Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mijn moeder vindt zichzelf vaak heel bijzonder en dat uit zich soms zo raar. Vafer van vriendin is overleden en ze is nu wees. En mn moeder belt net 'jaaa, misschien heeft ze behoefte aan contact met mij? Ik vind haar altijd heel aardig en ze is nu wees... '

Ze hebben elkaar alleen soms gezien op verjaardagen enzo en echt helemaal geen band ofzo. Ik zei nou, euh denk het niet, zou niet zo goed weten waarom? En toen was het alleen van jaa neee najaaa misschien wil ze even met iemand praten en ik kan zo goed luisteren, bied het maar gewoon aan, denk dat ze er best blij mee is hoor!!  Zo'n raar gesprek weer

Koettie schreef op 30-10-2023 om 13:14:

Mijn moeder vindt zichzelf vaak heel bijzonder en dat uit zich soms zo raar. Vafer van vriendin is overleden en ze is nu wees. En mn moeder belt net 'jaaa, misschien heeft ze behoefte aan contact met mij? Ik vind haar altijd heel aardig en ze is nu wees... '

Ze hebben elkaar alleen soms gezien op verjaardagen enzo en echt helemaal geen band ofzo. Ik zei nou, euh denk het niet, zou niet zo goed weten waarom? En toen was het alleen van jaa neee najaaa misschien wil ze even met iemand praten en ik kan zo goed luisteren, bied het maar gewoon aan, denk dat ze er best blij mee is hoor!! Zo'n raar gesprek weer

Vind het eigenlijk wel lief zoals je het schrijft… misschien bedoelt ze “behoefte aan mij” als aan een “moederfiguur”?  Maar ik ken de situatie natuurlijk niet.
En begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, mijn moeder is ook moeilijk (dus ik snap hoe vervelend dat voor je is!!) maar ik probeer het positieve te zoeken.

Ja, lastig uit te leggen zonder context maar ze vindt zichzelf de ideale persoon om haar te steunen. Meer dan alle goede vrienden en familie die haar ook echt goed kennen, de situatie kennen en op de uitvaart waren. Zegt ze niet letterlijk maar hangt dan een beetje in de lucht. Maar goed, moet het laten gaan, normaal kan ik dat prima maar kreeg hier weer helemaal de kriebels van. 

Koettie schreef op 30-10-2023 om 15:46:

Ja, lastig uit te leggen zonder context maar ze vindt zichzelf de ideale persoon om haar te steunen. Meer dan alle goede vrienden en familie die haar ook echt goed kennen, de situatie kennen en op de uitvaart waren. Zegt ze niet letterlijk maar hangt dan een beetje in de lucht. Maar goed, moet het laten gaan, normaal kan ik dat prima maar kreeg hier weer helemaal de kriebels van.

O ja, dan wordt het teveel, ik snap je 👍🏻
Mijn moeder is het tegenovergestelde, altijd de underdog, ook moeilijk (ook voor haarzelf trouwens).

Onze moeders zouden dan eigenlijk het gemiddelde van elkaar moeten zijn, dan is het in balans 😁

Jonge meid rond de 24 haalt sigaretten  bij het tankstation.  Caissière  vraagt : vrij vandaag? Ja, nee, ik ben niet gaan werken, heb mezelf vrij gegeven. Was gisteren bij die voetbalwedstrijd  waar voetballer een hartstilstand kreeg.
Recht voor mijn neus! Dacht, nou ,zo heftig, geef mezelf maar een dagje vrij....

Grindelwald schreef op 29-10-2023 om 08:10:

Natuurlijk door het ingaan van de wintertijd al om 5.30 wakker 🙄

Mijn kat heeft ook geen boodschap aan wintertijd. Die komt dus gewoon om 6 uur zeuren om ETEN.

Caroline80 schreef op 29-10-2023 om 14:00:

Een kind dat hard door de supermarkt skate. Niet dat ik er last van heb, maar vind dat niet kunnen.

