Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

lientje69 schreef op 21-10-2023 om 20:37:

[..]

Sorry Loulou, ik bedoelde de reactie van poëzie uiteraard.

Mea culpa. Zware werkdag , moe en niet goed gequote.

Dank voor je berichtje! 🌸 Ik heb je een PB gestuurd.

Loulou39 schreef op 21-10-2023 om 21:17:

[..]

Dank voor je berichtje! 🌸 Ik heb je een PB gestuurd.

Pb terug 

Formule 1. Ok dat man dat op een normaal tijdstip lijkt dan heb ik er geen last van maar nu moet het nog beginnen geloof ik. Ik ga zo slapen dus hij kan mooi in de woonkamer met koptelefoon op kijken.

Ik kom uit Brabant en wij zeggen ook puuuzelen en ook paaaaprika en geen paprika, Het is hier ook niet van ons pap en ons mam maar van ons pa en oons ma.

watertoren schreef op 21-10-2023 om 23:42:

Ik kom uit Brabant en wij zeggen ook puuuzelen en ook paaaaprika en geen paprika, Het is hier ook niet van ons pap en ons mam maar van ons pa en oons ma.

Ho ik kom ook uit Brabant en zeg puzzelen maar wel paaprika( goor hoe je het ook uitspreekt)  en wel ons pap en ons mam , tenminste ik zeg dat laatste nooit maar iedereen om me heen wel, ik zeg " mijn vader en moeder" 

Dus ook in Brabant zit verschil 

Dolfje schreef op 21-10-2023 om 23:49:

[..]

Ho ik kom ook uit Brabant en zeg puzzelen maar wel paaprika( goor hoe je het ook uitspreekt) en wel ons pap en ons mam , tenminste ik zeg dat laatste nooit maar iedereen om me heen wel, ik zeg " mijn vader en moeder"

Dus ook in Brabant zit verschil

Daar heb je gelijk in, in het Brabant waarin in ik leef is het oons ma eb oons pa

watertoren schreef op 21-10-2023 om 23:42:

volgens mij dan nog afgekort tot: 'smam en 'spap en dan moet je wel Oost-Brabants zijn

Ik erger me stiekem als "wanneer" wordt uitgesproken als waaneer. Dat hoor ik pss de laatste paar jaar, voorheen nooit 

Vuurwerk vannacht, paar keer wakker van geschrokken ondanks dat ik met oordopjes in slaap. Nu dus nog steeds moe, ben al weken moe en slaap nooit eens lekker door. 

Het is toch een afknapper als een man verwacht dat je je benen scheert. Heel jammer. 

Mijn man heeft een halve paniekaanval omdat we morgen mijn auto in gaan ruilen en de tenaamstellingscode kwijt is. De inhoud van de kast met paperassen ligt nu over de vloer en hij loopt  zich helemaal druk te maken omdat er Hier In Huis Nooit Iets Te Vinden Is! Ik heb drie seconden gegoogeld en een nieuw document uitgeprint. Echt, wat een drama om niks. 

Malibu2 schreef op 21-10-2023 om 12:38:

[..]

Ik ben ook opgegroeid in de provincie Groningen en zeg ook puuzelen. Had ik nog niet eerder bij stilgestaan

Mijn moeders familie uit Alphen en omgevingen en die zeiden ook puuzelen… Ik woon in de Stad en familie aan vaderskant deels van ‘t Hoogeland en wij zeggen allemaal puzzelen. 

Dat ik bij Lidl vanmorgen tegen lege schappen aankeek van zowel biologische eieren als  zakken waspoeder voor witte was.

Herfstappeltaart schreef op 22-10-2023 om 15:14:

Dat ik bij Lidl vanmorgen tegen lege schappen aankeek van zowel biologische eieren als zakken waspoeder voor witte was.

Irritant is dat hè. Hier bij de appie steeds… anoying. Vooral de halfvolle en volle melk, de lu-milka, sla en nog veel meer

Ik keek vandaag eens in de kruipruimte: helemaal zeiknat en vol met schimmels. Gadverdarrie,  dat moet echt worden opgelost.  

Zucht, soms wilde ik dat ik in een huurhuis woonde, dan hoef je niet alles zelf te doen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.