Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Bakblik schreef op 22-12-2024 om 20:25:

[..]

Niet wisselen dat snap ik maar als ik met een briefje van 20 een brood wil afrekenen moet ik dat gewoon kunnen doen en dan dus geld terug krijgen met muntgeld daarbij.

Klopt, heb je zeker gelijk in. Al zou ik dan altijd vragen of je het kleiner hebt als het alleen een brood is. Zoveel geld was er niet aanwezig in de winkel om muntgeld aan te vullen. Dankzij al die winkelovervallen.
Waar mogelijk voldeed ik altijd aan de vraag.

Ik had op maandagochtend altijd 1 vrouw die 3 broodjes kwam afrekenen. En dan betaalde met 50 euro. Wat had ik een hekel aan die vrouw.

Herfstappeltaart schreef op 22-12-2024 om 19:29:

Dat ik nergens meer aan muntgeld kan komen voor de spaarpot van de kleinkinderen. Munten opnemen is bij de ING alleen mogelijk met een zakelijke rekening en boodschappen pin ik altijd. Contant betalen doe ik eigenlijk zelden meer. En bij een winkel zien ze me ook aankomen met "mag ik dit tientje wisselen voor 10 euromunten?" ....
Hoe doen jullie dat?

Bij een paar kleine winkels iets kleins kopen en met een briefje van 10 betalen.

SuzyQFive schreef op 17-12-2024 om 23:02:

[..]

Of je postbode neemt zijn post eerst mee naar huis 🤣

Echt een heel late reactie maar    Dat ga je dan bijna denken he!

Onze cvketel ging zaterdagavond stuk. Vanmorgen kwam de monteur, heeft iets vervangen. Nieuwe storingscode, dat onderdeel had hij niet bij zich. Morgen komen ze dat erin maken. Nu hopen dat het dan klaar is, anders moeten we een nieuwe ketel en weet ik niet hoe lang we dan zonder zitten! 

=====De studenten hier thuis hebben hun laatste toetsen/tentamens gemaakt vandaag. De vakantie kan beginnen! Vooral jongste is daar erg aan toe. Ik denk dat hij maandag een gaat in de dag gaat slapen. En gaat gaat hopelijk goed lukken als die mannen van het bouwbedrijf dat hier tegenover bezig is echt vakantie gaan houden. Ze hebben alles achtergelaten alsof ze er maandag niet zijn. Ik hoop het zo......
We waren het zo zat iedere dag vanaf 06.45 die bouwgeluiden een die lampen die soms recht onze huiskamer in schenen. ======

Dit schreef ik vrijdag in het blij topic.  Vanochtend om 7.00 had ik nog de illusie dat ze er niet waren.  Ik zag geen grote lampen,  ik hoorde geen motoren van grote apparaten maar helaas.  Een ruim uur geleden een enorme dreun van iets, ze zijn er wel en zoon is dus "vroeg" wakker geworden.

Jammer!  

Bakblik schreef op 23-12-2024 om 10:11:

=====De studenten hier thuis hebben hun laatste toetsen/tentamens gemaakt vandaag. De vakantie kan beginnen! Vooral jongste is daar erg aan toe. Ik denk dat hij maandag een gaat in de dag gaat slapen. En gaat gaat hopelijk goed lukken als die mannen van het bouwbedrijf dat hier tegenover bezig is echt vakantie gaan houden. Ze hebben alles achtergelaten alsof ze er maandag niet zijn. Ik hoop het zo......
We waren het zo zat iedere dag vanaf 06.45 die bouwgeluiden een die lampen die soms recht onze huiskamer in schenen. ======

Dit schreef ik vrijdag in het blij topic. Vanochtend om 7.00 had ik nog de illusie dat ze er niet waren. Ik zag geen grote lampen, ik hoorde geen motoren van grote apparaten maar helaas. Een ruim uur geleden een enorme dreun van iets, ze zijn er wel en zoon is dus "vroeg" wakker geworden.

Jammer!

Begon te lezen en dacht: hu? Op maandag in de kerstvakantie ? 😂

Meeste bedrijven  hebben bouwvak dacht ik ook. Maar bij jou blijkbaar  niet bakblik.  Balen!

SuzyQFive schreef op 23-12-2024 om 11:50:

[..]

Begon te lezen en dacht: hu? Op maandag in de kerstvakantie ? 😂

Dacht ik ook, daarnaast vind ik het altijd grappig als Bakblik het over de studenten heeft... Kan me voorstellen dat nieuwkomers bij Viafora denken dat ze een studentenhuis runt 

lientje69 schreef op 23-12-2024 om 11:55:

Meeste bedrijven hebben bouwvak dacht ik ook. Maar bij jou blijkbaar niet bakblik. Balen!

Ze kwamen de grote gravers op diepladers laden en het terrein nog wat verder opruimen.  Het begn gelukkig niet voor 7.00 en het is nu niet de teringherrie die het weken is geweest en dat is fijn. Alleen die enorme dreun rond en uur of negen was even schrikken. 

Yumi schreef op 23-12-2024 om 11:55:

[..]

Dacht ik ook, daarnaast vind ik het altijd grappig als Bakblik het over de studenten heeft... Kan me voorstellen dat nieuwkomers bij Viafora denken dat ze een studentenhuis runt

Als uk schrijf de kinderen dan denk ik aan 0-12 jaar.  Daarna schreef ik over de pubers maar dat zijn ze qua leeftijd ook niet meer. Puber gedrag zie ik af en toe nog wel. 

De jongvolwassenen is best een zware term. 

De studenten die niet op kamers wonen maar zich bij tijd en wijle wel gedragen alsof ze op kamers wonen dekt de lading dan het best. 

Bakblik schreef op 23-12-2024 om 11:57:

[..]

Ze kwamen de grote gravers op diepladers laden en het terrein nog wat verder opruimen. Het begn gelukkig niet voor 7.00 en het is nu niet de teringherrie die het weken is geweest en dat is fijn. Alleen die enorme dreun rond en uur of negen was even schrikken.

Hopelijk is echt even nog de laatste dingen voor de vakantie. En daarna even 2 weken rust.

Bakblik schreef op 23-12-2024 om 12:03:

[..]

Als uk schrijf de kinderen dan denk ik aan 0-12 jaar. Daarna schreef ik over de pubers maar dat zijn ze qua leeftijd ook niet meer. Puber gedrag zie ik af en toe nog wel.

De jongvolwassenen is best een zware term.

De studenten die niet op kamers wonen maar zich bij tijd en wijle wel gedragen alsof ze op kamers wonen dekt de lading dan het best.

Ik begreep je wel, lees je immers regelmatig over je studenten  

De notaris belde vandaag dat het geld van m'n hypotheekverstrekker nog niet binnen is en ik niet kan tekenen als het er niet is vrijdag. Ik ben zo moe. Elke keer als ik denk dat alles rond is word ik weer gebeld met een nieuw drama. Duimen maar weer. 

Koettie schreef op 23-12-2024 om 18:28:

De notaris belde vandaag dat het geld van m'n hypotheekverstrekker nog niet binnen is en ik niet kan tekenen als het er niet is vrijdag. Ik ben zo moe. Elke keer als ik denk dat alles rond is word ik weer gebeld met een nieuw drama. Duimen maar weer.

We duimen stug door!!! Het moet goedkomen!

Koettie schreef op 23-12-2024 om 18:28:

Pfft, het houdt niet op. We duimen door!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.