Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Aan de man die voor mij de steile helling in de parkeergarage op reed en niet op zat te letten zodat hij achteruit kwam en bijna tegen mijn auto reed. Ik toeterde als een malle, en toen had hij het door en remde. En dan wordt hij boos dat ik toeter…

Loulou39 schreef op 25-10-2023 om 17:46:

Aan de man die voor mij de steile helling in de parkeergarage op reed en niet op zat te letten zodat hij achteruit kwam en bijna tegen mijn auto reed. Ik toeterde als een malle, en toen had hij het door en remde. En dan wordt hij boos dat ik toeter…

Oh ja lekker dan. Ik reed laatst een steile helling op, parkeergarage uit. Het was druk bij de uitgang en ik moest, onverwacht,  wachten halverwege die helling. De automobilist achter mij stopte vlák achter mij.

Zweet in mijn bilnaad en met een enorme dot gas de helling op gereden... 

oudmaarnognietkoud schreef op 25-10-2023 om 18:12:

[..]

Oh ja lekker dan. Ik reed laatst een steile helling op, parkeergarage uit. Het was druk bij de uitgang en ik moest, onverwacht, wachten halverwege die helling. De automobilist achter mij stopte vlák achter mij.

Zweet in mijn bilnaad en met een enorme dot gas de helling op gereden...

Ooh, heb ik ook eens gehad. Heb zo'n hekel daardoor aan parkeergarages en probeer ze zo veel mogelijk te mijden.

Rare overburen 
Ik was van de week kranten aan het doen, hebben ze hun kleinzoon (kind van een jaar of 6) achter me aan gestuurd om te kijken wat ik aan het doen was en waar ik heen ging.
Man vanmiddag met de honden aan het wandelen, liep voor huis en hoorde 1 van die buren tegen kleinzoon zeggen dat hij achter mijn man aan moest gaan.
Hoezo gestoord 

Mama-Inge schreef op 26-10-2023 om 14:16:

Rare overburen
Ik was van de week kranten aan het doen, hebben ze hun kleinzoon (kind van een jaar of 6) achter me aan gestuurd om te kijken wat ik aan het doen was en waar ik heen ging.
Man vanmiddag met de honden aan het wandelen, liep voor huis en hoorde 1 van die buren tegen kleinzoon zeggen dat hij achter mijn man aan moest gaan.
Hoezo gestoord

Sarcasmemodus aan:

Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat jij met je kranten en man met de hond een potentiële bedreiging zijn voor de veiligheid in jullie straat! Wat zeg ik de nationale veiligheid staat op het spel!  Sarcasmemodus uit.🤣

Ik zie dat meer bij ouderen.  Zo'n alles is verdacht houding.  Meestal bij hoog bejaarden die al licht gaan dementeren.  Zou dat aan de hand kunnen zijn met de buren?  Ik zou het wel even in de gaten houden. 

Bakblik schreef op 26-10-2023 om 14:28:

[..]

Sarcasmemodus aan:

Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat jij met je kranten en man met de hond en potentiële bedreiging zijn voor de veiligheid in jullie straat! Wat zeg ik de nationale veiligheid staat op het spel! Sarcasmemodus uit.🤣

Ik zie dat meer bij ouderen. Zo'n alles is verdacht houding. Meestal bij hoog bejaarden die al lucht van dementeren. Zou dat aan de hand kunnen zijn met de buren? Ik zou het werven in de gaten houden.

Nee, het is een heel appart stel, zijn ook niet veel ouder als dat wij zijn. Vertellen wat je moet doen en vooral wat je niet mag doen: niet aan hun kant van de straat lopen bijvoorbeeld, want dan dagen we hun hond uit (dat beest blaft al als je je huisdeur open doet). Heel maf allemaal 

Ze hebben ook camera's rond het hele huis hangen en een zwaar hek rondom alsof het een fort is waar de kroonjuwelen bewaakt worden 

Mama-Inge schreef op 26-10-2023 om 14:42:

[..]

Nee, het is een heel appart stel, zijn ook niet veel ouder als dat wij zijn. Vertellen wat je moet doen en vooral wat je niet mag doen: niet aan hun kant van de straat lopen bijvoorbeeld, want dan dagen we hun hond uit (dat beest blaft al als je je huisdeur open doet). Heel maf allemaal

Ze hebben ook camera's rond het hele huis hangen en een zwaar hek rondom alsof het een fort is waar de kroonjuwelen bewaakt worden

O dat soort types.  Die waren jong al heel moeilijk waarschijnlijk.  Net de buren van mijn ouders. 