Laatst reed er hier eentje met zn fatbike door de supermarkt.Maar die stond ook snel weer buiten 

lientje69 schreef op 30-10-2023 om 18:42:

Jonge meid rond de 24 haalt sigaretten bij het tankstation. Caissière vraagt : vrij vandaag? Ja, nee, ik ben niet gaan werken, heb mezelf vrij gegeven. Was gisteren bij die voetbalwedstrijd waar voetballer een hartstilstand kreeg.
Recht voor mijn neus! Dacht, nou ,zo heftig, geef mezelf maar een dagje vrij....

Wat een oordeel weer..
Iedereen reageert nou eenmaal verschillend op dingen. Natuurlijk is zoiets heftig!

Ergernis: mensen die te snel oordelen

Decibel88 schreef op 30-10-2023 om 21:17:

[..]

Wat een oordeel weer..
Iedereen reageert nou eenmaal verschillend op dingen. Natuurlijk is zoiets heftig!

Ergernis: mensen die te snel oordelen

Nou als je de voetballer persoonlijk niet kent vind ik het nogal overdreven dat je een vrije dag nodig hebt.

Caroline80 schreef op 30-10-2023 om 21:56:

[..]

Nou als je de voetballer persoonlijk niet kent vind ik het nogal overdreven dat je een vrije dag nodig hebt.

Dat dus ja

[..]

Als zoiets vlak voor je neus gebeurt kan dat behoorlijke impact hebben, ook al ken je de man niet persoonlijk. Dan kan het juist goed zijn om even een dagje vrij te nemen om het te laten bezinken in plaats van doorgaan. 

Daarbovenop weet je niet wat voor baan ze heeft, wat de gevolgen van een verminderde concentratie of focus kunnen zijn. 

Slecht geslapen 
Man slaapt ook slecht door pijnklachten 
Die ligt te draaien en te woelen in bed, waardoor ik wakker word en niet weer in slaap kom.
En zo werken, pfff
Ik hoop dat ik na het werk nog wat kan slapen

[..]

Misschien heeft ze vroeger iets meegemaakt waardoor dit haar triggerde. 

Ik ken iemand die bij de aanslag in Apeldoorn (auto die op de koninklijke familie in wilde rijden)was, die zag alles gebeuren, hij heeft therapie gevolgd en durfde zich lange tijd niet ij een grote menigte te begeven. 

Stoom uit mijn oren, vader heeft het met de hulpverlening prima geregeld en ik weet van niets. De kinderen weten ook van niets, volgens hun ziet het er rooskleurig genoeg uit om niet naar de rechtbank te gaan. Jammer dat ze daarbij alleen op het verhaal van vader afgaan ...
Via een mailtje van de advocaat ben ik nu dus ook op de hoogte, van de hulpverlening nog niets gehoord over dergelijke beslissing. 
Jammer dat ik er niet tegenin kan gaan, want dan ben ik de niet-meewekende-ouder en dat label wil ik liever voorkomen.

Het zal vast wel weer mislopen, want woorden en daden zijn bij vader twee verschillende dingen.
Eens heel vaak in en uit ademen om weer zen te worden...

Evaluna schreef op 31-10-2023 om 16:35:

Stoom uit mijn oren, vader heeft het met de hulpverlening prima geregeld en ik weet van niets. De kinderen weten ook van niets, volgens hun ziet het er rooskleurig genoeg uit om niet naar de rechtbank te gaan. Jammer dat ze daarbij alleen op het verhaal van vader afgaan ...
Via een mailtje van de advocaat ben ik nu dus ook op de hoogte, van de hulpverlening nog niets gehoord over dergelijke beslissing.
Jammer dat ik er niet tegenin kan gaan, want dan ben ik de niet-meewekende-ouder en dat label wil ik liever voorkomen.

Het zal vast wel weer mislopen, want woorden en daden zijn bij vader twee verschillende dingen.
Eens heel vaak in en uit ademen om weer zen te worden...

Open alsjeblieft je eigen topic, want die heb je kennelijk nodig..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.