef op 24-12-2024 om 09:46:

[..]

Dan stop je voor de emmer overloopt.

Zal niet makkelijk zijn, maar je hebt een prima excuus. Elke arts zal je vertellen dat je moet luisteren naar je lichaam, tijdens de zwangerschap, moe dan neem je rust. Stress en teveel drukte is niet goed voor je, dus of je gaat niet, of een paar uur en je gaat weer naar huis.

Zorg goed voor jezelf!

Het meest vervelende aan het hele punt is dat ik dit jaar aan de beurt was om het bij mij thuis te organiseren… misschien dat ik kan regelen dat mijn ouders of oma het bij hun thuis willen doen. Dan heb ik de vrijheid om weg te gaan. Of anders ga ik in bed liggen tijdens de kerstviering, met m’n tablet hahah. ‘ sorry jongens, ben echt enorm moe van die zwangerschap was gezellig en veel plezier doeiii’ en naar boven 

Mayosate schreef op 24-12-2024 om 09:54:

[..]

Het meest vervelende aan het hele punt is dat ik dit jaar aan de beurt was om het bij mij thuis te organiseren… misschien dat ik kan regelen dat mijn ouders of oma het bij hun thuis willen doen. Dan heb ik de vrijheid om weg te gaan. Of anders ga ik in bed liggen tijdens de kerstviering, met m’n tablet hahah. ‘ sorry jongens, ben echt enorm moe van die zwangerschap was gezellig en veel plezier doeiii’ en naar boven

Dat lijkt me een prima plan! 

Mayosate schreef op 24-12-2024 om 09:54:

[..]

En het plan kon niet aangepast worden vanwege de omstandigheden?  Dat een ander de organisatie op zich nam om Mayosate een beetje te ontzien tijdens de zwangerschap? 

Wij hebben met 3 zussen 7 kinderen gekregen verspreid over 10 jaar en wie zwanger was hoefde geen Sint, kerst of feestweek gastvrouw te zijn. Kom op zeg, hadden ze zelf niet door dat zwanger zijn en feestjes organiseren niet helemaal goed samengaan 

Bakblik schreef op 24-12-2024 om 10:05:

[..]

En het plan kon niet aangepast worden vanwege de omstandigheden? Dat een ander de organisatie op zich nam om Mayosate en beetje te ontzien tijdens de zwangerschap?

Wij hebben met 3 zussen 7 kinderen gekregen verspreid over 10 jaar en wie zwanger was hoefde geen Sint, kerst of feestweek gastvrouw te zijn. Kom op zeg, hadden ze zelf niet door dat zwanger zijn en feestjes organiseren niet helemaal goed samengaan

Ik snap het ook niet helemaal, het idee is dan ‘iedereen neemt wat mee’ dus het is niet zo zwaar zeg maar. Niet dat 1 iemand de hele dag moet koken. Maar toch, je moet wel gastvrij opstellen en van alles in huis halen qua randzaken. Ik vind het altijd wel pittig om iets te organiseren, ook al is het een gedeeltelijke potluck zegmaar. Je bent er toch altijd veel tijd aan kwijt. 

ik heb mijn oma gebeld en gezegd ‘ goh dat laatste trimester wat ik nu net in gegaan ben, hakt er wel in. Mag het bij jullie?’ 
en dat was geen probleem. Had ik eerder moeten doen eigenlijk, toen het aangegeven werd dat het bij ons thuis was. Man en ik keken elkaar toen al aan van owwwwww… dus nu iedereen naar oma en kan ik na een paar uurtjes lekker naar huis en in stilte thuis van de rust genieten

volgend jaar is ons plan om gewoon te kijken wat wij als gezin willen, heb helemaal geen zin om baby van hot naar her te slepen eigenlijk. Mezelf ook niet, maar dan zet je je er toch over heen. Nu hebben we een goed excuus dat we ook onze eigen tradities willen maken, zonder verplichting. Ik ga liever even overdag langs bij oma en opa en op een ander moment bij ouders want die geven toch weinig om kerst. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.