De tuinman was bij mijn ouders (80+) geweest. Hij had met het snoeien van 1 boom een tak laten vallen in de ommuurde vesting van de buren dus zelf weghalen was geen optie. 

Mijn vader, wetende hoe ze zijn,  zat al op de uitkijk te wachten tot ze thuis kwamen.  Is hij net even naar het toilet staat de buurvrouw al briesend aan de voordeur. Hun tuin was al helemaal winterklaar en nu lag er weer allemaal troep in de tuin. Mens het is 1 tak en die kom ik weghalen voor je als je het hek open maakt. Nee dat was niet de bedoeling,  geen vreemden in haar tuin, ze zou hem zelf wel over de schutting geven.  

Nou ja geven?!? Smijten was een beter word geweest. Dag bolchrysant!

Bakblik schreef op 26-10-2023 om 14:53:

[..]

O dat soort types. Die waren jong al heel moeilijk waarschijnlijk. Net de buren van mijn ouders.

De tuinman was bij mijn ouders (80+) geweest. Hij had met het snoeien van 1 boom een tak laten vallen in de ommuurde vesting van de buren dus zelf weghalen was geen optie.

Mijn vader, wetende hoe ze zijn, zat al op de uitkijk te wachten tot ze thuis kwamen. Is hij net even naar het toilet staat de buurvrouw al briesend aan de voordeur. Hun tuin was al helemaal winterklaar en nu lag er weer allemaal troep in de tuin. Mens het is 1 tak en die kom ik weghalen voor je als je het hek open maakt. Nee dat was niet de bedoeling, geen vreemden in haar tuin, ze zou hem zelf wel over de schutting geven.

Nou ja geven?!? Smijten was een beter word geweest. Dag bolchrysant!

precies dat soort types inderdaad. Toen we hier net kwamen wonen hadden we de auto voor het huis staan, dat mocht niet, moest op de oprit  (die er nog niet was en 1 grote modderpoel naast huis) want anders kon hij met zijn camper niet weg komen, die werd met een grote draai, bij ons door de voortuin, van hun oprit afgereden.

Even de andere kant opdraaien en dan de camper 50 cm verder in de zijstraat keren of dan doorrijden die kant om was in zijn ogen geen optie. Helaas voor hem hebben wij een lage steenkorf daar neergezet, zodat hij onze tuin niet meer in kan rijden, was hij ook behoorlijk boos om.

Mama-Inge schreef op 26-10-2023 om 14:13:

[..]

Ooh, heb ik ook eens gehad. Heb zo'n hekel daardoor aan parkeergarages en probeer ze zo veel mogelijk te mijden.

Hier hetzelfde. 

Aan de drukte in Amsterdam! 😡 (Fijn dat er toeristen komen, maar moeten ze overal abrupt stilstaan, hele stoepen in de breedte bezet houden en (überhaupt, maar zelfs in de ochtend al!) jointjes roken? Retorische vraag uiteraard 😁

Loulou39 schreef op 26-10-2023 om 16:51:

Aan de drukte in Amsterdam! 😡 (Fijn dat er toeristen komen, maar moeten ze overal abrupt stilstaan, hele stoepen in de breedte bezet houden en (überhaupt, maar zelfs in de ochtend al!) jointjes roken? Retorische vraag uiteraard 😁

Ik vind Amsterdam steeds minder aantrekkelijk worden.

Broodjebrie schreef op 26-10-2023 om 16:52:

[..]

Ik ook!
Zo jammer, want ik hou van die stad! Ik heb er gewoond, gestudeerd en voel me er thuis, maar dit was extreem. Had met een vriendin afgesproken en ze zei “ik ruik wiet”: zat die geur gewoon in m’n haar omdat een @#&€ zijn rook in mijn gezicht moest uitblazen…

Aan mijn eigen ongeduldigheid. Ik wilde iets te snel doen, maakte een verkeerde beweging en zit nu al de hele dag met een pijnlijke knie...

Broodjebrie schreef op 26-10-2023 om 16:52:

[..]

Dito… Toen ik nog een studentenOV had was ik vaak in A’dam. Ook toen de oma van mijn ex en dus de overgrootoma van mijn kinderen daar nog woonde. 
Daarna wel vaak met school geweest als excursie. Toen een jaar of 8 niet en nu waren we er van de zomer, de jongere kinderen waren er nog nooit geweest. Maar ik vond er eerlijk gezegd, minder aan dan vroeger. Te druk met toeristen die alleen maar voor de drugs en de tieten komen. 

Aan dat medicijnen weer niet leverbaar zijn
Aan dat oerstomme vuurwerk.
Aan het  overmatig alcoholgebruik van veel mensen.
Aan de overgang, volgend leven wil ik geen vrouw meer zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.