Huiskamer
Broodjebrie
30-09-2023 om 20:03
Yumi schreef op 30-09-2023 om 20:03:
Bedankt voor de reacties, jullie hebben gelijk het is geen vriendin en ik ga hier niet op reageren. Omdat mijn kringetje steeds kleiner is geworden, probeer ik te lang het goed te houden. Maar het is genoeg geweest, klaar mee
Goed zo!
Wieder
30-09-2023 om 20:45
Ik was met m'n verjaardag op vakantie, vorig jaar ook gedaan, beviel me prima! Heerlijk rustig met mijn man kunnen doen wat ik zelf wilde, de dag fijn aan me voorbij laten gaan. Vandaag zijn we teruggekomen, hebben verschillende mensen zichzelf uitgenodigd omdat we weer terug zijn. Zó niet de bedoeling 🙄
Dolfje
30-09-2023 om 21:13
Wieder schreef op 30-09-2023 om 20:45:
Ik was met m'n verjaardag op vakantie, vorig jaar ook gedaan, beviel me prima! Heerlijk rustig met mijn man kunnen doen wat ik zelf wilde, de dag fijn aan me voorbij laten gaan. Vandaag zijn we teruggekomen, hebben verschillende mensen zichzelf uitgenodigd omdat we weer terug zijn. Zó niet de bedoeling 🙄
Staan ze dan gewoon op de stoep of zo?
Wieder
30-09-2023 om 21:20
Dolfje schreef op 30-09-2023 om 21:13:
[..]
Staan ze dan gewoon op de stoep of zo?
Nou, ze hebben gewoon gemeld dat ze een cadeautje hebben en dat ze dat even langs komen brengen. Ze komen alleen maar voor een kop koffie. Dus zal ik ook taart moeten halen zeker. Hoe laat ze komen, laten ze nog weten.
Ik wilde gewoon geen cadeaus, mijn verjaardag niet vieren, morgen uitslapen en daarna op mijn gemak mijn vakantierotzooi opruimen. En nog even met mijn dochter naar een tuincentrum, dat wilde ik. Maar da's best lullig om te zeggen als iemand iets liefs voor je heeft gedaan. Over het algemeen ben ik best goed in mijn grenzen aangeven, maar ik weet ook dat deze mensen blijven aandringen en dan kan ik het maar beter gehad hebben...
Wieder
30-09-2023 om 21:26
Wieder schreef op 30-09-2023 om 21:20:
[..]
Nou, ze hebben gewoon gemeld dat ze een cadeautje hebben en dat ze dat even langs komen brengen. Ze komen alleen maar voor een kop koffie. Dus zal ik ook taart moeten halen zeker. Hoe laat ze komen, laten ze nog weten.
Ik wilde gewoon geen cadeaus, mijn verjaardag niet vieren, morgen uitslapen en daarna op mijn gemak mijn vakantierotzooi opruimen. En nog even met mijn dochter naar een tuincentrum, dat wilde ik. Maar da's best lullig om te zeggen als iemand iets liefs voor je heeft gedaan. Over het algemeen ben ik best goed in mijn grenzen aangeven, maar ik weet ook dat deze mensen blijven aandringen en dan kan ik het maar beter gehad hebben...
Oh, het gaat dus over morgen, dat was in mijn hoofd duidelijk, maar in het bericht niet 😄
Treurniet
30-09-2023 om 21:28
Heb je niet van te voren aangegeven dat je je verjaardag niet viert dit jaar?
Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt.
Ik doe niet aan verjaardagen, behalve die van directe familie. Mijn vrienden weten dat.
oudmaarnognietkoud
30-09-2023 om 21:34
[..]
Ik had vrolijk geroepen dat wij Corona hebben. Bel over een week of twee maar weer terug. Leugentje om bestwil
Wieder
30-09-2023 om 22:23
Treurniet schreef op 30-09-2023 om 21:28:
[..]
