Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Veel meer dan een ergernis. Maar toen ik wakker werd vandaag (nachtdienst) ben ik zo geschrokken van het nieuws van wat er in “mijn” ziekenhuis is gebeurd. Wat zijn er toch idioten. Gelukkig zijn mijn collega’s en patiënten veilig gebleven. 
Ik heb wel veel vrienden en familie via de app moeten geruststellen. 

Daarstraks aan het robbedoezen met onze hond en daarbij een spier in mijn bil verrekt. Terwijl ik op de grond lag te kermen, dacht hond dat we nog aan het spelen waren; dus het zal er mooi uitgezien hebben. 

Loeki72 schreef op 28-09-2023 om 21:58:

Veel meer dan een ergernis. Maar toen ik wakker werd vandaag (nachtdienst) ben ik zo geschrokken van het nieuws van wat er in “mijn” ziekenhuis is gebeurd. Wat zijn er toch idioten. Gelukkig zijn mijn collega’s en patiënten veilig gebleven.
Ik heb wel veel vrienden en familie via de app moeten geruststellen.

Verschrikkelijk Loeki, wat zal jij geschrokken zijn 

Even hier mijn ongenuanceerde ergernis uiten, dat Post.nl vandaag zou bezorgen, maar opeens heeft besloten dat het pas morgenmiddag tussen 15 en 23.59 uur wordt..
(ongenuanceerd omdat ik allang blij mag zijn dat er nog mensen bij Post.nl werken, en dat ze daar meestal hard werken om alles bezorgd te krijgen.)

Treurniet schreef op 29-09-2023 om 14:26:

Even hier mijn ongenuanceerde ergernis uiten, dat Post.nl vandaag zou bezorgen, maar opeens heeft besloten dat het pas morgenmiddag tussen 15 en 23.59 uur wordt..
(ongenuanceerd omdat ik allang blij mag zijn dat er nog mensen bij Post.nl werken, en dat ze daar meestal hard werken om alles bezorgd te krijgen.)

Is dit een typefout of leveren ze bij jullie echt tot middernacht nog pakjes? 

Eigen ergernis: mijn partner valt enorm hard terug op hulpverlening als er een probleem is en heeft het hardnekkige idee dat mijn problemen zouden verdwijnen als ik maar meer beroep deed op hulpverlening. 
Terwijl ikzelf jaren ervaring heb met psychologen, psychiaters en opnames en het mij eigenlijk nog nooit iets gebracht heeft; elke positieve verandering kwam uit mezelf of uit een toevalligheid in het leven. 
Dus soms botsen we op dat vlak wel wat; terwijl ik haar natuurlijk wel kan begrijpen, want ik zit ondertussen al dik drie jaar in een situatie waarin het nogal wisselt.

Moirmel schreef op 29-09-2023 om 18:05:

[..]

Is dit een typefout of leveren ze bij jullie echt tot middernacht nog pakjes?

In theorie tot 23.59 uur. Nog niet meegemaakt.

Treurniet schreef op 29-09-2023 om 18:34:

[..]

Vind ik echt niet oké! Niets voor de ontvanger, maar ook niet voor de bezorger (tenzij die een avondtoeslag krijgt ofzo)

Treurniet schreef op 29-09-2023 om 18:34:

[..]

En verwachten ze dan ook dat je nog open doet, of kun je een veilige plek aanduiden waar ze het pakje mogen achterlaten. Sorry, kan me hier niets bij voorstellen; al heb ik hier wel al eens om 20u een pakje ontvangen van post.nl en dat vond ik al laat. 

Treurniet schreef op 29-09-2023 om 14:26:

Je moet gewoon af en toe de track & trace checken, want het bezorgtijdvak wordt steeds verkleind. Ook krijg je op een gegeven moment een berichtje van de chauffeur dat hij onderweg is. (Ik neem aan dat dat automatische berichten zijn, want als hij dat er ook nog bij moet gaan doen...)

In vakantiehuisje, man heeft beneden de tv aan. Die kan je boven horen. Man vindt het maar raar dat ik daar last van heb, hij vond het vroeger gezellig klinken als kind. Ik kon vroeger de tv niet horen, visite wel. Verschrikkelijk, dan kon ik niet slapen. Was blij als ze weg gingen. 

mensen die stil worden met een beetje tegengas en vervolgens na een paar dagen stilte gewoon hetzelfde blijven herhalen. Je bent slim genoeg, waarom niet een beetje zelfreflectie?

Dat het mooi weer is en weekend en dat ik me niet fit voel. Wil eigenlijk van alles doen maar lig lam op de bank. Ik heb wel de wc gepoetst en een was aangezet en inmiddels in de droger gedaan dus ben niet helemaal nutteloos maar had eigenlijk nog meer klusjes in huis.

Dolfje schreef op 30-09-2023 om 09:57:

Dat het mooi weer is en weekend en dat ik me niet fit voel. Wil eigenlijk van alles doen maar lig lam op de bank. Ik heb wel de wc gepoetst en een was aangezet en inmiddels in de droger gedaan dus ben niet helemaal nutteloos maar had eigenlijk nog meer klusjes in huis.

Oooo precies dit heb ik ook. De wc, de was en iets lekkers gebakken en verder wil ik hangen. Lief gaat me helpen pakketjes terug te sturen want daar ben ik te lam voor. Zo stom vind ik dat van mezelf. O en daarna wil hij doorrijden naar de bioscoop. Vooruit dan maar. In het donker tegen mijn lief hangen is best leuk, alleen niet wat ik eigenlijk had willen doen. Grrrr. 

Ik erger me regelmatig aan adverteerders op de site  van  VERHUISDIEREN.
Het is een prima site, waar herplaatsers en buitenlandse honden voorgesteld worden die een (nieuw) huis zoeken.  Je kunt daarbij foto's plaatsen.
Waar ik me  aan erger is zoiets als deze advertentie :

https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/158798-adoptiehond-zoekt-baasje-mix-oldenzaal/

Staan er 8 ongeveer identieke foto's bij en geen één waar de hond helemaal op staat...
Zo krijg je toch geen  goed beeld van zo'n hond?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.