Heb je niet van te voren aangegeven dat je je verjaardag niet viert dit jaar?
Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt.
Ik doe niet aan verjaardagen, behalve die van directe familie. Mijn vrienden weten dat.
Ik heb gejubeld over hoe fijn ik het vorig jaar vond om mijn verjaardag niet te hoeven vieren én ik was een paar honderd kilometer van huis op de bewuste dag, het leek me hint genoeg, maar kennelijk niet. Ik heb een behoorlijk goede botte hork in me, die ga ik volgend jaar voor de zekerheid maar inzetten 😄
oudmaarnognietkoud schreef op 30-09-2023 om 21:34:
[..]
Ik had vrolijk geroepen dat wij Corona hebben. Bel over een week of twee maar weer terug. Leugentje om bestwil
![]()
Hahaha, da's wel een goeie. Maar over twee weken heb ik er eigenlijk ook geen zin in. Mensen lijken zich niet voor te kunnen stellen dat je niks met je eigen verjaardag hebt (niks met andermans verjaardagen ook trouwens, maar daar kan ik weg als ik wil 😉) en vinden het heel zielig en heel nodig om cadeau's te geven. "Lieve schatten, ik heb zooi genoeg en als ik iets wil hebben koop ik het wel. En als ik het niet gekocht heb, dan kun je ervan uitgaan dat ik het niet wil hebben" vind ik erg ondankbaar en verwend overkomen 😬
oudmaarnognietkoud schreef op 30-09-2023 om 21:36:
Ik ben allergisch voor mensen die mijn agenda invullen.
Ik ook... (drie puntjes voor het dramatisch effect)
Dolfje
30-09-2023 om 22:26
[..]
Volgende keer toch duidelijker zijn of nu al zeggen " ok morgen maar ik kan alleen van 13:00-15:00 uur "
oudmaarnognietkoud
30-09-2023 om 22:34
Wieder schreef op 30-09-2023 om 22:23:
[..]
Ik heb gejubeld over hoe fijn ik het vorig jaar vond om mijn verjaardag niet te hoeven vieren én ik was een paar honderd kilometer van huis op de bewuste dag, het leek me hint genoeg, maar kennelijk niet. Ik heb een behoorlijk goede botte hork in me, die ga ik volgend jaar voor de zekerheid maar inzetten 😄
[..]
Hahaha, da's wel een goeie. Maar over twee weken heb ik er eigenlijk ook geen zin in. Mensen lijken zich niet voor te kunnen stellen dat je niks met je eigen verjaardag hebt (niks met andermans verjaardagen ook trouwens, maar daar kan ik weg als ik wil 😉) en vinden het heel zielig en heel nodig om cadeau's te geven. "Lieve schatten, ik heb zooi genoeg en als ik iets wil hebben koop ik het wel. En als ik het niet gekocht heb, dan kun je ervan uitgaan dat ik het niet wil hebben" vind ik erg ondankbaar en verwend overkomen 😬
[..]
Ik ook... (drie puntjes voor het dramatisch effect)
In de loop van de jaren ben ik wat botter geworden. Ik heb hélemaal niets met verjaardagen, feestdagen en andere leukigheden. Inmiddels weet iedereen dat wel en word ik nergens meer voor uitgenodigd... Zalig rustig
Beterlaat2021!
01-10-2023 om 10:36
Toevallig is dit ook de week van de eenzaamheid.
Er zúllen mensen zijn die jouw bericht niet begrijpen!
PerfumedAlpaca84
01-10-2023 om 10:39
Beterlaat2021! schreef op 01-10-2023 om 10:36:
[..]
Toevallig is dit ook de week van de eenzaamheid.
Er zúllen mensen zijn die jouw bericht niet begrijpen!
Nou en? Dat betekent toch niet dat anderen het niet vervelend mogen vinden dat mensen zichzelf uitnodigen bij hen thuis?